Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

13031323436

Kommentarer

  • @NilssonHarHund sluta ge mattematiska taktiska förslag, ;) minst ettor vinner, så enkelt är spelet uppbyggt :P

  • Jag trodde det gick ut på att slå sina ettor när det spelade som minst roll.

  • Då finns det en rapport och ett referat från matchen mellan DDD och Hemomancers upplagd. Klas släng ett öga så det ser bra ut

  • @NilssonHarHund

    Du idag slog alverna ettor, åh de grövsta. Som värst blev det bara fyra irad men inte var det på rätt ställe iaf ;)

    Säsongens första förlust är ett faktum och Alverna var aldrig ens nära.

  • edited 25 maj 2013 06:44

    Så med tiebreakers blir det följande resultat i Bloody Elves-gruppen:

    1. WIMP (+2 tddiff)
    2. DDD (-1 tddiff, +4 casdiff)
    3. Hemomancers (-1 tddiff, -1 casdiff)

    Bästa Tvåor blir således Khorneflakes och Drop Dead Dodos med en vinst var.

    Så KF och DDD kan ju försöka stämma träffa för att spela om sista semifinalplatsen. Ska bli intressant att se vad coach @Khanmank gör innan matchen med MVP och pengarna som kommer trilla in från UMG-matchen.

  • Men vem tar på sig att lotta semifinalfighterna??

    Neutral part i form av @setomidor ??

    Annars den som känner sig manad kan få göra det :D

  • edited 25 maj 2013 09:18

    Jag känner mig annars rätt så neutral i frågan. Om inte @Setomidor har tid eller om ingen har några invändningar så tar jag och lottar dem om några timmar.

    Tala nu eller tig för alltid.

  • edited 25 maj 2013 10:23

    Mårten som opartiskt galen W.I.M.P tränare så utser jag dig till lottare :D

  • En representant från Goblinlaget Ponzi Schemers som är på besök övervakade lottningen så att allt gick rätt till och att alla fick rätt summa pengar vid fördelningen av mutor.

    Lottningen blev följande:

    Kvalmatch A: Drop Dead Dodos vs. Khorne Flakes

    Semifinal 1: W.I.M.P. vs. Mancunian Undivided

    Semifinal 2: G.U.L.P. vs. Vinnaren av Kvalmach A

  • Göttigött :D

  • Oj, vad nära att jag blev bästa tvåa!!! Hade jag stoppat så lite som en TD från antingen Erik eller Emil! Jag trodde verkligen inte att gruppspelet skulle bli så kul och spännande! Tack för allt engagemang från alla deltagare den här säsongen!

  • Tror det är många av oss som åkt ut som känner att vi var nära. Hade jag inte pressat på så hårt mot oft för att försöka vinna stort och spelat säkert istället hade,jag kunnat vinna och då blivit näst bästa tvåa. Oft kunde lika gärna ha vunnit den matchen om inte mina 5+ dodge och pickup med pass hade lyckats sista rundan. Det blir spännande men nästan lite för nära med tre i varje grupp. Nästa säsong röstar jag på 4lag per grupp om vi gör påsamma sätt.

  • DDD vs KF är på gång så hav förhoppning Basse!

    Jag känner att jag borde köra en läggmatch här så Basses frustration över att aldrig få spöa skiten ur mig fortsätter även in på nästa säsong men Nuffle kanske blir arg då så jag får väl göra mitt bästa istället.

  • Jag och khaospöjka skulle drabbas samman i söndags redan men pga förhinder blir det först nästa söndag...

  • Verkar vara svårt att rapportera in resultatet eftersom matcherna är inte uppsatta i BUBBLE. @NilssonHarHund något du känner för att peta in?

  • Nu lurades du. Jag trodde resultatet var inrapporterat.

  • edited 29 maj 2013 16:54

    OJ DÅ!!! I segereuforin efter förra matchen räknade jag fel på spp för HenHen och glömde slå för höjning. Får göra det i samband med matchen mot KF på söndag. Om inte två oberoend personer slår en tärning var och viskar ett tal mellan 1 och 6 till mig :o).

  • Kan inte motstå att slå tärningen med irrationella tal jag fått av min dotter och det blev pi.

