Bubble Säsong 12 - Info och "allt-annat-tråden"!

18911131420

Kommentarer

  • Entusiasmen inför kvällens drabbning i Tomtebo är skyhög! Det går rykten om att Rutger Bänkpress Fanclub har fått många nya medlemmar och att klubben planerar stödfinansiera hans löneanspråk så att truppen kan förstärkas redan under helgen.

  • Tackle-Tidningen (TT) meddelar chockartat att Olympique Lyonesse stulit en av Erboda Hälsocentrals trogna sponsorer. Det handlar om firman Herpes som gör kläder och väskor av rotters. Herpes satsar nu på en mer luxuös klädlinje gjord i aphud och ödleskinn. Den nya serien kommer att ha som slogan

    HERPÈS - The gift that keeps on giving

    Herpes

  • Minns du vad jag hade att erbjuda tidigare? Liten smidig och helt ok prestanda.

    Saknar tom nätaggregat :)

    Kan skriva ner specs när jag ser den igen om du vill. :)

  • Någon som hört något från @thranuil eller @Sollefteå Viktor. De var ju peppade på att börja spela i ligan, men har som inte sagt ett ord på rätt så länge.

  • edited 23 januari 2016 05:31

    Inte hört ett skit.

  • edited 23 januari 2016 08:42

    @NilssonHarHund

    HP DC7900

    Bättre eller sämre än servern vi har nu?

    bild

  • Nån spelsugen i eftermiddag/kväll?

  • Vi glömde slå improvement rolls för bullen Jacobs efter kvällens drabbning igår. Någon som kan agera vittne åt ett tärningsslag över typ skype?

  • @Frantic den ser ju hyggligt liten och smidig ut, med bättre prestanda än jag har nu. Enda problemet är väl i så fall att den måste konfigureras en massa för att använda gamla versioner av php/mysql som OBBLM vill ha.

  • Ah då får du den när vi drabbas samman. Den saknar dock OS, men sånt brukar man kunna lösa :)

  • Den skeppades ju med vista och det hade ju åkt ut illa kvickt ändå

  • Publiken var på hugget i matchen mellan Macho Mammoths och Tomtebo Fjoll Ballers igår kväll. Två stenar kastades in på alvernas planhalva, med ett dödsfall som ena resultat. Den blodtörstiga publiken, till största del bestående av det mörka blocket från RBFC, fick minst en alv att ligga kvar längs sidlinjen. Det höga publiktrycket medförde att försäljningen av Alvspånsrökt korv gjorde storkovan och redan dagen efter kunde lagledningen värva den länge efterlängtade stjärnminotauren.

  • När tjejerna i Fjoll Mammuts vågar komma och käka bananer så ska vi visa hur man kramas och slår 4 i AV-slag. Och att spela med djur på banan borde förbjudas ... En kossa? Vafalls?

  • @Khanmank dina djur är mest på bananen hela tiden så klaga inte på kossan.

    För övrigt får folk lägga av med det där dödandet. Ni kommer ju aldrig ikapp i TV då. Fast lite roligt är det med @emilskaya som till och med har fler journeymen än @frantic.

    Bara tre spelare som har lite färre matcher (de två som inte spelat får vi räkna bort), de får ta och möta varandra och komma ikapp lite.

  • Va? Är journemen sämre än haflings? De harju fler skills, varför säger ni inget? Ska genast fixa till det... :P

  • De är inte sämre @Frantic. Jag tycker de är bättre, mer orädda och ofta dominanta på plan. Nackdelen är att det är så svårt att få fler än 11 spelare på rostret med såna enstöringar i laget.

  • Ser där! Fjollorna fick lite upprättelse mot Dom onda råttorna idag, efter 4-2 vinst.

  • edited 23 januari 2016 19:15

    @NilssonHarHund får man inte välja ny skill då man får 51spp eller jag har drömt att det är ny skill då? >_< gäller min #7 iallafall.

    Edit: Ser nu att någon har tryckt in dauntless..... RESET lol.

  • Resettade bort dauntless.

  • Jag hörde att Dom Onda Råttorna har resettats hela laget och numera efter sponsorbråk består av 11 journeyrats.

    Jag har inte djur på plan, jag har apor.

  • Trashtalknivån i den här tråden har ökat markant på senare tid. Det gillar vi.

  • Ser där! Fjollorna fick lite upprättelse mot Dom onda råttorna idag, efter 4-2 vinst.

    Blev väldigt sugen att spela en match mot Tomtebossarna, vinna och sedan ta över liga ledningen efter sju matcher. @Emilskaya hur ser ditt schema ut i veckan?

  • @stareater Idag när som, imorn- eller tisdagkväll funkar, sen får jag barnen på onsdag.

  • Utav de dagarna kan jag bara tisdag kväll. Hur tidigt skulle du kunna sätta igång i så fall?

  • edited 27 januari 2016 07:19

    ** NEWSFLASH **

    Efter gårdagens match hotar coach @Stareater med att bänka laget stjärna Jean de Beaumanoir eftersom han trotsat de direktiv som lagts fram. Inte mindre än fyra gånger passade han bollen. Det hela eskalerade så mycket att till och med att väpnaren Jean-Luc kastade bollen en gång innan coach @Stareater gav honom det onda ögat. Stämningen i laget är nu ansträngd trots att de tog över ligaledningen och frågan är vad som kommer att hända i laget i framtiden. Det faktum att Jean de Beaumanoir gjorde två touchdowns och har övat stenhårt på att fånga bollar vid kick-off gör det svårt för coach @Stareater att sparka honom. En övrig notis är att Bonabes IV de Rougé de Derval gjorde en touchdown och tacklade Tomtebo Fjoll Ballers stjärnquarterback Fjoll Trollare 1 så hårt i huvudet att inte ens apotekaren kunde rädda honom för döden.

  • Äh, jag tycker coach @stareater ska sova på nätterna istället för att komma på komplicerade "plays", klart spelarna har svårt att förstå coachen när han inte är utvilad :P

  • Nästa vecka har jag tagit ledigt från jobbet för att hinna plugga.. så då kan jag ju.. ehm... spela blood bowl istället så jag slipper plugga. Boka upp mig! De jag inte mött ( @Wierdquest @Oft @KristofferMcSorley ) har förtur, men alla är välkomna att höra av sig.

  • Jag har fortfarande planer på att ta det lite lugnare så att andra kan komma ikapp mitt TV, men om @Frantic, @Oft eller @NilssonHarHund verkligen vill och skulle få tid att spela så får de gärna höra av sig för att schemalägga en match.

    @Radge jag vet att @WeirdQuest brukar ha en del tid dagtid för att spela ibland, men han är inte en inbiten forumsläsare. Vill du ha tag i honom skicka ett SMS. (Föredömligt nog finns hans nummer på hans coach-sida i BUBBLE).

  • Jag har lite dåligt med tid just nu, men framåt helgen borde det gå att klämma in en match eller två.

  • Spelsugen imorgon eftermiddag, någon?

Sign In or Register to comment.