Bubble Säsong 12 - Info och "allt-annat-tråden"!

1101113151620

Kommentarer

  • Bara 160 minuter till avspark i årets tyngsta wannabe-stuntymatch nu. Publikkön sträcker sig redan från Mariehem ända ner till strömpilen.

  • Coach Frantic känner press... Ska tre extra halflings få chansen eller en klassiker i form av willow.... Kanske två hober och en babe?

    Argh alla dessa val....

  • Hoppas du valde kickern Dolfar! 150K för en alv med de skillsen är klart värt pengarna.

  • Det gick nog dåligt för han vägrar svara på sms ...

  • edited 12 februari 2016 22:56

    Får man aldrig kicka,.... så suger Dolfar,då är Willow bättre.... Nåja jag förlorade ändå... som vanligt :P

  • Får man aldrig kicka,.... så suger Dolfar,då är Willow bättre....

    Jag tycker en extra AG4 med kick off return, diving catch och hail Mary pass räcker långt i anfall. Kick och pass block är mer till försvar dock.

  • edited 13 februari 2016 07:53

    Erland Armhäv har hävt mycket arm på senare tid och belönas med styrkeökning. Tärningarna var verkligen med machomammutarna mot OPS. I slutet av första halvlek låg två team RR kvar i påsen. Bortsett från två tidiga turn overs gick i princip allt MMs väg, särskilt skadeslagen när rustningar väl fallerade.

  • Chansar med att slänga ut matchtid ikväll om nån är utan planer? Har barna så det blir i ersheim isåfall :)

  • Guten Tag! Jag är hemma med barn och välkomnar en match efter kl 20 någon gång i veckan hos mig. Kanske inte just ikväll, men tis,ons,tors tänkte jag på (kan gå ikväll, oklart)

  • Jag kan också tänka mig att spela. Onsdag vid 20.30 hos mig. Torsdag kan också funka, då är jag dessutom mobil. @frantic, @oft och @WeirdQuest har förut

  • Som det ser ut just nu kommer jag att vara ensam hemma med barnen nästa lördag. Om någon pallar med att nyttja tärningstorn, hålla nere volymen och eventuellt små välling-avbrott så kan jag köra en kvällsmatch i Sävar. Sjukan som härjat här borde vara helt borta då.

  • Nån som vill spela idag framåt sen eftermiddag/kväll? Basse möte jag senast, så det vore mindre lämpligt. :-) I övrigt alla välkomna, med förut till er jag inte mött än.

  • afterifebladet

    Vi har fått tag på coachen Frantic som säger att nu kommer det bli action för OPS!

    Frantic: -"Under kvällen ska Fjollorna från Gnome Village och OPS se vems träd som har störst rot och hårdast bark och i morgon så blir det Derby mot Mariehems Träskungar".

    AB -"Men, men, Fjollorna har inget träd i sin laguppställning och heter de inte Mariehems Träskkungar?!"

    Frantic: -"Öh, va? YEAH! Då vann vi matchen i matchen! Och kungar säger du? Nä ungar måste de vara, min scout har koll...."

    AB -"Ja så kan man ju också se på saken, du funderar inte på att kanske titta efter en annan (läs bättre) scout än Maxis Närsyntius? Så ni vet vad ni ska möta och lägga upp en bättre taktik inför matcherna, för tittar vi på tabellen så ser ni ju riktigt, riktigt dåliga ut?"

    Frantic -"Vad menar du, vem har kritiserat honom, är det du?

    AB -"Det kommer från andra coacher som kritiserat hans val av starplayers etc och vi på AB är beredd på att hålla med Stareat.... skällan.... källan menade jag.

    Frantic -"Vafan, jag skulle kunna säga några dräpande kommentarer tillbaka om de fjolliga fransosserna som drog sig ur vårt tidigare planerade möte men jag låter det vara. Jag ska ta åt mig av kritiken. Med andra ord han (Maxis Närsyntius) ska få en chans till, han är precis och plockar upp Dolfar och Willow för att skjutsa dem till arenan för uppvärmning och taktikgenomgång. Levererar de inte ikväll så får vi se hur vi gör inför morgondagens fajt."

    AB -"Ryktet säger att OPS! kanske inte kommer vilja förlänga ditt kontrakt efter säsongen, vi vet att du skrev 1+1 eftersom deltagandet denna säsong skulle vara lite si och så. Vad säger du om det?"

