Bubble säsong 10 - Info och allt annat tråden!

1121315171824

Kommentarer

  • @Zenith jag har åkt på en förkylning så jag sjukskrev mig idag och imorgon. Om du inte är rädd för att bli smittad, eller tvärtom gärna skulle vilja ha en lagom jobbig förkylning för att kunna få ha två slappardagar hemma, så är du välkommen förbi när du vill. Annars är jag på schemat ledig på torsdag, och då är jag väl förhoppningsvis frisk. Helgen är helt körd.

  • edited 13 oktober 2014 19:28

    Jag visste ju inte om att det var innebandy. Men började inte den kl 19? Jag jobbade till 20 och därute på landet (där Emil bor typ) där finns inte kanal 12.

    Nu har jag testmålat vampyr 1. tre beiga, två bruna och lite rött. Sen Earthwash på allt. Skitsnygga ... ehost ...

    Men fort gick det. Kanske har alla klara i morrn kväll då.

    EDIT: Det blev faktiskt ganska bra på vampyren... Najs!

  • edited 14 oktober 2014 20:45

    Jag kan intyga efter ett mms av Mange igår att vampyren faktiskt blev rätt bra, Blood Bowl´s orginalvampyrer är rätt tama och dessa ser betydligt intressantare ut.

  • Strigoi for the win!

  • En kamrat ska beställa lite saker till necromunda från comixininos (fast han knappt spelar) och jag sa att jag skulle fråga om det var någon annan som kände för att ha något därifrån.

    Det är möjligt att DOUBT lägger ner ett par kronor för att samla på sig lite småpriser från dem men jag vet ännu inte vad. Beställningar och förslag på småvinster kan skickas som viskningar till mig så denna tråd inte spårar ur.

  • edited 17 oktober 2014 10:44

    Mina vampyrpositioner. Originalvampyren, hans barn (finns fem), sen tre thralls (finns 10) och sist Counts As Count Luthor

    Vamps

  • edited 17 oktober 2014 10:46

    Hela gänget då...

    Hela gänget

  • edited 17 oktober 2014 11:10

    Snyggt!

    Blev bra färg på strigoierna, MYCKET bättre än många som målar dem mycket mer hud/rosa färgade.

    Gillar verkligen miniatyrerna till "Orginalvampyren" och Count Luthor. Har inte sett de miniatyrerna förut. Visar min okunskap och frågar vilka miniatyrer det är egentligen?

  • edited 17 oktober 2014 11:57

    Fejk-Luthor är Vlad von Carstein och sen finns det en syster Carstein också. De är väl från tiden före kriget typ. Originalkillen är en Blood Dragon-vampyr från FB av antik modell. De var ganska militanta tydligen och körde mycket med plåtrustningar och sånt.

    Det här är återigen Mankan Kladd-Style på färgandet. Blockfärger och wash. Dock hela två washer den här gången... Lite svag torrborstning också. Strigoierna har faktiskt massiva 10 olika färger på sig. Passformen var väl sådär så att pinna varenda huvud var nödvändigt.

  • Mårten när kan du spela? Jag har relativt fullt upp kommande tid, men skulle kunna i böjan av nästa vecka (må tis) kvällstid, hur låter det?

  • Mårten när kan du spela? Jag har relativt fullt upp kommande tid, men skulle kunna i böjan av nästa vecka (må tis) kvällstid, hur låter det?

    Försöker boka en tid med @oft först, men det verkar vara svårt för han svarar inte på SMS eller viskningar.

  • Ah men då om vi kan så spelar vi före mot varandra som oft och Basse gjorde...

  • Måndag går inte, ska förhandla med frun min om tisdagen.

  • @Stareater: Lästa på fb i morse att Oft dumpade fånen i toaletten hehe

    Ett problem jag hade i somras med honom var att under våra tidigare meddelande fåner emellan så hade vi skickat iMessages.Då han bytte till en annan fån som inte var en apple produkt så skickade jag typ 5 st iMessages innan jag fick reda på att inget kommit fram. Fick lov att medvetet g¨å in och välja "skicka som meddelande". Då kom det fram =)

    Fast... han kan ju också vara seg =P

  • Han har otur med telefoner. I somras dränkte han telefonen i havet vid ett nödläge.

  • Använder folk fortfarande iMessages fortfarande ;)

  • Asså de ä ba lixom så förra fredan. :)

  • iMessage eller WhatsApp rules

  • www.apberget.se is the shit

  • @khanmank när kan du spela runda 3? Så vi kan köra igång ffa :)

  • Kan dagtid tis-fre, kvällar på Rågången mån, tis, tors.

    Onsdagen är ju helgad åt Löven - Hästen!!

  • okej, jag är ledig tisdag, fredag-söndag - kan eventuellt spela torskväll också. Och instämmer att onsdagkväll blir dedikerad löven.

  • Sikta på dagtid tisdag då. Så blir vi av med det.

  • Scratch that, knegar till 16 tisdag... men kan efter 20 typ på Rågången.

  • Ett ord, slakt.

  • 1190 i TV ger dig mycket inducements i nästa match. Kanske får råd med en mercenary rat ogre och lite annat smått och gott.

  • 1660 i TV har dvärgarna fast de knappt kan något. Hujedamig!

  • Nu är jag ju sjukt taggad på att fortsätta med min halflings i stället för Ödlorna... hmmm, tål att tänkas på

  • Öhhh, Lars, kan du ångra mitt köp av #14 i Smal, Fat and Beautiful. Tänkte lite fel

  • För visst är det ok att byta lag?

Sign In or Register to comment.