Warhammer Fantasy turnering på Sagagallerian 27:e juli Resultat och utvärdering

Härt kommer räsultatet från turneringen och vi uppskattar om ni skriver vad ni tyckte både om turneringen och SCGT kompmallen som vi använnde

SCGT kompmallen fins för övrigt här

1: Marcus P 46p 20-14-12 Tomb Kings

2: Daniel Espling 40p 14-18-8 High Elf

3: Erik Öhman 34p 12-1012 Wood Elf

4: Fellman 33p 8-10-15 =) Orcs & Goblins

5: Lars Eldborn 31p 17-6-8 Beastmen

6: Samuel Söderholm 28p 16-1-11 High Elv

7: Axel Öhlund 27p 4-10-13 Orcs & Goblins

8: Ingrid Elinge 25p 6-10-9 Wood Elvs

9: Erik Elinge 25p 0-20-5 Dwarfs

10: Daniel Egelund 10p 3-0-7 Bretonia

mvh Fellman & Erik

Kommentarer

  • edited 28 juli 2014 00:53

    Superkul med en fantasy turnering, min första! Synd bah att jag alltid spelade tills time. Kompmallen är bra, men skulle vilja se typ att karaktärer på monster eller chariots(för alla förutom tombkings kanske?) är ett general soft choice. Några lag verkar ju redan ha ungefär såna soft grejer, kanske mest känner att chariots iallafall borde ha det

  • Grym turnering på alla sätt, sjukt varmt nere i källaren, men kul ändå!

    Hoppas alla tyckte det var roligt att testa något nytt!

    Tomb Kings röjde som aldrig förrut. Markus kom snabbt upp i bra komp och det hjälper att få styra vilken deployment det ska bli, speciellt listor som kan få bra komp och vill in och slåss snabbt alt slåss sent och välja Battle for the pass fast på 72"x48" :)

  • Kul med turnering! Var faktiskt i Umeå och slarvade i helgen, synd jag hade okoll på denna turnering, hade tittat förbi annars.

    Vem spelade med vad, gissar att MP körde sina TK men övriga hjältar?

  • edited 28 juli 2014 08:38

    Första posten updaterad med vilka som spelade vad

    Vill bara sägga grymt rolig turnering och tack till de jag spelade mot hadde supper kul.

    Gillar värkligen möjligheten att kuna vällja den sneda deplymenten mot gunlin armer och diggar de hämliga objektiven även om jag inte fick poeng på ett enda

    ps Hur kan snotlings inte va ett soft shois???

  • Tack för turneringen, det enda som går att förbättra är värmen ;)

    Jag tycker SCGT-mallen funkade riktigt bra,. Jag tror inte att den är perfekt balanserad och folk kommer säkert lyckas bygga arméer som får högre poäng än de förtjänar, men jag tycker det var otroligt kul att se folk spela med enheter som t.ex. Wardancers, Warhawks, eller Khemri Sphinxes, som aldrig annars brukar få se dagens ljus. Jag gillade också meeting engagement, det gör stor skillnad för hur matchen utspelar sig och tvingar en att tänka om sin standarddeployment totalt.

    Själv spelade jag en silverhelm-buss med alla +S svärden och BoWD. Förutom det hade jag frost Phoenix, 6 SH, 13 archers, 8 sisters, 2 lion chariots, och en örn. Ingen magi alls och två kärror gav mig komp 7 och bra chans att ta meeting engagement och charga runda ett (det var planen!), och det funkade riktigt bra. Det straffade dock sig på slutet när Marcus tvingade igenom Killing Blow på en Sphinx som jag inte hade en chans att stoppa. (Jag mötte också Ingrid och kallsvettades lite när hon slog Dwellers på sin Ancient, men som tur var kunde jag hålla mig i combat med bussen länge nog för att klara mig).

  • Jag tycker att formatet känns som att det ger lite variation. Visst så kommer det säkert att dyka upp balans problem men det händer i alla komp system. Mat tvingades som woodelves spelare att tänka om i Meeting engagement. Jag saknade verkligen mina wildriders som jag lirade med förra turneringen.

  • Detta var min första turnering så kan nog inte komma med så mycket konstruktiv kritik men jag hade väldigt roligt och min lista fungerade hyfsat. Att få välja olika typer av deployment blir taktiskt utmanande, speciellt när ens motståndare väljer en deployment som inte riktigt passar en själv. Man tvingas då tänka om sin taktik på stående fot. Men som sagt riktigt rolig turnering och jag uppnåde mitt mål att inte komma sist :D

Sign In or Register to comment.