Gentlemen's Achievements II - Feedback-tråden

edited 10 juni 2013 21:59 in Warhammer 40k

För det första vill jag passa på att återigen tacka alla er som deltog och gjorde denna helg så trevlig!

I denna tråd kommer det att postas Resultatlistor och feedback från er.

Det här inlägget kommer att uppdateras med den mesta infon under kvällen. Övrigt info och majoriteten av bilderna dyker upp på facebooksidan.

Resultlistor, fullständiga: Quiz
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmAr2rjRFPIDdEljbUFETmkwVE9uRGdDdk95Q0FlS2c&usp=sharing Placeringar 40k och fantasy https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmAr2rjRFPIDdDdROFRNMzhBOXVwX2JJSmJGSU9zakE&usp=sharing https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmAr2rjRFPIDdElGbGhQNHVNbnFuaHBjMmtROEdOX3c&usp=sharing

Summering;

Achievements Fantasy

Jonas Ivarsson 97/139 (vinnare via första tie-break)
Markus Lindqvist 97/139
Jonas Ellenfors 89/139

Achievements 40k

Anders Brager 92/205 (vinnare via första tie-break)
Mattias Runesson 92/205
Alexander Lejon 88/205

Best painted, Fantasy

Olle Ramnelius 18/28 Röster
Niklas Eneqvist 7/28 Röster

Best painted, 40k

Max Skymmningsmåne 17/28 Röster
Johannes Persson 9/28 Röster

Judges Choice

Markus Lindqvist

Årets Gentleman Fantasy

Robin Andersson (4 av 4 möjliga)

Årets Gentleman 40k

Sandor Henriksson Andersson (4 av 4 möjliga)

Best general Fantasy

Linus Wallin

Best General 40k

Per Andersson

Quiz Master

Linus Wallin 30 p
Niklas Olofsson 29,5 p
William Eriksson 28,5 p

Från er som deltagit vill vi gärna ha lite feedback så att vi kan göra en ännu bättre turnering nästa gång. Så vad tyckte ni om;

  1. Datum och lokal?
  2. Achievements?
  3. Missions?
  4. Målningsbedömning?
  5. Bord och Terräng?
  6. Fiket och maten?
  7. Kringaktiviteter som quiz och dueller men även middagen lördag kväll?
  8. Övrig feedback?

Kommentarer

  • edited 9 juni 2013 20:57

    ...jag tror att jag fick fantasy-tredjepriset istället för 40k. Hur fixar vi det? Mer feedback kommer, skriver detta från bilen på väg hem:D

  • Argh, Snopet! Dubbelkolla räcker tydligen inte :)

    Ska se om jag kan få ihop er på något sätt under kvällen.

  • Såja; lite mer grundläggande feedback:

    1. Datum: Vi diskuterade detta lite och såg att det var mycket som krockade med denna turnering. Synd, den är ju alldeles fantastisk! Lokalen var grym. Bra med avlastningsbord och liknande för armélådor och tärningsslag så man slapp slå på terrängbordet.

    2. Achievements: Också jättebra. Fanns ett par stycken som var lite otydliga (kanske är en del av grejen? ^^) men i det stora hela känns det konstigt om turneringen kan avgöras på ganska godtyckliga achievements (till exempel att ens warlord råkar ut för en "olycka" eller att man bryter mot minst 5 trafikregler.)

    3. Missions: Tycker missionsen var utmärkta. Tillräckligt lika regelboksmissions för att vara enkla och förståeliga, tillräckligt olika för att vara roliga ändå. Dock är jag emot "The Relic" som mission för att den är ganska obalanserad gentemot arméer med infiltrate alternativt scout men den fungerar ändå.

    4. Målningsbedömning: Inget att klaga på. Rätt arméer vann. :-)

    5. Bord och terräng: Grymma bord, rolig terräng. Speciellt 2nd Ed bordet var roligt att spela på. Fortsätt i denna stil! :D

    6. Fiket och maten: Inget att klaga på, önskemål om att ta kort finns ju alltid men det är fruktansvärt svårt. I övrigt var lunch på plats grymt, åt bara dag 2 men det var definitivt en god måltid som definitivt mättade och höll humöret uppe under hela dagen. :-)

    7. Kringaktiviteter: Roligt med duellerna, quiz var fruktansvärt roligt (men svårt! :D) och middagen lördag kväll var ett jättebra inslag. Fortsätt så här!

    8. Övrig feedback: Tycker ni har anordnat en grym turnering. Östersund är tyvärr väldigt långt bort, men jag kan definitivt se mig åka dit någon fler gång tack vare GMA. Sjukt stilrena arrangörer, priserna var otroligt snygga och även de stilrena - Älskar eran logo! Annars är det väl bara att hoppas på att vi ser fler vänliga ansikten nästa gång. :-)

    1. Datumet är precis som du sa lite knepigt i år, p ga tillgång till lokalen. Alternativet var tyvärr att hålla turneringen lite för tidigt eller inte alls. Nästa år siktar vi på ett aningen senare datum där fler har möjligt att ta ledigt och där det krockar med färre andra evenemang.

    2. Tanke med de "mjuka" achievement som fanns var att uppmuntra lite kreativitet på spelbordet. Vi kan dock se över antalet av dessa så att de inte tar alltför stort utrymme.

    3. The Relic är helt klart svår att få till bra, vi får testa och pröva nya varianter (och uppdrag) till nästa gång.

    4. Kul att höra!

    5. Uppskattas! Vi gör ännu mer till nästa GA!

    6. Någon form av mobil lösning kanske kan fixas, dock inte vanliga kortköp då det äter upp marginalen på de små köp som blir. Skulle det vara intressant att kunna överföra pengar mobilt via paypal eller liknande för kredit i turneringskiosken eller kontanter i handen?

    7. Det ska vi göra! Passar på att skicka ett stort tack till Anders Lärka som fixade svärd och masker.

    8. Det tror jag definitivt. Vi ser fram emot att träffa både gamla och nya deltagare igen nästa år.

  • Hoppsan. Jag skrev visst i den andra tråden...

  • Vi läser den också :)

    Uppdaterar OP med länkar till Quiz-statistik och hela resultatlistorna.

  • edited 12 juni 2013 14:40

    Tusen tack för en störtskön turnering!

    Roligt med någon som dels tänker lite nytt och dels genomför det på ett lysande sätt!

    Plus: Kiosken (särskilt att man fick komponera egna mackor), Borden, Upplägget med achievements, Hemliga Achievements! Quiz-arna, Schemat, Gratis glassen, Muggen som ger gratis dricka,

    Utvecklingsområden: Ingick energidryck i mugg-priset? Jag glömde kolla. Om inte så kanske det kan vara något.

    MVH/Jon Backlund

Sign In or Register to comment.