Manus Sanguis

edited 17 juni 2008 00:58 in Figurmålning etc

hej!

Jag tänkte jag skulle posta lite bilder på det jag gjort hitills på den "commission" armé som jag målar åt en kille. Har lagt upp dom på coolmini så jag postar länkar dit.

Scouts Space Marines Sgt Aberland Terminators

Återkommer nog senare med fluff och så. Nu gäller det bara att hålla tummarna att inte figurerna brännts upp i frakten. ICA:t som posten ligger i där han bor brann helt overkligt nog nu idag. Vet inte om gubbarna finns kvar, men eftersom de står som "uthämtade" hoppas jag att paketet överlevt. Annars... behöver jag en kram.

Kommentarer

  • Magiskt vackert. Han blir nog mycket nöjd med detta om det inte numera är en smält illaluktande hög med plast just nu, men tänk positivt, om det står som uthämtat ett datum innan branden är det lungt, posten är mycket exakt med just det systemet, ring och kolla med honom för säkerhets skull vettja. inte ditt fel om det är borta, men ack vilken jävla otur.

    Vad är oddsen ?
  • edited 17 juni 2008 01:15

    Dom var ju snygga ju. Synd att man inte fick chansen att se hela armén i verkligheten innan den försvann (upp i rök? förhoppningsvis inte).

    Du har inte några mer bilder än de som ligger på coolmini?

  • edited 17 juni 2008 01:20

    Tack :) Jag får veta imorgon, det är inte han som hämtat ut dom och inte innan branden utan isåfall nån där som lagt allt som överlevt i en hög typ. Kan man hoppas i vart fall.

    Jag kommer få tillbaka dom så jag kan matcha fler units så du kan nog få se dom senare. Jag har fler bilder och close-ups kan posta dom imorgon om ni vill.

  • Du verkar ha målat lite grönt utanför ögonen men annars ser det bra ut. ;)

  • Ekonomiskt går det säkert att få någon sorts ersättning om de brunnit ner, men jag hoppas verkligen att de klarat sig...de ser ju så rackarns djävla bra ut, och jag kan ju tänka mig att du spenderat en eller två timmar på figurerna, så det vore verkligen skit om de gått upp i rök.

    I vilket fall, grymma figurer Sven!

  • Whoa, hur ska man beskriva dom där?

    Keerruuunch!!! Kankse?

    Dom ser ascoola ut, och det skulle suga om dom brunnit upp.
  • Hej. tack för kommentarerna.

    Angående branden ser det inte så bra ut just nu.

    Jag hade två kartonger och det hade brunnit ett hål i den första vilket fattat eld i packningen som skulle dämpa så att inte den inre boxen åkte runt. När de öppnade den intre kartongen så hade huvuddelen av packningen (skumgummi - samma som i armyboxarna) smält. Scoutsen som låg överst verkar vara förstörda men resten är inte klart eftersom de väntar på försäkringsbolaget innan de pillar mer. Imorgon får jag veta om något har klarat sig. Det som verkar troligast isåfall är sergeanten eftersom GW's plast inte håller för värme + att sergeanten var mer inslagen.

    arhg.

  • Finns en kram här om du behöver den, Sven :\

  • En intressant fråga dock....hur värderar försäkringbolaget plastfigurer? Särkilt med tanke på den nivån av arbete som är lagd på dem ?

  • Två terminatorer överlevde, resten av alla figurer är borta i ett hav av eld. Det positiva är att vi redan nu vet vilka som är det hårda veteranerna i armén. + att phoenix loggan känns än mer relevant.

    @Tranquility: Bra fråga, men jag hoppas det löser sig.

  • Aj fan....djävligt tungt. De överlevande terminatorerna måste ju få en central roll i armén om du och köparen ids plocka upp projektet efter det här debaclet.

  • Shit så tungt alltså. Hur stor del av commisionen var det här?

  • jag kommer göra om en del och lägga till en annat så det är inte över. Men att gjuta in väskan i betong känns som en idé till nästa gång.

    Det här var ungefär halva kan man säga.

  • edited 18 juni 2008 13:55

    Hur mycket täcks av försäkringen?

  • edited 18 juni 2008 13:57

    Det återstår att se. 5000:- vet vi redan för "borttappat paket" sveda och verk. Det är nog lite pappersarbete kvar innan värdet fastställs.

  • Pain, du måste ge dom ett special campaign marking som bevis på at dom var dom enda överlevande i "The Ica-us firestorm massacre" där nästan hela 1th company dog, och stora delar av hela chaptret.

    Och ge dom trait-en "Faithful unto death" och "Heed the wisdom of the ancients"från marine codexen.

    På grund av alla losses!
  • Stoppa resterna av varje figur i en dreadnaught så var det ju inte helt förgäves iallafall

  • Om det inte hade varit direkt opassande hade jag tänt ett litet ljus för att minnas de förlorade pojkarna :P

  • haha tack för att ni muntrar upp mig! :D Det här måste ju åka in i chapter fluffet det är ju ödesbestämt

  • Självklart.

    "The fallen shall be forever remembered, as the emperors finest!"
  • Du får lämna kvar soten och evetuella skador på dina terminatorer som uppstod när de tappert kämpade emot lågorna . BattleScars är ändå BattleScars ;) Men jag lider med dig figurerna är/var ju sjukt snygga

  • Jävligt synd, Sven :/ Tråkigt att du även glömde bort att ta bort det gröna som du målade utanför på ögonen ;)
  • *trillar av stolen*

    fantastiskt
  • Skriv en historia om det stora slaget mod demon-elden(vilket det måste varit) å skicka den till GW vetja!!=)

    Kanske får ett eget codex, som Crimson Fists skulle fått/ska få=)

    Jävligt synd på väldigt fina figurer, lider me "dom".
Sign In or Register to comment.