40K Dubbelturnering

2»

Kommentarer

  • edited 5 december 2013 23:23

    20 anmälda lag COOLT!

    många ny oxå supper roligt

  • När väntas scenarios dyka upp?

  • Det har dykt upp en grej så jag kanske är upptagen på förmiddagen tyvärr. Om det blir så, går det att min partner in crime spelar delar eller hela första matchen själv, eller måste man vara båda?

    Är det planerat att första matchen börjar kl 9 eller är det sedvanlig buffert innan start?

    //Mattias

  • Scenarion kommer finnas på plats.

    Frånvaro av en lagmedlem under en match kommer nog att kunna lösas på något sätt. Se till att komma i tid, kanske lite innan så att man har tid att packa upp och läsa scenarion. Men om en av lagmedlemmarna skulle komma några minuter sent så är det inte hela världen. :)

  • Så man kommer inte att kuna läsa igenom scenarios innan? Själv tycker jag att det är ganska skönt att kunna läsa igenom scenarios innan så att man kan fokusera mer på deployment och vad motståndaren har istället för att börja med att läsa vad det är som gäller i matchen, gör att det går lite snabbare att få igång matcherna också och skapar mindre missförstånd då de som vill fråga nånting de tycker är oklart kan göra det innan.

    Så jag hoppas att ni ändå överväger att släppa scenarios nån dag innan även om det är mer lättspelade scenarios.

  • i agree with the Blump :) kan räcka med dagen innan men idag så man hinner läsa igenomi lugn och ro vore najs bajs

  • Scenariona kommer inte vara särskilt avancerade. De finns tillgängliga innan matcherna. Jag kan avslöja att första scenariot kommer innehålla objectives på bestämda platser och andra välbekanta sätt att ta poäng.

  • Tja, såg att jag blev ihopparad med Axel Linder :) Om någon vet vad han heter här på stridshammaren eller om du ser detta Axel viska mig så kan vi smida lite ondskefulla planer! ;)

    /Joel Hedman

  • Jag tror att han kallar sig för Ventris

  • Hur kommer man ta turerna? Komma varja lag ha samma turn?

    I så fall, kan jag ha hela min Grey Knight styrka i reserve för att droppa in den utan att autoförlora första rundan för att jag inte har något på bordet, då min medspelare har trupper ute?

  • jag blev ihopparad med Petrus Brännström är det någon som vet vad han heter på stridshammaren

  • @lasergreger: Paret har en gemensam runda. Man kommer inte att autoförlora ifall ens kompis har grejer kvar. Dock så får bara hälften av ens units vara i reserv, detta räknas per spelare. Ifall man har specialregler som säger att mer än hälften får vara i reserv så är det lugnt.

  • Jag har en liten fråga. Får vänner eller syskon komma å titta på eller kostar det något att komma in å se?

  • Micke: Det ska inte va något problem det är inget inträde

  • Okej för syrran tänkte komma å titta

  • Tack för svar, ses i morgon!

  • Eller snarare på söndag... deeerp.

  • Det står att det slutar 18:00, är det slutet på sista matchen? Eller slutar den lite tidigare?

  • Vad det gäller tider så ser vi helst att folk kommer vid 09:00. Första matchen börjar så fort alla har kommit. Sista matchen är tänkt att börja 15:15 och hålla på till 17:15. Så det hela bör vara avslutat yid 18:00.

    Scenariot kommer att läsas upp innan matchen. Finns sedan möjlighet att fråga om man inte riktigt förstått.

    Ifall någon har missat det så kommer turneringen att hållas på Tegs-Central skola, inte på FUSK. Om man inte har google maps så kan man hitta dit genom att gå över cykelbron mot Teg, fortsätt rakt fram, passera Charlies Kiosk, passera rödljuset, fortsätt en lite bit till rakt fram sedan kommer det att ligga på vänster sida. Eller så ställer man sig på ICA-Tegs parkering så kan man se skola. Vid Panik ring mig på 070-2813562.

  • tackar för en riktigt trevlig turnering och alla riptides och wraith Knights. gotta Love em :D

  • Ja tack så mycket för en kanonturnering, till nästa ska jag lära mig slå saves! ^^

  • Tack för en riktig härlig dag idag:-D många som hade det roligt å trevligt :-)

  • Tack alla för en trevlig turnering! Mycket att lära sig och trevliga motståndare :)

  • Chaos gudarna var oss nådiga! Tackar för en bra turnering. För en som inte lirat en turneringsmatch sedan 4th var det både roligt och lärorikt.

  • Kul tunering. Skulle dock vara kul om min Riptide kunde fatta att om man måste göra ett Ld test behöver man inte slå dubbel 6 hela tiden.

  • Tack för en riktigt kul turnering med trevliga medspelare och motspelare! kul att lira första gången på 9 år ^^ Vet någon om det kommer upp en placeringslista? :)

  • Det borde komma upp en lista snart.

  • Rank Name Army G1 G2 G3 Tot. games Painting Soft Scores Total
    1 Kristoffer Björn - 15 18 18 51 0 0 51
    2 Joel Axel - 9 20 12 41 0 0 41
    3 Viktor Victor - 18 20 2 40 0 0 40
    4 Ola Mattias - 11 16 12 39 0 0 39
    5 Dea Master - 15 10 13 38 0 0 38
    6 Markus Jon - 12 16 8 36 0 0 36
    7 Magnus Tomas - 18 0 18 36 0 0 36
    8 John Björn - 15 10 8 33 0 0 33
    9 Mattias Erik - 2 14 15 31 0 0 31
    10 Simon Petrus - 5 6 19 30 0 0 30
    11 Alexander Viktor - 14 4 10 28 0 0 28
    12 Mattias Hännien - 11 4 12 27 0 0 27
    13 Seijsing - 18 2 7 27 0 0 27
    14 Torgny David - 8 8 10 26 0 0 26
    15 Henrik Osten - 2 14 8 24 0 0 24
    16 Rasmus Thom - 6 12 5 23 0 0 23
    17 Isak Anton - 5 14 2 21 0 0 21
    18 William Lukas - 2 6 12 20 0 0 20
    19 Robin Jonas - 9 0 8 17 0 0 17
    20 Mikael joakim - 5 6 1 12 0 0 12
Sign In or Register to comment.