besta hellbrute?

edited 7 maj 2013 20:46 in Warhammer 40k

hey jag undra vad folk tycker er dom besta vapen at ha på en hellbrute till chaos spacemarines, nogon foreslag?

Kommentarer

  • edited 7 maj 2013 21:46

    Multi-melta tycker jag inte är bra i alla fall, för kort avstånd och när man väl är inom melta-avstånd så kan man räkna med att man missar det tärningsslaget eftersom det bara är ett skott. Reaper autocannon tycker jag är bra och billig, kostar bara 5 poäng och är twin-linked så man kan oftast få in två S7 träffar. Allt beror på vilken armé du möter förstås.

  • Håller med auto cannon är billig bra och snygg på modellen

  • så er frågan vart for man tag på en reaper autocanon der passer till hellbrute? eller er det bara at tilverke en selv? och vad har man till den, powerfist?

  • Forgeworld har autocannons till dreadnoughts, men det billigaste är att försöka konvertera själv. Gällande det andra vapnet så är power fist det mest prisvärda eftersom det är gratis. En missile launcher är ett bra alternativ också, men då är helbruten inte så värst bra i närstrid längre.

  • Håller med de övanför, Autocannon är vad jag skulle föredragit. Tyvärr moddade jag om min till TW-laz innan jag tänkte till, vilket gör den relativt dyr poängvis även om han kan penetrera det mest på range och vaka över min bas med sin powerfist. Men för samma pris hade jag kunna få en Maulerfiend som ut-preseterar Helbruten.

    Om du har någon autocannon i olika former så kan du limma fast dens pipor där meltan var och greenstuffa runt för att få till det. Alternativt sätta in något smallare rör i meltans befintliga rör för att få en autocannon effect. Autocannon är även det vapen som bäst kan(på helbruten) i nödsituation öppna eld mot flyers.

  • Quadgun från Aegis defence line passar perfect till Dreadnoughts.

    personligen så skulle jag lira dem Med ett skyttevapen och ett close combat weapon, 1 attack extra är inte värt att byta ut dess skytte vapen med, på samma sätt som en missile launcher inte är bättre än att slåss med s10 ap 2 i närstrid...

    Dock nått man kan göra med Chaos dreadnoughten som man inte kan göra med Loyalist dreadnoughts är att du kan Byta ut ditt close combat weapon mot en missile launcher och sen byta up ditt andra skytte vapen mot en powerfist Det get en lite mera all around skytte än en Reaper... dock lite mera opålitlig,

    och köp alltid till en heavy flamer till ditt close combat weapon, alltid användbart.

  • Någon som kan förklara för mig om hellbrute slår med I 1 i närstrid pga power fist eller i I 4 ?

  • edited 6 augusti 2013 23:15

    I 4, pga att "Unwieldy" inte påverkar Monstrous Creatures eller Walkers (s. 43).

Sign In or Register to comment.