    Frantic -"Hm, så det säger du, då kan jag direkt säga att jag bryter mitt kontrakt efter säsongen. "Bastards And The Beast" som fick min signatur innan denna säsong som sedan revs i sista sekund ska få en ny chans.

    AB -"Då önskar vi på Afterlifebladet OPS och dig lycka till, till de kommande fajterna.

    Frantic -"Ok...."

  • L'Equipe

    I en exklusiv kommentar till världens främsta sporttidning L'Equipe så säger Coach Stareater följande om Coach Frantics påhopp om att Olympique Lyonesse skulle vara fjolliga.

    "Att blanda ihop oss och de där trädkramande alverna från Tomtebo är den största förolämpningen vi hört på en vecka. Dessutom att vi skulle vara rädda för de där ekorrarna på steroider är ju ett skämt. Vi har fått lite Nurgle´s rott i lagledningen och arbetar på att bli väck det, men sen tar vi gärna en match. Till coach Frantic och hans ekorrar säger vi Ton père était un hamster et votre mère avait une odeur de baies de sureau."

  • edited 23 februari 2016 15:09

    Någon som vill/kan spela ikväll kanske? hade planerat bio, men det blir inte av så då försöker jag med BB istället :) för att få ut aggressionerna!

  • Så vem dominerade mer på plan, Willow eller Dolfar?

  • 0-5 i resultat och de dödade fel wardancer. Det ser tufft ut för (L)eklandets kraftekorrar. Inte ens Dolfan kunde lyfta laget.

  • edited 24 februari 2016 11:45

    L'Equipe

    Efter 0-5 resultatet mellan OPS och Tomtebovarna så har spekulationer om läggmatch dykt upp. De 60K winnings de fått är suspekt stor, likaså att de nu väldigt plötsligt har 13 spelare.

    Det ryktas också om att Bob Probert vägrat gå med på en läggmatch och han nu väntas få disciplinära åtgärder, kanske till och med stängas av från ligaspel eller bli förpassad till att stå på linjen när OPS sparkar bollen.

    Det väntas med spänning på vad coach Frantic kommer säga i sina kommentarer kring matchen i afterlifebladet.

  • Fyra döda dvärgar på 8 matcher. Man kunde tro att de köpt sin rustning från Ogreforce.

  • Har fyra döda apor på 8tta matcher också men AV 8/7 så ditt suger värre. Matchdags nu då ...

  • edited 24 februari 2016 22:25

    rubrik

    Frantic bryter tystnaden efter 0-5 förlusten mot fjantarna från tomtebo.

    -"Vi mötte ett bättre lag helt enkelt. De hade spel som vi aldrig sett tidigare som ställde till det rejält. Tre blitz och två perfect defence på våra reciving kick offs. Dolfar levererade dock med kick of return som gav honom bollen i näven tre av fyra kick offs samt pass block två gånger, tyvärr till ingen nytta. Den enda som inte var förbryllad av allt som hände runt omkring honom var Bob Probert (som inte ska bry sig så mycket om bollen), vilket resulterade i en spräckt mjälte för fjolldansare 2".

  • Som det ser ut just nu kommer jag att vara ensam hemma med barnen nästa lördag.

    Pesten som drabbat oss är inne på varv tre och det blir inget även om någon skulle visa intresse.

  • Någon som vill komma och spela ikväll? starttid senast 22:00

  • Vill men kan inte.... Sandra ska eventuellt på bio på söndag så då kan jag eventuellt spela om någon vill =) (efter 20,00)

  • @Frantic det betyder att du bara spelar hemma eller hur? Jag ska kolla om jag kan för vi borde vara ute ur vår lokala karantän då.

  • japp hemmaplan för mig isf... återkommer när jag har mer koll :D

  • Stareater & Frantic: eftersom ni båda inte är helt säkra om ni kan ikväll så ställer jag mig som reserv utifall ena kan men inte den andre. Hör i så fall av er på mobilen - är inte inne här och kollar så superfrekvent.

  • Dessutom vill jag höra igen: finns det någon här som mot förmodan har fritid och kan tänka sig att måla upp mitt goblinlag åt mig mot betalning? Jag kan sätta ihop gubbarna, men det här med att måla figurer är verkligen inte min grej.

  • Jag kan inte ikväll. Frugan har fått feber igen så vi är nu officiellt på varv 4 av nurgle-pesten.

  • @Radge jag har tyvärr inte tiden nu när jag har en liten där hemma. Hinner inte ens måla mitt eget.

Sign In or Register to comment.