empire arme 2400p

edited 3 september 2013 02:06 in Warhammer fantasy

hej folket skulle uppskatta lite kritik på en lista för ett lite mer kompat klimat dock är den ganska hård med komp 11.9

arch lector 269p war altar heavy armour charmed shield dragonbane gem tormentor sword

wizard lvl2 100p light wizard lvl2 100p light wizard lvl1 90p light dispel scroll

BSB captain 129p barded steed shield luckstone dragonhelm full plate warrior bane

master engineer 65p

40 hillibardare 310p FCG

D1 5 archers 35p D2 5 archers 35p

16 spearmen 80p

11 inner circle knights 305p FCG

5 demigryphs 300p mus

5 pistoliers 90p

cannon 120p cannon 120p hellblaster 120p

hurricanum 130

totalt: 2398

Kommentarer

  • edited 3 september 2013 09:07

    Ser tokhårt ut. Tråkigt att möta som i stort sett alla empire listor. Men riktigt hårt. Peka och kasta magi/skjut slå ihjäl resten med kycklingarna och hillebarderna.

  • Hej, jag spelar själv empire, så här kommer min tankar...

    Jag ser ingen användning av pistoliers i den nya utgåvan dom kan inte träffa en ladgård om dom stog i den, outriders är bara bättre. Sen skulle jag ta dom 2 Detachments av 5 archers och göra dom till en egen enhet och ev scouta in dom, bättre att flytta in spearmen som detach eller byta dom till free company till hillebarderna.

    Sen känns det som att den står och faller lite med din general på altaret, du kommer tappa mycket bonusar från din WP om den skulle försvinna tidigt, jag tycker en WP som står i hillebarderna är lite svårare att singla ut tidigt i spelet. Sen har du tagit många magiker för att få light bonusen på t.ex. banishment. Kan va en idé att titta på att ha en lvl4 istället för pluset på dispell + en lvl1 scrollcaddy.

    Jag själv tycker knights gör sig bäst i femmor i denna edition, ge dom bara en musiker så är dom bra som vägbulor och kan assistera flanker.

    Men annars gör den Sigmar stolt =)

Sign In or Register to comment.