Powergamer utmaning

edited 13 november 2013 13:00 in Warhammer 40k

Jag bor som flera av er vet i göteborg nu förtiden och har börjat damma av mina gamla GW projekt och hittade mina space wolves. Jag har försökt konvertera folk här nere till norrlands typen av spelande men det går dåligt och som ni alla vet är jag en målare inte en stridare så jag vill försöka sätta hårt mot hårt så jag vänder mig till er! jag behöver en benhård 1999 pts space wolves lista.

Help me Oh wise and rulebending ones!

mina ända krav är att det ska finnas en enhet med dunder vargar i listan, en wolf guard enhet.

*edit 1999 pts och Ragnar åker ut.

//MVH Wille

Kommentarer

  • Ta dig till Ylva (det kanske du redan har gjort?), där borde det finnas folk som vill spela norrländskt. Om norrländskt betyder att man spelar med coola enheter och inte bara allt det hårdaste...

  • Wille du menar nog spela som sörlänningarna gör i Norrland ;)

    En all out drop pod lista med massa jaws runepriests och Wolf guards med kombi vapen är jobbig som fan.

  • Haha jo jag ska inte dömma ut alla men det är ett helt annat synsätt på spel här nere. jepp har varit på ylva

  • 15 missile launcher long fangs är en bra start också om du inte kör drop listan

  • Du kan nog klämma in ändå fler launchers om du vill också.

  • Fem Dundervargar, två sköldar och en fist. 335 poäng. Men då behöver du en Dundervargslord, för Ld 8 är skräp när det kommer en Rhino och skräms...

    Sen kan du ju säkert klämma in lite PlasmaHunters med elaka Wolf Guards i Termie Armour. De brukar vara rätt hyfsade i både anfall i försvar.

  • Drop pods är ju tuffa. om man ska köra på det vad ska man ha då är det fortfarande logan och en hög multimelta fangs som är the shizzle eller är det gammalt? (jag har väldigt dålig koll på nya editionen) ska man ha dreads i pods eller bättre att bara maxa ut gubbs?

  • En Blackmane armé med massa Blood claws i drop pods skulle vara väldigt coolt :O

  • Troligt ja men jag har gjort många coola armer som inte funkat så bra... (night lords on fot...Orc bsb i flaming chariot... Chaos arme med stupid lord på drake som flyger in i skogar och letar svamp....)

  • edited 19 november 2013 03:09

    en Rune priest med divination är ett säkert kort i HQ... Alternativt en wolf lord på varg, han blir lätt dyr dock.

    Grey hunters har typ ett av de bästa troop choice i spelet(Wolf banner och dubbel plasma är ett populärt alternativ... Wolf banner är nästan ett auto include... det är värt att överväga att ha ett powersword)

    Long fangs är svåra att överträffa som heavy choice, de går både att lira som x5 missile launchers, alternativt att man lägger in en plasma cannon eller två för att utnytja deras split fire

    Thunder wolves är bra; men man måste vara försiktiga med dem för de är inte odödliga. en poulär setup för dem är 5 vargar, 2 storm shields, 1 thunderhammer, 2 o-kittade...skulle bara inkludera 1 enhet thunderwolves

    En Vindicator är alltid läskig.

    jag gillar wolf scouts, men jag har inte sett någon lira med dem...samt att de är väldigt beroende av att ha en enhet deployad långt bak som de kan charga(melta bombs på alla gör att de är ett stort hot mot tanks också)

    Lone wolves kan göra bra ifrån sig... dock skulle jag förmodligen investera deras points på något annat(om du tar en så är chainfist + terminator armour+ storm shield en bra setup)

    Personligen skulle jag undvika allt som har med blood claws, swift claws eller skyclaws att göra... BS och WS 3 är ingen höjdare,

    Space wolves har ont om anti-air, dock om ett gäng longfangs med reroll to hit från rune prästen kommer träffa något...+ en aegis med quad autocannons

    HQ

    Rune priest, Runic armour, chooser of the slain(level 1 divination)

    Elite

    Troops Grey hunters(10), Plasma gun(2) wolf banner, powersword Grey hunters(10), Plasma gun(2) wolf banner, powersword Grey hunters(10), Plasma gun(2) wolf banner, powersword

    Fast attack

    Thunderwolves(5), storm shield(2), Thunderhammer

    Heavy support

    Long fangs(6), 4 missile launchers, plasma cannon Long fangs(6), 4 missile launchers, plasma cannon Vindicator

    Dedicated transport

    Fortification

    Aegis defenceline, quad-gun

    Detta är en grund jag sedan skulle bygga på med dedicated transports, mera grey hunters alternativt alliera in något annat lag, Typ space marines med lite grav vapen för att hantera tau/eldar monstrous creatures... alternativt alliera in tau eller eldar för att få tillgång till en egen wraithknight eller riptide:P

    that's my 5 cents

  • Håller med Kendal.

  • Tack kendal väldigt bra info väntar på att få ner min sw codex från ume sen kommer första list förslagen upp

  • Inte helt död tråd än tror jag så jag kan komma med lite förslag.

    Körde några grey hunter packs med wolfguard terminators i drop pods förra fanaticen. De blir så löjligt mycket hårdare (och coolare). Placera bara wolf guarden taktiskt. När man blåser bannern så har du helt plötsligt en tank med 2+ reroll i närstrid en runda.

    Ska du köra vindicators, kör 2. En kommer plockas innan den hinner skjuta och 2 drar drar mycket hög str eld.

    Allies... jag hatar att det är så men en vendetta och lite billiga troops att sköta en quad-gun hjälper dig långt att fylla vargarnas luckor.

    Runepriests med jaws är härliga mot necrons och tyranider men tänk på att hela enheten måste skjuta samma sak så att försöka sänka en MC kan resultera i mycket bortslösade bolterskott. Räknar man lite på det och att du oftast bara har en eller två runder på dig så är det knappast något man bör bygga en strategi runt.

Sign In or Register to comment.