Hej!
Har lagt ihop en 1995 pts lista med tema nurgle. Eftersom jag har ganska liten erfarenhet av att spela 40k speciellt 6ed, skulle jag behöva lite hjälp med mitt listbyggande. Jag är inte ute efter en stenhård lista som ska vinna turneringar, utan snarare en lista som består av coola modeller men som samtidigt inte är värdelös.
Här är alla fall min lista, synpunkter är välkomna!
HQ + (175pts)
Chaos Lord
Bike, Blight grenades , Mark of Nurgle, Melta bombs, Sigil of corruption
Lightning Claws, Power Fist
Troops + (808pts)
4x Plague Marine, 2x Plasma Gun
4x Plague Marine, 2x Plasma Gun
4x Plague Marine, 2x meltagun
4x Plague Marine, 2x meltagun
Plague Champion Combi-flamer, -melta, -plasma
Chaos Bikers 7x Chaos Biker, Mark of Nurgle , 2x Meltagun , Veteran of the Long War
5 x Chaos Spawn Mark of Nurgle
Heldrake Baleflamer
Forgefiend
Additional Ectoplasma Cannon, hades autocannons
Forgefiend
Additional Ectoplasma Cannon, hades autocannons
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar:
Kommentarer
Ser rätt bra ut!
Själv skulle jag nog specialisera vapnena i plague marine grupperna, en av varje känns lite chans-artat. Men det är kanske en smaksak. Ectoplasma kanonen komplementerar inte hades autocannons vidare bra tycker jag, återigen föredrar jag att specialisera dem och skulle ha kört en med bara ectoplasmor och en med bara autocannons. Listan ser rolig ut att möta och spela med. Vill du vara elakare så kan du alltid slopa en fast attack och stoppa in en till heldrake och/eller byta ut en forgefiend mot en demonprins eller sorcerer på bike.
tack för svar!
Blev nog lite otydligt. gällande plague marinernas vapen så har två enheter 2 st plasma och champion har combi-plasma. Dom två anra enheterna har 2 st meltaguns och champion har combi.melta.
Hur bra är forge fineds egentligen? har även obliterators jag kan byta in.
är det värt att ha havoc launcher på rhinos?
Min erfarenhet är att Forge Fiends är elaka, dom är förvånansvärt snabba, ignorerar terräng, slår hårt i närstrid även fast sina få attacker. Med S10 behöver man bara en träff oftast.
det är maulerfiends du tänker på grim, det er närstrids varianten, forgefiends är bra, dom kan sjyta, men i närsyrid är dom inget bra alts, så hinner nogon frem till dom så är det kört
Oj läste fel, exakt @Thamier, tänkte på Maulers. Reviderar mitt uttalande, Forgefiends, mja, 8 skott med Hades, träffar 4, woundar 3 och bara med AP4.
För dyr för att användas som gunplatform och som Thamier sa är dom hackebiff i närstrid.
demon forge är bra once per game reroll to wound och to pen, och it will not die ochså bra
Både Mauler och forge fiend lider av en sak: endast armour 12... det jag brukar göra är att ha en lvl 3 telepathy sorcerer med som lägger invis på maulern(50% chance att rolla invisibility med en lvl 3a dock...) som sedan Rushar fram bakom en terräng bit och njuter av sitt 2+ cover save och sedan rushar den igenom terrängen och chargar något... That being said...
2 marker lighters eller runes of battle primaris powern reveal och man hade lika gärna kunnat ställa den i öppen terräng.
Nyckeln är att ha tre Maulers.
Tack för svar.
har funderat på att dropa en squad med plague marines samt båda forge fiends för att lägga till en maxad daemon prince med blacck mace samt två stycken mauler fiends. SKulle det vara nåt? Hur mycket skytte behöver man egentligen?
Ett annat alternativ som skulle vara kul/coolt är att droppa båda forge fiends och klämma in 3 st mauler fiends blir en ganska snabb lista med mycket närstrid och close range fire^^
tackar för synpunkter!
Fast det ska ju vara 7 Plauge Marines i varje SQ...