Bubble säsong 10 - Info och allt annat tråden!

1141517192024

Kommentarer

  • edited 5 november 2014 10:52

    Mainevent ikväll sker självklart i sävar då det blir seriefinal och massor med action utlovas! @ 20:00 SÄVAR-ARENA

  • edited 5 november 2014 10:21

    Jahapp ikväll blire action, Vildingarna kommer få besök av en kock med en massa hober i följe (rekord i inducements kommer också att slås 780.000$ kommer hoberna att får köpa götta för, kan finnas stor risk att både djuproten och Bigfist Berta!!!! entrar banan samtidigt som kocken grillar härliga korvar på sidan om). Till helgen (lördag) finns det chans att Tanrantinos terrorister kommer att få sina gravar plundrade av vildingarna eller så Westeros blir hemsökta av de odöda packen, det är inte riktigt bestämt än...

    EDIT: Jag kan inte skriva nya inlägg på forumet längre, gissar att det är en bugg under uppdateringen av forumet, men: är det som Emil säger att banken på bubble ligger på 100k så han har egentligen bara 1020 i team value?

    Skulle vara brutalt coolt att se Morg kliva på planen med Deeproot, skulle förmodligen vara det bästa halflingslaget i modern tid :D

  • @Frantic Vad roligt att det finns en liten sidoevent ikväll också. För den riktiga actionen ikväll kommer att vara toppmötet mellan män och möss om vem som tar/behåller ledningen i tabellen.

  • Jag tror @frantic räknat lite fel om han inte sparkat någon spelare, för visst är det 150k gratis i banken som gäller? Sidan räknar tv på 100k, så det blir nog snarare 830k... Och då kanske en Morg istället för Bertha :-)

  • Jahapp.. Där tjockade veckan ihop.. Nästa lucka blir nu på söndag em. Förtur för Radge .

  • OftOft
    edited 5 november 2014 11:03

    .

  • 1850-1070 = 780 eller är det som Emil skriver att bubble felräknar banken?

    Skulle vara brutalt coolt om Morg entrar planen hand i hand med Deeproot.

  • Jo, men jag har ju 150k i banken, men BUBBLE-sidan räknar på 100k som gratis och inte 150k så 1850-1070-50= 830....

  • @NilssonHarHund skrev

    Dock saknas fortfarande 150k->bank-regleln (kvar på 100k) Och 150 bank-regeln har jag inte >lyckats hitta var man ändrar

  • Oft får väl säga till när han vill förnedra mig kommande vecka för dagens usla match visar på en nedåtgående trend. Laget blir sämre och sämre för varje match ... bådar gott ... eller ..?

  • Emil, Oft och Basse/Erik har förtur i den ordningen mot mig.

  • @stareater - Ja du kan lägga en till på #12 också. :P

    @frantic På sista försöket blev det rätt...

  • Rewards verkar en aning buggigt på BUBBLE. Verkar som om när man lägger sin andra bounty på samma spelare så blir det inte riktigt korrekt summerat. Har lagt två 30K bounties på Mance Ryder, men istället för att bli 60K blev det 32.767k i Bounty. Vill bara berätta för alla att bountyn nu är uppe i 60K.

  • Jag kommer spela in i det sista @Radge har förtur efter det får ni bråka om mig. Är i Växjö på söndag, helgen efter det är jag spelledig, kommande två helger är jag borta på dommaruppdrag, men när väl december kickar igång är jag redo för allt, dvs slutspel.

    Jag kommer eventuellt kunna spela den 11:e och 19:e (slutspel) också.

  • edited 6 november 2014 07:44

    Extra MVP för de lag som börjar efter "pre-season" om det skiljer mer än 150k mellan lagen för att de ska kunna "komma ikapp" lite...

    @Frantic: Förstår inte riktigt det här. Betyder detta att @Zenith ska ha en extra MVP från förra matchen mot mig och att jag borde också få en extra MVP från matchen mot @Khanmank?

  • Stareater, nej, dom du startar ett nytt lag efter preseason och spelar mot någon med mer än 150k inducements så får du, båda våra lag var gjorda före preseason.

  • Ah. Jag lyckades läsa det som att efter pre-season får man en extra MVP om det skiljer mer än 150K.

  • Förslag till slutspelet:

    Efter polspelet så går två lag vidare från vardera pol, där ettan i vardera pol möter tvåan i den andra polen.

