Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

1222325272836

Kommentarer

  • edited 23 april 2013 12:59

    Haha, nä inte behöver ni spela om den. Nu vet vi till nästa gång :)

  • I morgonkväll gör alverna ett nytt försök till att drabbas samman. Återstår att se om Hubris kommer att debutera eller inte. :)

  • edited 23 april 2013 23:02

    Innan dess borde New Small Town Team of Legendary Rats och Mahrak Martyrs göra upp om sista plats i ligan. Otroligt spännande. The Battle of the Fantastic Fours. Fyra Gutter Runners vs. Fyra Tomb Guardians.

    Särskilt spännande blir det vad de 480K i inducements skall användas till. Hade nog personligen kört på en Merc Skaven Blitzer med Guard eller Dauntless samt en Halfling Chef.

  • Glart och Stab-stab är en ganska najs kombo har jag märkt.

  • spela idag.nu typ? har frågat i 3 veckor utan napp.

  • Har redan match idag men Basse sa tidigare att han ville spela och hade tid idag mellan 14-20.

  • edited 24 april 2013 12:27

    BS Zenith jag arbjöd mig i helgen men du var knäpptyst :P

  • Frantic kallade till en sista tryout för W.I.M.P inför stundande slutspel. Tyvärr var det ingen som höll måttet, så om ingen skadas allvarligt eller dör i kvällens sammandrabbning med DDD så verkar laget vara spikat.

    tryout

  • det är ju helger jag jobbar, veckor jag är ledig på.

  • Sjukt taggad för kvällens match... Hoppas, hoppas att jag inte slår lika mkt snake eys som tidigare...

    @oft hur ser början mitten på nästa vecka ut?

  • Inget planerat

  • Matchrapport i jumbostriden. 1-1 i runda 7 och sweltering heat hela matchen.

  • edited 24 april 2013 16:06

    @Cernit, jag tänkte vi kunde spela hos mig imorgon Torsdag, typ någon gång 18-20 matchstart? Det kommer att finnas barn, men det gick relativt bra för Lars med samma förhållanden (23 SPP någon?).

  • jobbar 11-21 imorgon torsdag

  • edited 24 april 2013 18:51

    Matchrapport: New Team - Mahrak Martyrs
    Gate: 18K
    Score: 1-2
    Cas: 0-1

    Det såg ut att bli vackert väder, men just som Martyrerna ska sparka ut bollen kom den tryckande hetta som varade matchen ut. Råttorna börjar med att ta mot bollen och avancerar med flertalet gutter runners in mot end zone. Martyrerna försöker dels boxa in deras cage mot sidlinjen och täcka upp alla gutter sex runners på planen. I runda fyra gör dock Råttornas thrower en long pass till en gutter runner i end zone. Martyrerna gör ett tappert försök att intercepta, men är inte ens i närheten. Nästan samtidigt som bollen glider in över sidlinjen passar Skitter Stab-Stab på att hugga en Tomb Guardian i ryggen med sin dock och knockar ut honom för resten av halvleken. En annan TG klarar inte av hettan och vilar sig i form.

    Till råga på allt slår Råttorna blitz på kick off och får en gutter runner under bollen. Detta fungerar dock som en väckarklocka för benranglen. Matchens enda casualty kommer och ett par utknockade gutter runners ansluter sig till de som vilar för hettans skull. Gutter Runner #3 klarar sig dock på grund av sitt osårbarhetsbälte. Med så pass få spelare kvar på planen kan Martyrerna rätt så obehindrat traska in med bollen i runda sju. Inget mer spännande händer den halvleken.

