Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

13031323335

Kommentarer

  • edited 3 juni 2013 10:37

    Jag vill bara berätta lite snabbt för alla coacher i ligan att ni har varit sjukt taskiga mot Emil. Ni har jinxat med mina tärningar så all skit jag fått under samtliga matcher (utom mot Basse givetvis) kom nu tillbaka i ett slags zenliknande tauinferno så Emil fick 99%skit och jag fick 99% mirakelmedicin. Jag fotade min turnmarker turn 3 i andra halvlek för den rundan försvann INTE minst en av Emils spelare. Han var fyra man kort (2KO, 2CAS) efter tre rundor och sen fortsatte allt i samma stil. Jag missade en Block på hela matchen. Sista rundan hade Emil elva man i ko och skadebås och då är det svårspelat. Jag slog 10+ på minst hälften av AV-slagen och gjorde färre stun än CAS. Det var sjukt! Och sedan maximal utdelning på skillfördelning. Khorne ruleade som det heter på svenska.

    Emils glädjerika tid

    Nu ska bara Basse få vinna semin så han blir nöjd också... Om han vågar...

  • Visst får han bollen på knät?

    Ja Rivaldo fick ett halvhårt skott på benet.

  • @Khanmank : Ja alltså NÅGON gång ska jag väl lyckas med att vinna mot dig! Eller?

    Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot den här semifinalen. Vad tror du om torsdag kväll?

    Just nu är min kropp INTE i fas efter 48 timmars drickande och jag jobbar kväöll första 3 dagarna här så jag måste typ sova/träna ikapp min slitna gamla chaoskropp....

  • men roligt... alvlaget får guard på ALLA spelare medans Khorne får agility på hälften av sina.

    Jo men jag har stor chans

  • Gnäll lagom. På hela min säsong med khemri fick jag två dubblar, en +MV och resten regular skills.

  • Nå när ska ni spela? Alverna börjar bli otåliga. Blir det de illaluktande dvärgarna eller jätte bebisen med sina polare som tar sig till finalen?

  • edited 7 juni 2013 20:55

    Jag kom på en sak. Har jag två MVP och 2d6 winnings att hämta från matchen som inte blev av mot Zenith? I så fall har jag två kollar till med skill och (hur mycket?) pengar att se fram emot till Basses stora glädje.

    Har mormor på besök och Marie far utsocknes så jag försöker ordna något med Basse till kommande vecka. Inget i helgen. Tyvärr!

  • Så, mer inducements $$$ till Basse menar du ;)

  • Ja precis. Men jag kanske får +ST på två killar till så han blir glad :)

  • Hmm tror han hatar +ag mer ;)

  • edited 12 juni 2013 13:02

    Får ta en av varje då. ST 5 inkl horn och Jugger är ju helt okej. Blitzade tre ggr med Garavito mot Emil. Eller rättare sagt jag försökte men en av tre är ju okej i alla fall.

    Edit: vi siktar på fredagsmatch

  • edited 13 juni 2013 09:47

    Så semifinalfight #2 körs på fredag kväll!!!! Sweet holy mother Theresa! Jag kommer vara borta nästa helg på obestämd tid så jag ser gärna att finalen spelas omgående efter semi #2. Glöm inte bort att det inte är slut vid förlust för NilssonHarHund väntar med spänning på en match om 3:e & 4:e pris

  • Oh yees!, Tonight it's on!!

    Intressant och se om jag kan spräcka min vinstfria svit mot Khanmank. Just nu har jag 0-1-3 mot honom. Lite rock n roll + bärs + whisky ska nog hjälpa, annars hjälper nog inget

  • En rosa onepice och lite högklackat, skulle nog kunna rubba hans fokus lite oxå.... :o)

  • edited 14 juni 2013 12:23

    Emil, både du och jag vet att det är en rosa "Mankini" han ska bära för att det ska hjälpa mot Magnus. ;)

    EDIT:

    mankini

  • Menar ni inte en khanmankini? 100:- på stan för en tennisbollsfärgad ...

