Bubble Säsong 11 - Info och "allt-annat-tråden"!

11314151618

Kommentarer

  • Tja svarar inte @Oft ASAP så är det bara att gå vidare till i listan tycker jag med. Denna säsong kan inte hålla på hur länge som helst.

  • OftOft
    edited 7 november 2015 14:24

    Jag har svarat och segrat, final på ystarvägen om det ska ske i veckan :)

  • Du hade väl djur hemma? Är ju pälsallergiker, så får nog i så fall ändå be dig att komma till mig i stället :)

  • Inga djur.. Har haft förut men det är ett bra tag sen beroende på om du är uberkänslig. Annars får vi finala nästa vecka istället

  • Hur blir det förresten med finalen? Jag är väldigt peppad på att börja spela säsong 12.

  • Som det ser ut äger den rum imorgon kväll

  • Toppen! När den är klar är det upp till @NilssonHarHund att testa min kodfix på bubble och om allt ser grönt ut kör vi sedan igång säsong 12.

  • Ok, det där var utan tvekan den mest spännande Blood Bowl-matchen jag någonsin spelat. Båda coacherna spelade, med tanke på tröttheten, bra. Det var matchen där grodor dunkade ner orcher (utan att gå igenom armour förstås), svartorcher kastade lyckade long bombs, smidiga grodcatchers misslyckades med de enklaste sakerna, och det böljade fram och tillbaka hela tiden. Tappade räkningen på antalet lyckade och misslyckade kast under matchen från båda sidor och känslorna var väldigt intensiva. Vi blev till och med nästan osams över hur diving tackle fungerar vid rerolls (jag hade fel). När dammet lagt sig var det dock grodorna som med en hårsmån lyckades hålla undan.

    Det som fällde avgörandet var att jag ganska konsekvent lyckades med mina blockar. Orcherna fick därför inte det enorma fysiska övertaget i matchen, som de tycktes ha på papper.

  • Grattis @Radge till en välförtjänt ligaseger.

  • Vad najs @Radge

    Då är det dags att börja lära dig att dricka kaffe :)

    Ska beställa efter kaffekopparna i veckan så vi får dem innan Jul, jag har två att hämta ut, Basse en och nu du en.

    Sedan har vi en oskriven regel, vinner man ligan med Grodor så måste man bevisa sin skicklighet som coach genom att spela High Elf kommande säsong :)

    Och som det råkar vara så har jag ett High Elf lag att låna ut, vilken tur :D

  • Aj då. Han har redan lånat ett annat lag av mig.

  • Tack så mycket allihopa! En del av mig skäms lite över hur mycket tur jag hade i semin och i finalen, men å andra sidan måste man ha det med Slann om man ska spöa orcher och nordmän. Kul säsong!

  • @Stareater Jo men då visste du inte att han skulle vinna hela skiten :P

  • Toppen! När den är klar är det upp till @NilssonHarHund att testa min kodfix på bubble och om allt ser grönt ut kör vi sedan igång säsong 12.

    Jag skulle gärna göra det, men jag har DNS-problem och kommer inte åt mina servrar från det interna nätverket. Sjukt irriterande. Återkommer när lösningen finns. Får väl koppla upp via 4G om inte annat.

  • Dags att välja priser från prisbordet tycker jag...

  • edited 26 november 2015 11:16

    Har ju börjat köpa in för bubble 12 redan. Måste försöka solla ut vad som är till säsong 11.

    När jag träffar Mårten så kommer jag lämna över priserna till honom eftersom jag inte kommer vara med i bubble12.

    Så när ni drabbas samman med hans lag kan ni ta och claima ert pris :D

  • Men hallå för fan kan något hända så jag slipper sitta varenda natt på kneget utan något att göra. ÖKA!!

  • edited 30 november 2015 17:25

    Så,

    Vem väljer vad från prisbordet (rätta mig om jag har fel ordning?

    1:a Mike

    2:a Olof

    3:a Basse

    4:a Magnus

    5:a Mårten

    6:a Danne

    7:a Lars

    8:a Erik

    Har jag missat någon som varit med, Emil kanske, var du med ett tag i början isf är du nummer 7 också blir lars 8:a och jag 9:a

    Goblin Bombardier (Starplayer).

    Goblin motorsåg, Nobbla (star player)

    Impact Miniatures Super Punch Troll

    Minotaur 2nd. Edition

    Roxanna - Starplayer

    4st set med 30 gummiband i 10 olika färger (dvs 3 av varje färg) som kan användas till sina figurer som en "skill-ring".

    Totalt 9 priser så alla får ett pris, inklusive Lars som betalat och varit med, med som sedan bara stått för server underhåll.

  • Vilken Roxanna-figur är det?

  • Tycker nog jag kan vara värd ett litet tröstpris. Spelade ju ändå tio matcher. :-)

  • Patrik betalade och var med några matcher.

  • Patrik kan ta min plats,för jag behöver inget pris :)

  • Roxanna; Warhammer 40k Dark Eldar Kruellagh The Vile

    Roxanna

    Tror den var omålad :)

  • Visst har Patrik fortfarande ditt lag Erik? Måste fixa så du får tillbaka det.

    Roxanna vore häftigt att ha, men om jag känner mig själv rätt kommer den inte göra någon nytta i min ägo eftersom jag aldrig kommer få för mig att måla den. Tror säkert det finns andra här som har större behållning av den; dessutom är det fler av er som varit väldigt bussiga att låna ut till mig. Sååå, jag tar ett paket ringar - de kommer faktiskt komma till användning.

  • Jag vann på wo mot basse så jag trea han fyra. All to easy ..

  • edited 14 december 2015 07:26

    @radge - Japp, det har han så kolla vad han vill ha för pris också tar du tillbaka det :D

    1:a Mike - Paket ringar

    2:a Olof - Minotauren

    4:a Mange - Bombardier

    5:a Basse - Roxanna

    3:a Mårten -

    6:a Danne

    7:a Emil

    8:a Lars

    9:a Patrik

    Priserna: Goblin Bombardier (Starplayer).

    Goblin motorsåg, Nobbla (star player)

    Impact Miniatures Super Punch Troll

    Minotaur 2nd. Edition

    Roxanna - Starplayer

    4st set med 30 gummiband i 10 olika färger (dvs 3 av varje färg) som kan användas till sina figurer som en "skill-ring".

  • Han lär väl få det som är över. Om det är något som intresserar honom plockar jag upp det när jag lämnar igen ditt lag. khanmank ska få igen sina grodor jag fått låna också.

  • @frantic du missunnar mig alltså min bit av kakan? Det är ok, kan ta lite gjutskägg som blir över bara.

  • @Emil ... absolut inte.... 9 priser och alla får :D

    Har ändrat inlägget ovan :D

Sign In or Register to comment.