    Sedan har vi en final och en fajt om 3:e/4:e plats/pris.

    Invändningar mot detta?

  • Om man tittar i regelboken så finns ju en del regler som gäller semifinaler och finaler. Hur ställer vi oss till dem? Vet att vi brukar köra på dubbla fans och winnings i varje fall. Jag röstar personligen på att vi bara kör med den regeln.

    Inducement and treasury gold may not be used to induce Star Players or Mercenaries for these matches

    ...

    The total fans and the winnings for a semi-final or final are doubled.

    ...

    The winner of a Major Tournament always receives a special trophy. So long as a team holds a trophy it has an additional team re-roll. The re-roll counts toward the team’s value as normal. A trophy is held by a team until the next time that specific Major Tournament is completed at which point it is given to the new winner.

  • I Semifinalen i Bubble 2 så körde vi också med den första paragrafen som du lagt in. Tror vi alltid kört med den men ingen som vill pynta in extra för att allting ska barka ur osv.

    Ja, det blev inducements för typ 300 k för mig och 600 k för min motståndare som var... ja vad feun hette han nu igen. Micke - Oduim Khan var det ja!

    Det vore ganska coolt om vi hade ett vandringspris i form av tuff pokal (typ en dödskalle med ett svärd genom som sitter på en fot av något slag). Den ska inte vara för stor, men tillräckligt stor för att det ska behövas en extra väska att bära den typ. För om man inte har med sig den till matchen och ställer upp den på bordet så får man inte bonusen! =D

    Vad tycker ni? Ganska cool idé va? Vi måste bara skrapa ihop en femtio-hundra spänn extra för att få en riktigt snygg och tuff grunka tycker jag

    over and out!

  • edited 6 november 2014 21:54

    FInns ju en fin affär om man såtr ut med att ta sig dit http://www.umeasportpriser.se/system/start.asp?HID=1686&FID=1342&HSID=30847 men det var en halvkass hemsida

    Laxen i Uppsala http://www.sportpriser.se/hem.html var bra förr och de har några fina fortfarande men jag har väl ingen direkt resa på gång dit i nuläget MEN Emil kanske ska ner i februari...

  • Intressant idé

    Tycker vi dock ska kunna slänga ihop något eget ... Ska kolla vad man kan försöka göra med matrial på skolan.... hö hö

  • edited 7 november 2014 07:44

    annars har jag fyra klassiska blood bowl-trophys. BUBBLE fick dem på köpet när vi köpte en del av @setomidor's saker som priser till förra DOUBT. En är halvt målad och de andra omålade.

    bild

  • edited 7 november 2014 08:34

    Hmm kan vi inte måla dem, alt ge Klas en slant och få de "proffesionellt" målade. Vi gör en eget "podium/pedestal" för dem så det blir en pokal med alla dessa i/på sig?

  • Tycker idén om att dom symboliserar extra rerolls, fame eller kanske eventuellt random mutationskill vore coolt. så länge man har med den till matcherna.

  • Jo, men å andra sidan så är du ju laget och inte coachen som vinner trofén och vi börjar ju med nya lag varje säsong

  • I så fall skulle väl det logiska bli att coachen som belöning för vinsten får anlita en magiker som ger en valfri spelare i nästa lag en slumpmässig mutation (eller hur det nu går till i warhammervärlden att få mutationer; jag har noll koll).

  • edited 9 november 2014 08:07

    Alltså jag har inte läst i regelboken men är det från cuperna (chaos cup mf) så är de priser/regler i specifika cuper. Vet att jag och "mariehemsmaffian" spelade dessa för flera år sedan. Tycker de inte passar in i vår liga, men blir jag nedröstad så ställer jag mig i ledet som en duktig pojke.

    Annars om någon vill testa spela dessa cuper efter vår liga. Kan vi testa det när ligan är klar med respektive lag.

  • edited 10 november 2014 14:23

    Förslag: Vi knåpar ihop en pokal av pokalerna som vandringspris för vinnande coach att ta med sig under kommande säsonger.

    Orkar man bära med sig pokalen så får den coachen en slumpad mutation skill på en slumpad spelare i laget för den matchen bara.

    Det ökar inte värdet på laget (tv) och mutationen försvinner direkt matchen är färdigspelad. Hur låter det?

Sign In or Register to comment.