Space marine beach buggy

edited 9 april 2008 23:42 in Figurmålning etc

Hej Hej.

Jag håller på så smått med en space marine armé med ökentema, Delta Legion kommer de förmodligen heta, eller Delta Corps. (ja, jag har spelat delta force dataspelen :)

Iallafall har jag byggt en beach buggy som jag tänkte spela som en attackbike. här är lite bilder:

Buggy1

buggy2

buggy3

buggy4 Extra bränsle och extra däck är bra att ha i öknen.

buggy5

Ser nån något problem med att köra den som en attackbike eller borde jag bygga egna regler som t.ex. att det är landspeeder som inte kan flyga

«13

Kommentarer

  • Fixade dina bildlänkar (tog bort mellanslagen mellan paranteserna), men de verkar ändå inte funka =(

  • sådär ja. Jag fick trixa lite för att få bilderna rätt storlek. Men nu borde det funka fint.

  • Coolt som F-n Funkarv lätt som AB! Synd bara att det är två i framsätet?
  • Haha, helskön!

    Jag skulle inte klaga en sekund!
  • StjälarN^ av idéer :)
    Assnygg, dock tycker jag att pintle-mounted SB skulle suttit på passagerarsidan och sen ser det löjligt ut med marinen som har glasögon på hjälmen :)

    Men annars var det precis samma sak jag tänkte göra med attack-bike fast jag tänkte använda scouts istället för power-armour tycker jag ser överdrivet ut :)
  • Killen i passagerarsätet som inte kör är chefen. Som förutom att bestämma vart de ska köra också sköter twinliked-boltern som sitter på stativ med en liten joystick och en skärm.

    Jag skulle såklart kunna slänga ut chefen och göra plats för mer bensindunkar och ammo och sånna braochha saker.

  • Wazz, varför är du så rasistisk mot space marines, dom får väl ha glasögon om dom vill!

    Han kanske ser dåligt och måste ha det, vad skulle du tycka om någon sa så om dig....

    :p
  • StjälarN^ av idéer :) Assnygg, dock tycker jag att pintle-mounted SB skulle suttit på passagerarsidan och sen ser det >löjligt ut med marinen som har glasögon på hjälmen :)

    Altså, jag försökte klämma in boltern på passagerarsidan men det var skitsvårt att få det snyggt. det är för lite plats om dom ska kunna se ut också.

    Men annars var det precis samma sak jag tänkte göra med attack-bike fast jag tänkte använda >scouts istället för power-armour tycker jag ser överdrivet ut :)

    men hallå du kan ju inte släppa lös scouterna med sånna här fordon, dom har ju knappt tagit körkort än. dom får hålla sig till mopeder =)

  • men hallå du kan ju inte släppa lös scouterna med sånna här fordon, dom har ju knappt tagit körkort än. dom får hålla sig till mopeder =)

    Ha ha ha, sån skön kommentar

  • Nästa konvertering för scout bikes??
  • jag får se till att få tag på nån modellmoppe att slakta för att foxa hjulen i så fall. Så dom får moppehjul =)

  • he he, den är tuff. keep em coming!
  • edited 10 april 2008 11:04
    Enda klagomålet skulle kanske vara att däcken är lite tunna. Har sett fler space marine landspeeders some konverterats till buggys så kanske blir tvungen att prova själv men med gardister.
    Snygg utan tvekan

    Möjligtvis att man skulle vilja se en bild av bakupphägningen?
  • Mycket stiligt! Jag gillade glasögonen, men kanske han skulle ha varit utan hjälm. Grym modell, jag ser fram emot resten av armén.

  • Lite fler bilder:

    bakupphängningen

    bakhjul utanhjul Och här utan hjulet. Fjädern är från en vanlig bläckpenna. utan skytten

    Så här ser det ut baktill utan HB-skytten. Allt det gula kommer från en slaktad 1/35 ford Mutt med TOW missile launcher

    eldarn fram eldarn bak baskern

    och så lite vanliga snubbar från armen till hemlighållaren. Var så goda.

  • Rätt snyggt gjort det mesta, men skulle föreslå små elkablar istället för den där fjädern på eldkastaren?
  • :O
    älskar det!!!!!! skitsnyggt!!!!
  • Ooooh, allihoppa är sköna!

    Färgschema?
  • Det är skitsnyggt, men som DragonTear säger så ser däcken lite tunna ut.

    Dessutom - Du har ju inte tagit bort gjutskägget! Helgerån, vad är poängen med att lägga tid på saker och ting om man struntar i något så enkelt? Allt blir så mycket bättre om man tar sig den lilla tiden det tar att rensa modellerna från spår av gjutningen.

  • Jag gillar dem skarpt. Jag älskar konceptet, men jag kan hålla med övriga om att hjulen må vara lite för små och att placeringen må vara lite fel, men det gör inget för min del. Sen är ju öken awesome, så, att ha en ökentemad armé är ju bara underbart.
  • Jag tror att buggyn skulle se bättre ut med hjul från space marine bikes eller kanske ork trukks (de utan lagningar).

  • Jag tycker att hjulen funkar som de är. Om man kikar på DPVn som jag antar är förlagan till modellen så ser man att det inte är nåra gigantiska hjul på den. Måste säga att det är en riktigt nice modell du gjort.

    DPV

  • Smala hjul är ovanliga i 40k, vilket gör att det ser konstigt ut modellerat, oavsett hur verkliga fordon ser ut. Det kan ibland se bättre ut att 40k-ifiera en modern design.

  • Jag tror helt seriöst att det kommer se sämre ut med bredare hjul. Det kommer se ut som en go-kart på anabola. Men hey, smaken är som baken.

  • delad och hårig^^
  • hmm kan hålla med NilssonHarHund lite med att det är lite konstigt ut dock är jag för nytänkande och när folk vågar utaman det som andra inte anser "normalt" go for it ;)

  • Baken är rund......
  • Baken ska som smaken helst döljas, om den inte är exemplarisk vet ni väl? :D

    Angående däcken så tycker jag att de ser realistiska ut, men mycket i 40k är ju inte realistiskt. Kolla bara på bikes däck för ett nästan skrämmande exempel på det, men jag tycker ändå att det brukar bli bäst om man försöker hålla sig till den etablerade stilen, även där den är en aning tveksam. Som tjockleken på däck.

    Dock kan skägg ha helt rätt när han säger att den kan se ut som en Go Cart med större hjul, och det vill man ju inte heller. Knepigt, men jag antar att det inte är något större problem med smala hjul i slutändan trots allt.

  • Ja, en gokart med lastbilshjul, det vore en syn. Jag håller i alla fall med Skägg.
  • Tycker hjulen funkar oförtiokåfierade :)

    Dock ser hjulen ut att sitta lite snett på de första bilderna, vilket jag tycker ser lite lustigt ut.

Sign In or Register to comment.