The combined force of righteous purpose - Tau Empire Apocalypse

edited 2 november 2007 10:48 in Warhammer 40k
Ja, det här är alltså planen inför apokalypsen. En del jag måste skaffa, men jag är på god väg dit.
Ingen poängsättning för enkelhetens skull.

Shas'O commander med 2 XV8 battlesuit bodyguards
Shas'El second in command med 2 XV8 battlesuit bodyguards
9 XV8 battlesuits (+18 gun drones)
4 XV15 stealth suits, för att guida de 9 XV8:or ovan
och deras eventuella gun drones
12 XV25 stealthsuits
Ethereal med 7 Fire warrior honor guards i Devilfish (gissa varför :P)
6-8 Hammerhead gunships
11 Devilfish troop carriers
8x12 Fire warrior squads, alltså 84 FWs (sitter i DF)
2x8 Pathfinder squads (sitter också i DF)
6 Piranha light skimmers
6 Remora drone stealth fighters
6 XV88 Broadside battlesuits
2 Skyrays

Till detta kanske det tillkommer ett par Kroot carnivores, några pathfinder Tetras, fler Broadsides, en del human auxiliaries med Bradley IFV's (i rymden) och mest troligt fler vanliga pathfinders i DF.

Vad sägs och tycks?

Kommentarer

  • Lite Kroot är inte fel
  • Massa tau....

    Men seriöst, tror du verkligen att dessa vad är det...200 tau? skulle ha nån chans om fienden kommer med orker i mek stompas och en lootad warhound.....

    Det tror jag.

    Och varför det är 7 honor guards är väl för att det är så i dow? (eller har jag fel)
  • Hammarskallarna och Bredsidorna funkar nog helt OK mot allt möjligt. 12+ S 10 skott, antingen med BS 4 eller BS 3 twin-link. Är man riktigt rolig så köper/fixar man ett eller flera ex av attackvarianten av Tigerhajen. Twin-link railgun i rumpan. Splat. Duns.

  • edited 3 november 2007 17:27
    Jag skäms över Klomsters ovetande om The Seven Samurai. Lurk moar.

    Det kan bli lite dyrt att skaffa Tigersharks, men någon typ av flier skulle vara nice.
  • Remororna är knappast billiga de heller... Över huvud taget så passar 'billigt' och 'Apocalypse' sällan väl ihop.

  • I förhållande till Tigersharks är Remoras billiga, för 30 pund får man 2 st, medan en Tigershark kostar 125 pund. Dessutom är Remoras så ruskigt coola, och de är ungefär lika stora som en Piranha: http://www.forgeworld.co.uk/tauremora.htm

    Rent tekninskt sett så släpps Remoras ned på slagfältet av en modifierad Tigershark som sedan styr drönarna från luften (phew, behöver ingen figur)

    Dock så måste jag säga att mitt mål: 6 Remoras är lite orealistiskt, det blir nog snarare 2 st.

    @ Per. Tja, billigt och figurspelshobbyn går inte precis hand i hand, så kostnaden får förändras av sitt personliga kontaktnät och uppfinningsrikedom.

    ++OFF TOPIC++ Om det finns någon där ute som är villig att sälja mig några stackars Broadside Battlesuits så vore det extremt hjälpsamt maila mig om ni vill snacka om det. BTW om någon moderator läser detta kan jag kanske föreslå en Byteshandels-/Köpes-/Säljesavdelning på vårt underbara forum, om det passar sig dvs.
Sign In or Register to comment.