    I andra halvlek verkar många av spelarna ha vant sig vid hettan för det är mycket färre i vilobåset. Martyrerna Slår 4 trippel-blocks och lyckas med två trippel-push och två dubbel-push med both down. Martyrerna försöker bygga en liten bur, men Råttorna kommer åt bollhållaren och bollen hamnar i en gutter runners händer. Martyrerna kommer dock åt den rätt så oskyddade bollhållaren med sin Tackle-Blitz-Ra (matchens stjärna enligt coach Stareater) och Tomb Guardian Senusnet limmar bollen i sina händer. Råttorna försöker svärma Senusnet, men det blir så trångt att Martyrerna kan pusha lös honom ur gröten. Senusnet avancerar långsamt framåt och försöker i runda 5 göra en handover till den snabbare Aanekhtou. Handovern misslyckas trots att martyrerna bränner sitt sista reroll och bollen studsar tillbaka till Senusnets händer och han limmar återigen bollen. Coach stareater förstår vad ödet försöker säga honom, och säger åt Senusnet att springa med bollen även om det i slutändan kommer att betyda att han måste göra två GFI utan rerolls för att ta sig i mål. Råttorna försöker ställa sig i vägen, men en tidig dubbel-etta på en dodge gör att martyrerna kan avancera rätt så obehindrat ändå. I runda åtta ser Martyrerna sin chans att sringa in i mål med två GFI och göra en touchdown. Råttorna spelar då sitt sista kort, ett special play som gör att alla liggande spelare även har tackle-zones. Detta gör det betydligt svårare för Martyrerna eftersom det inte är så lätt att knuffa undan liggande spelare för att springa in med bollen i mål. Till sist hittar dock Martyrerna en lucka i försvaret, blitzar undan en gutter runner och Tomb Guardian Senusnet gör en dubbel GFI i runda åtta för en touchdown. Kassaskåpssäkert som Coach Khanmank skulle ha sagt.

  • :( Jag får ragga på Oft istället då!

  • ställer mig i partär

  • edited 25 april 2013 00:01

    ok, moderator in och rätta höjningen på min #2 Holmes, han ska inte ha catch ;)

    Frenzy tack :D

    EDIT: Ska försöka klämma in en fight till innan slutspelet. Finns två lag jag aldrig mött pga lagbyte så om de vill möta trädkramarna så är jag sugen. (Klas och Frej).

    Annars har jag lovat Basse revanch och Danne är ju alltid sugen så någon av oss borde kunna hitta en tid att mysa tillsammans på ;)

  • edited 25 april 2013 08:18

    Martyrerna är likt Wimparna nöjda, nu när en Tomb Guardian äntligen fått block (första double skill kommer sällan ensam ett skelett fick guard också). Kan dock tänka sig matcher matcher för att hålla laget i form.

    Dessutom har @KristofferMcSorley lite saker som är mina och jag har lite saker som ska säljas till @Frantic. Någon av er som har tid någon vardagskväll framöver?

  • Moderator! Jag byter lag igen! Skriv upp mig på Hemomancers, mitt nybyggda Vampire-lag som jag slängde ihop igår!

  • Efter vinsten igår insåg Mahrak Martyrs att de låg till lite för bra ekonomiskt och tryckte därför upp lite fler wanted-posters för de lag med killers som vill tjäna lite extra.

    http://nemi.cs.umu.se/~espling/bubble/handler.php?type=reward

  • Moderator-Lars har nu fixat Holmes catch till frenzy och bytt ut Hemlighållarens lag igen.

  • Råkade av misstag göra två dirty player skeletons, men jag står för mina misstag och låter dem vara.

  • När sa vi att slutspelet skulle börja?

  • @frantic Jag tog mig friheten att ändra min niggling, det var #3 blitzern, som duckade till sig den inte runer #5

  • Jag tror att alla vill komma åt MVP regnet så jag tycker vi förskjuter sista speldag en vecka till den 3:e maj så alla får en "bra" chans att hinna.

  • @oft Måndag eller Onsdag?

  • Tack @Stareater, då spelar jag gärna någon gång under första till tredje maj och då helst mot andra som redan spelat klart sin första omgång.

  • Jag kommer vara borta runt valborg (hjälpa mamma flytta) så då kan jag inte, ska kolla hur helgen ser ut med speltider.

    Fråga, hur löser vi slutspelet sedan?

    Elitserie style (de fem översta i tabellen väljer motståndare av de fem nedre) eller ska vi dra ut på det lite och göra två poler där två st går vidare till semifinl och slutligen final?

    Kom med förlsag så beslutar vi det gemensamt.

    @EmilEmilsson Gött, var trött igår kväll när jag knappade in allt. Hittar du något annat fel är det bara att styra upp det. :)

Sign In or Register to comment.