Civila i 40K

Hejsan!
Jag tänkte måla upp ett gäng civila människor från Imperium, och tänkte höra om någon har bra idéer till färger. Jag är fullt medveten om att Folk i 40K egentligen kan se ut exakt hur som helst, vad med Imperiums mångfald och allt, men hur får man dem att se ut att höra till 40K? Det är det viktigaste: De ska se 40k-iga ut.
Några tips? Gärna olika samhällsklasser också. Variation tror jag är viktigt på civila.

Kommentarer

  • För ca 10 år sedan fanns frateris militia, som är det närmaste civila människor gw gjort i figurväg. Tar man bort vapnen kan vissa av dem funka.

  • Spana in Necromundarangen. Det är ju civilister, förvisso lowlives och gängmedlemmar. Men jag har svårt att se att inte ordinära civilister skulle kunna klä sig likadant. Annars skulle du ju kunna utnyttja den historiska vinklingen som GW har på sina spel och till exempel bygga egna civilister av empiresoldater och guardsmen. Främst militia-boxen tänker jag ju på nu.
  • Mja, figurerna är inte problemet, utan målningen...

  • Ja just ja! Nu läser vi för snabbt igen.. haha! Men jag tycken ändå att man kan få en del hints av att titta på nämnda Necromunda-range.

    Annars kan du ju alltid spana in Rembrandt och låna hans färgval. Duger det åt John Blanche när han ska definiera 40k-världen måste det väl duga åt oss?

  • Den här sidan med gubbs kanske kan hjälpa.

    http://www.wargamesfoundry.com/collections/SV/index.asp

    Fast det är ju mer nutida gäng förvisso...
  • Väldigt fina!
    Jag tror på mörka färger på "vanligt" folk, smutsfärger på Hive skum och mörk tillsammans med neoniga färger på de rikare.

  • Nu har jag målat upp lite Scum!

    I galleriet får man se ett gäng snubbar fotade i ett alldeles för gult vardagsrum, med en för dålig kamera, men de är iallafall klädda i mörka smutsiga paltor. Jag använde färger som Tallarn Flesh, Hormagaunt Purple, Charadon Granite, Scorched Brown och Red Gore, alla blandat med svart.

  • Ni har glömt en viktig sak...



    I Framtiden finns det inga civila... det finns bara KRIG!
  • Helt sant. Civila var fel ord. Crap-dåliga Krigare borde man kanske säga :)

  • Det gänget såg ganska horribelt ut!
    Men det var väl också meningen?
  • Jo dessa är slummens bottendrägg, som tydligen inte haft nog hög levnadsstandard för att inte bli väldigt sjuka av att deras kroppar invaderas av utomjordisk arvsmassa. När den andra femman av drägg är klar ska jag börja med lite friska kultister.

Sign In or Register to comment.