  • Slog en tärning för Emil

  • Har rensat lite bland lådorna och hittat ett omålat Pactlag (som de här fast omålade), någon som är sugen på dem till Bubble 8? :)

  • De är väldigt nice, men jag har redan ett pack-lag jag funderar på att ta till Doubt.

  • @Seto: Det är väldigt lockande. I så fall skulle jag dra in en kaotisk trippel, Chaos, Chaos Dwarf och Chaos Pact.

  • Semifinalen mellan WIMP och MU har spelats. Inga spoilers på resultatet innan Frantic skrivit rapporten.

  • ok, ska egentilgen inte skriva något matchreferat så här sent men ni ska få en tio minutare av mig eftersom fighten ändå inte finns att rapportera. Så i brist på annat....

  • edited 3 juni 2013 00:21

    Fåglarna kvittrade och publiken vallfärdade till W.I.M.P´s arena där flertalet var Alver dagen till ära. Det betydde inte mycket, trots att en sten kom flygande i början av andra halvlek (som inte ledde till någon skada).

    Kvällens spektakel började med att det var Mancunian Undivided som började med att kicka bollen djupt ner i alvernas försvarszon. Allting fungerade som coacherna ville, alverna fegade sig sakta uppåt för att se vilken sida som skulle öppna sig först, för att sedan bestämma sig vart första TD skulle placeras. Efter några rundor en, ”IP” av coach Frantic så var RR´s slut för hemma laget och spelarövertaget var snuddande förstort för Chaoslaget, vilket resulterade i att Frantic kände stressande svettdroppar på sin panna. Skulle alverna ens kunna göra 1-0 innan första halvlek var slut?. Jodå 1-0 kom men det var inte på egen bedrift. Först kom en felriktad siktad foul (1+1) mot skrevet, träffade inte alls där det var tänkt utan foten träffade istället tuvan brevid, #2 Siffredi såg chansen och gjorde en perfekt filmning ala, Rivaldo (mot Danmark i VM för X antal år se sedan) filming gjorde att domaren inte kunde göra annat än att visa ut den stackars Khan Crowdkicker. Det var startskottet till en gnutta otur i för Coach NilssonHarHunds manskap. Efter det så lyckas de blitza lös bollen men för att sekunden senare misslyckas med en 2+ dodge (rr=1), gjorde ändå att alverna bara plockade upp bollen för att sedan i första halvkek göra 1-0.

    Nåväl man kan tro att en runda inte har någon betydelse i Blood Bowl, men det återstår än i finalen att se. För vad som händer i Mancunian sista runda är att de slår ihjäl en stackars debutant i form av #100 Exit Only och sedan så foular de ihjäl Woody som nu blivigt lite av lagets maskot. Frantic som innan matchen sagt att om han trillar av pinnen så låter jag honom vara, släpper faktiskt en tår och ropar in medic som i sin tur lyckas på något mirakulöst sätt sätta tillbaka roten som gick av starkare än någonsin, för under hela andra halvlek var det ”take root” som gällde för Woody vare sig Frantic gillade det eller inte.

    Andra halvlek startade med att Mancunian försökte sig med en svår 3+ pass följd av en RR som gjorde att bollen tappades i backen, alverna snappade upp den och kunde fega sig till en seger genom att hålla spelare borta från bollhållaren till sista rundan för att sedan göra 1-1.

    Mer än så får ni inte på 10 minuter. :P

    Alverna är i final och i match om 3:e/4:e pris väntar Chaoslaget Mancunian Undivided.

    Peace, love and understanding – Nuffle! :D

  • edited 3 juni 2013 00:17

    Hmm vet inte varför min "GIF" inte fungerar.... ska försöka luska ut vart felet sitter....

    EDIT: Problem Solved :D

  • Visst får han bollen på knät?

  • Mancunian Undivided funderar på att lämna in en protest över att domaren i matchen mot W.I.M.P. inte gav laget de fördelar som de enligt uppställda regler är berättigade med tanke på den mängd mutor som utbetalades innan matchen. Khan Crowdkicker gick trots utvisningen inte helt lottlös genom matchen, då sparken mot North i runda 1 gjorde att stackaren tillbringade resten av matchen i KO-båset.

Sign In or Register to comment.