  • Emil, både du och jag vet att det är en rosa "Mankini" han ska bära för att det ska hjälpa mot Magnus.

    Ja, det är sant och Basse känns nog hårig för att bära upp den oxå :o)

  • LAJV uppdatering genom SMS säger att Mange slog styrka på ena höjningen och totalt har Basse en bit över 300k att handla för.

    Nobbla (äcklig kille med blodge och motorsåg) och två Bribes ska tydligen enligt Basse (tror jag också) göra fighten mer rättvis.

  • Nobbla har inte Sneaky Git, visst? Då blir två bribes riktigt mysigt :D

  • "Matchen" är nu "spelad" och om vi börjar med Flakes siffror så var det 0-7 i KO och 1-8 i CAS (inklusive de som inte ger spp eller som jag trillade mig till själv) så med tre man sista fyra rundorna var det lite svårspelat.

    Jag fuskar till mig 60 papp i matchrapporten eftersom jag fotade min nya kille #13 i onödan (MNG) så jag köper tillbaka honom igen för team rosterns skull.

  • Och nu väntar alla på den stora finalen. När, var, hur?

  • Kan bli ikväll alt i morgon, annars blir det nog nästa vecka någon gång. Hur går det ang match om 3/4:e pris? Är datumet satt för den bataljen?

  • Den vanliga kaosjeppen har hittills inte svarat på min sms-utmatning. Han vågar väl inte ...

  • K morgon kväll blir det finalspel här... Ska lägga ett par öl på kylning omgående...

  • Har haft en massa annat för mig. Förlåt att jag varit tyst, @khanmank.

  • Haha du vågar inte yttra dig! Fegis! Jag kommer mosa mig mot dina axelplåtar och kräla blödande i gräset under dina stövlar så fort du vågar dig hit/fram!

  • Sådär, nu börjar det likna något.... Sitter och funderar hejvilt om jag ska trycka in 50 k åt mig själv i fom av en B-Babe eller om jag ska pumpa alla pengar som en reward på antingen Manges #8 Garavito, Lars #8 Rude von Mistletoe eller Basses #13 Charantoos the Defiler. Sedan att det inte har någon betydelse mer än att man inte har några pengar kvar när säsongen är över är något annat....

    Nåväl, har ca 23 timmar på mig att betsämma mig... Håll ut :P

  • @NilssonHarHund : kan du backa mitt sista RR inköp. Kanske ovärt om jag endå ska dra en master chef....

  • edited 22 juni 2013 21:22

    Bronsmatchen är spelad och priset gick till... Khorne Flakes! Grattis!

    Första halvlek: Inget av lagen bränner en team re-roll före runda fem. 1-0 till Flakes i runda 8. Undivided svarade med att låta dirty playern Khan Crowdkicker sparka ut en herald i KO-båset.

    Andra halvlek: Åtta team-rerolls använda under matchens fyra första rundor. Båda lagen samlar sig på ena kanten i en enda stor gröt. Garavito, blodtörstaren, ser sin chans att blitza sig till en bra guard-position, reser sig upp från att ha legat ner sen halvlekens början och dubbelskallar. Lonerfail. Undivided spelar nu två felfria rundor och bollen letar sig högt upp på motsatt kant. 1-1 i runda 14.

    Trots pitch invasion med både spelar- och FAME-underlag lyckas Flakes få till ett fint anfall längs ena kanten. En hail mary pass åker i vädret och träffar Carignan, som dock misslyckas med att fånga! Den storhandade smidige Loudcatch försöker passa bort bollen, men misslyckas plocka upp den på 2+ utan tillgänglig re-roll. Med en smidig Carignan på benen precis brevid är det enkelt för Flakes att sätta avgörandet i matchens sista runda.

Sign In or Register to comment.