Utvärdering Fanatic XXIV

2»

Kommentarer

  • Eftersom det reflekterats över hur personlig hygien har med en utvärdering av turneringen att göra vill jag inflika att man går inte och fikar oduschad, eller svettdoftande. Ej heller på bio, eller annan tillställning där fler än den egna personen och närmaste krets kommer närvara. Det är sed, och gott uppförande, och ingenting någon bör ha problem med.

    Att det inte hade med utvärderingen i sig och göra, medges, men då detta är den plats där en del människor säkerligen kommer att läsa, är det i min mening värt notisen, och får det någon att sträcka till sig lite, tycker jag det är gott nog. Nog tjatat om det.

    Vidare värderingsmässigt vad gäller fantasy tycker jag faktiskt att poängtagandet i tur 4 var ett bra system, då det tvingade fram spelet på ett sunt sett som kanske inte skett för vissa arméer om inte detta funnits medräknat. Om möjligt skulle jag nog gärna se någon ännu mer lekfull scenario i fantasy, om någon har en god idé hur detta kan genomföras. Eftersom fantasy är ett mer statiskt spel kan jag förstå att en slumpmässigt bortfallande kontrollpunkt kan medföra ett väldigt försvårande moment för många arméer om det sker senare i matchen, så förstår jag att tex. detta kan vara svårt att genomföra. Men någon lösning vore rolig.

  • Vi har nu gått igenom turneringen och sammanställt vad vi ska jobba med mot nästa turnering. Tack för alla åsikter ni kommit med, det hjälper oss i detta arbete. Lite av vad som ska ske är:

    • Trots min skepsis mot att fortsätta med 10-0 i första matchen har det varit så pass övervägande positiva åsikter angående att behålla det så det kanske blir kvar.
    • Vi ska fixa mer terräng enligt era önskemål i Fantasy. Vi hade inte riktigt förstått att det var efterfrågat.
    • Vi ska försöka ordna mer terräng i form av semi-los blockers till 40K.
    • I Fantasyscenariona ska vi titta över secondaries och VP-tabellen i scenarion med secondaries.
    • I 40K scenariona är planen att byta ut ett av scenariona där KP är primary och nergradera de flyttbara objektiven till seconday objective. Eventuellt också göra det lite svårare att vinna med 20-0 i 40K
    • Målningspoängen är under utredningen, men oavsett vad som händer med dem överväger vi att lägga på målningspoängen på swissen under dag 2, för att det om det går bra för dig så ska du behöva försvara dina målningspoäng mot de övriga som ligger i topp och inte bara få dem som en bonus på slutet.

    Vi skickade efter denna turnering ut en kort enkät med tre frågor till de som deltog i denna turnering och vi fick in rätt bra med svar. Tack till alla som gjort den. Vi tänkte att en större pool med åsikter skadar ju aldrig så om det finns fler där ute som besökt vår turnering de senaste åren och kan tänka sig bidra med er åsikt så får ni gärna göra det via länken nedan.

    https://www.webbenkater.com/s/14f3234

Sign In or Register to comment.