Eldar Leaks

2

Kommentarer

  • En gång i tiden tyckte jag wraitlorden var sjukt stor...

  • Ni som spelar 40k nu för tiden. Vad finns det egentligen för bestämmelser kring basstorlek? Får man spela Wraithguards med 25mm baser eller är det dessa nya 40mm som gäller?

  • @Witch King De baser som följer med figurerna är dem man ska spela med om man ska va strikt :)

  • Alltså det är lite udda... För jag kommer skaffa minst 5 nya men jag har redan 10 gammla :p

  • Jag är lite i samma sits som GarAng. Nya WG har ju 40mm baser medan de gamla har 25mm. Ska man spela med det senaste eller? Spelar någon med gamla terminators med 25mm?

  • Strikt eller inte... jag skulle sätta dem på de baser de säljs med nu... :-)

  • edited 23 maj 2013 08:30

    Det kommer jag nog också göra men det finns alltså inga klara riktlinjer? Hur spelas det på Fanatic?

  • I regelboken står det att man skal spela med den bas som följer med figuren. Jag skulle doc fuska och sätta alla på samma bas då det bara ser konstigt ut annars.

    På fanatic misstänker jag att det är precis som i fantasy. Man skal spela med den bas som kommer med den nyaste versionen av figuren.

  • edited 25 maj 2013 07:46

    Finns nu att förhandsboka!

    Men argh! Kunde inte åtminstone jetbike-förarna bli uppdaterade!

    Ja...den är stor.... Håller med en föregående post om att wraithlorden en gång kändes stor. Då jag började med 40k var ju den gamla wraithlorden riktigt majestätisk!

  • edited 25 maj 2013 07:49

    Känns väl egentligen som att GW mer och mer närmar sig proportionerlig skala.

    I alla fall fordon i förhållande till fotsoldater

    Jaja, jag klagar inte. Big is good!

  • Jag tycker Wraithlorden och Wraithknighten borde byta namn.

  • edited 25 maj 2013 08:33

    Kunde inte åtminstone jetbike-förarna bli uppdaterade!

    Största besvikelsen. Det fanns ju en eldar jetbikedesignprototyp som sedan blev dark eldar-varianten. Kanske fick de deadlinepanik och jetbikes uppdateras, men senare?

  • Många spekulerar kring att andra supplements kommer släppas, Saim-Hann med jetbikes och Vypers, Biel-Tan med aspect warriors och Ulthwé med black guardians och warlocks.

  • De är ute nu... What to buy, what to buy, on a limited budget first world problem xD

  • Såg en grej nu... De har gjort om Dire avengers lådan.. Nu är det bara 5 st och kostar 250 kr

  • Jag vet, det är typ 40 sidor av gnäll om det på Dakka tråden, dock så är det välförtjänt gnäll.

  • En låda med 3 st bikes är nice :D

  • Inget gnäll runt pris är välförtjänt. Ingen tvingar dig spela spelet. Och personligen tycker jag det är en jävligt billig hobby. Köpte just ammunition för $425 lådan (5 skott). Innan dess nya saker till bil bygget.

  • Mm jag håller med dig, men att gå från en låda som inhåller 10 st för 270 kr, till en som inhåller 5 st och kostar 250 kr är ganska stor skillnad

  • Space Marine Scout Bikes och vanliga bikes/Necron Destroyers/Chaos bikes finns nu i 3lådor istället för 1-lådor

    för 259 kr st

    /thread

  • Sen innehåller alla andra aspect-warrior lådor 5 istället för 10 modeller. inte så konstigt att de ändrar även DA's till att vara det...

  • Sen innehåller alla andra aspect-warrior lådor 5 istället för 10 modeller. inte så konstigt att de ändrar även DA's till att vara det...

    Förutom att avengers är de enda som är troops och de enda som finns i plast... vänta nu... alla andra aspects i plast också?!

  • För den som missat:

  • Åh vad jag gillar den nya magin <3

  • Tydligen så har Farseer Mastery Lvl 3 i bas, me gusta.

  • http://pastebin.com/PPaTJXSr

    En väldigt fin kompilering, för de som mig som inte kan vänta tills codexen släpps! Det ska tydligen vara väldigt säkra källor.

    Fast bara så ni vet, alla namn stämmer inte då de är översatta från tyska för hand, till exempel "Wraithseer" är spiritseer och "Runeprophet" är farseer.

  • Rage rage rage... Den blev ju rätt hård ändå Wrathknighten ifs 3+ save. Men T8. Till och med mina tau börjar tycka detta är jobbigt. Grey knights blev väll glada dock. "Har du 3+ save? Yay våra svärd ignorerar din save"

  • Åh shit vilken magi! Höja/sänka armorsave med 1.. Synd bara att de ser ut som att Farseer inte får ha Runes of Battle :(

  • "Assassin: in a challenge, the exarch and his enemy both roll a D6. if equal or higher the exarch may reroll failed to wound rolls. if the initiative of the exarch is higher than the opponents, he adds +1 to his roll."

  • edited 30 maj 2013 22:41

    Nice att Guardians har WS/BS 4, Plasma granater och kan köpa en weapon platform för varje 10:a enligt texten...

Sign In or Register to comment.