"Tale of" någon?

edited 5 maj 2008 13:52 in Figurspel

Hejsan allihopa!
Jag tycker mig ha sett en himla massa spännande arméer på gång här på forumet, och skulle gärna läsa regelbundna rapporter om deras utveckling. Är det någon som skulle vara sugen på att dra igång någon sådan Tale of X-antal Gamers här på Stridshammaren? Alltså ett projekt där flera spelare bestämmer sig för att varje månad göra färdigt en viss mängd figurer till sin nya armé och sedan skriver någon rad om hur månaden har gått, med bilder på resultaten.
Det skulle vara väldigt intressant att se en artikel här då och då som faktiskt handlar om att bygga arméer och inte bara att spela med dem. Är någon annan sugen? Det kräver väl en typ av projektledare som sammanställer allas bilder och texter, och av varje deltagare krävs väl att de målar, tar bilder och skriver något?

Kommentarer

  • Låter som en riktigt bra idé!

    Jag är nog på det, kanske göra en 1000pts-armé? måla ca. 10 modeller på två veckor?

  • Är också på :)

    Stridshammaren (Dvs NissonHarHund) håller på att utveckla lite mer sofistikerat stöd för bloggar, och ett antal ToXG bloggar vore ju inte helt fel...

    Med hjälp av bloggandet slipper man också en centralt ansvarig, och alla kan administrera sin egen blogg helt fritt.

  • Skulle definitivt vara intresserad av det i höst i vart fall. När jag ska bygga mina egna arméer på allvar. Låter kul!

  • Jag har så smått börjat pilla på figurer igen efter nästan 4 års avhållsamhet.
    Startade lite lugnt förra sommaren med en Blood Bowl-kampanj (jag struntar i vad du säger Barrskog, jag ser mig själv som vinnare eftersom jag spöade dig i "finalen";0), men nu funderar jag på att kanske dra igång något nytt projekt.
    En "Tale of.." vore ju ett opitmalt sätt att starta, även om jag just nu lutar åt att "bara göra en "40k in 40 min"-armé få jag gärna vill lägga ner gott om tid på mina figurer (konverteringar, målning, fluff osv).
  • Att låta alla göra sina bloggat oberoende av varandra går lite emot huvudmeningen med ett "tale of"-projekt, nämligen att deltagarna ska peppa varandra till att göra färdigt sina uppgifter. Det finns ju självklart ingenting i ett bloggsystem som hindrar folk från att uppmuntra varandra, men jag tror att sammanhållningen blir starkare om man har en gemensam artikel att skriva.

    Ska vi ta ett upprop bland folket? De som vill vara med får gärna berätta en sträng om vad de vill bygga och vad målet med projektet är (alltså hur många poäng och vilket syfte eller vilken målningsstandard man vill uppnå). Då kan vi se hur många som verkligen vill vara med och inspirera varandra med våra ideer!

    Jag vill göra en 2000 poängs Chaos Daemons 40K-armé till nästa Fantasia Fanatic. Jag vill ha hög standard på målningen för att kunna vara med och tävla om Best Painted. Jag vill sätta mina månadsmål i poäng (istället för att ha en viss mängd pengar att bygga med som man ibland gör), och jag tror att typ 300-400 points i månaden skulle vara lagom.

  • Jag önskar er lycka till, det är skoj att delta i en "Tale".

  • Det borde gå att ordna att alla skriver var sin blogg, kopplar samma dem som en artikelserie och får en gemensam forumtråd till alla bloggar. Ska kolla på det under utvecklingen av stridshammaren 2.0.

  • jag är lätt på

    jag håller just på att dra igång en space marien/chaos space marien arme som ska gå att spela som båda. space mariens som följer en falsk primark(inspererad av en viss bok) lite vikinga/fornnordisk mytologi tema på armen. siktar på 2000 poäng hälst till nästa fanatic även jag vill ha mina målnings krav högt även om jag inte är bäst på det.

    peta på mig när det drar igång jag är skit peppad och sugen så dra igång det så snart som möjligt ;)
  • Är det "Tale of 40k gamers" som är tanken eller är det en slump att alla som sagt att dom ska vara med planerar 40k arméer.

    Om det blir både 40k och WHFB tales så är jag på att vara den förste fantasyspelaren i loggen.

    Säg bara till när den ska börja.
  • Jag är kanske också intresserad av att deltaga. Målet skulle vara att bli bättre på målandet och kanske kunna tävla om Bäst målade Armé på Fantasia Fanatic, såsom Hemlighållaren. Så det skulle väl förmodligen bli en hel armé på 2000p. Men å andra sidan skulle det vara kul att måla upp kanske 1000 poäng också. Jag har ju smått börjat med gardister så man vet ju aldrig.
  • Om detta ska funka för er så föreslår jag att ni har ett gemensamt mål, tex en turnering. Om olika personer har olika mål så kommer det garanterat falla av folk.

  • Vi får väl se hur den nya Chaos Mortal-listan ser ut. Om den blir som ryktet (tråden på warseer) säger, så blir det till att göra om hela armén. Om jag överhuvudtaget ids spela med Chaos, det vill säga.

  • Det sägs vara en otroligt värdelös lista, men samtidigt så ska den ju bara hålla i ett par månader, så jag kan förstå om de inte lägger någon energi på den just nu

  • ska vi kanske sattsa på till nästa fanatic då? jag är ivrig att komma igång ligger en hög med modeller på bordet som vill bli målade ;)
  • Jag kan tänka mig att haka på. Jag har ju redan börjat på min goblin armé som är tänkt att vara klar till nästa fanatic, men jag har massa figurer att konvertera och måla endå.

  • OK, Tale of Fanatic Gamers då! Det lämnar ju utrymme för både 40K och det där andra spelet. Vad sägs om att låta målet för Maj Månad vara ett choice ur armén? Något som representerar armén väl, för att göra läsarna och de andra deltagarna (och förhoppningsvis även skaparen) sugna på att se mer!
    Ett choice (på bild självklart) och en introduktions-text till armén, typ vad man har för idé och varför man vill göra den.

    Låter detta bra så skapar jag en ny tråd för själva Talen. (denna tråd behandlar ju frågan om någon är intresserad)

  • jag är med
  • Jag är med, men som sagt så har jag ju "tjuvstartat" men jag antar det kvittar eftersom jag har massor att göra endå.

  • edited 14 maj 2008 15:17
    Jag är smått intreserad, men är en del som kan ställa till det för mig, så jag är lite försiktig med att säga Bu eller Bä. (vilket föresten är ett gammalt Fantomen ordspråk)
Sign In or Register to comment.