5-10 grave guards med g. weapon?

edited 12 april 2008 23:00 in Warhammer fantasy
Är det värt att han en enhet en så enhet om man har 20 grave guards med handweapon & shield?

vad är för och nackdelarna emd en sån enhet?

Kommentarer

  • Om det är värt att ha en 10-manna enhet Graveguards med GW och en 20-manna med hand w. & shield? Det beror väl på vad du har i övrigt i armén och om du har special choiches att avvara till dem. Den blir ju ett hysfat flank-hot om du har mycket enheter i övrigt. Skulle hur som helst rekommendera att du tar åtminstone 10st. (Detta är dock bara mina gissningar eftersom jag inte kan spela det här spelet egentligen)

  • Va? Kan TS omformulera frågan tack.

  • Nackdelen med en så liten enhet är ju att den är extremt känslig för crumbling. Hamnar den in strid med något den inte klarar av blir den bara ett väldigt dyrt speed bump. Men jag tror den kan vara värd för att gå in i flanken på enheter som redan är i strid med andra block.

    Jag skulle dock köra med två enheter om 15 med HW & Sh för det är vad jag tror är bäst, enda anledningen för mig att ta GW på grave guard är att det är coolt (vilket iofs är en anledning lika bra som någon annan).
  • GW på grave guuks e king, så ta det inte ;)

  • jag har så sjukt snygga moddeler för grave guards med gw, men har inte råd med alla bara :]
  • Ta dig råd! Seriöst, jag föredrar great weapons på GG's, dels därför att det är roligare och snyggare, men framförallt för att S6 tillför en taktisk dimension som inte S4 ger dig. VC lider knappast någon brist på tar pits, känns som ett slöseri att använda dom så.
Sign In or Register to comment.