Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

1192022242536

Kommentarer

  • @Frantic: Lättast är nog bara att klicka i MVP för de spelarna i en tidigare match :)

  • Bra tips, jag styrde upp de två mvps som saknades/strulade.

    @Setomidor : Trist att du får sparken från Ödlelaget, men jag förstår att ledningen har stora problem. Det jag tycker är en 50% seger-siffra anser de vara 87,5% men nåväl... Hade (troligtvis) varit roligt att trycka ner småskinkarna i gräset och kväva dem med besudlat skägg.

    GL med ditt arbete osv osv

  • Jo, synd att du inte platsar bland de kallblodiga reptilerna. Blir lite klurigt nu att skicka över färgburken till dig om det inte blir någon match. Vi får styra upp någon annan rendezvous istället.

  • edited 9 april 2013 19:56

    I brist av tid så kommer det idag två ”snabba” versioner av de två senaste fighterna för W.I.M.P:arna.

    W.I.M.P – Galadrieth Gladiators 3-2

    Efter hårda förhandlingar mellan de två coacherna om tid och plats så beslutades det till slut att det skulle göras upp i trädalvernas hemmaarena ”Squirrel Stadium”. Med sig hade Coach Hemlighållaren med sig en magiker av hög klass som redan i första rundan brände iväg en lighningbolt på en stackars thrower som i sin tur tappade bollen.

    Tyvärr var han lite för långt ner på egen planhalva för högalverna att kunna plocka upp den så det enda den dyra trollkarlen lyckades åstakomma var en försening av första tuchdown med en eller ett par rundor.

    Efter det fyrverkeriet så var det högalvernas tur att försöka visa hur blood bowl ska spelas, men det hela slutade med en dålig ”gliiiid” vilket resulterade i gräsätning i bästa belgien blue anda för den stackars Throwern. Med en sådan bjudning tackade Holmes för som enkelt kunde plocka upp bollen, hålla den för sig själv en stund innan han någon runda senare levererade den vidare till Jeremy som enkelt kunde göra sin första av sina två TD´s för kvällen…

    Efter det så delade lagen varandra på chanser och än om resultatet 3-2 kanske visade på en jämn fight så var det alltid W.I.M.P:arna som var steget före.

    W.I.M.P vs. G.U.L.P 2-0

    Det tidigare så perfekta vädret som varit på ”Squirrel Stadium” var nu som bortblåst och regnet hade tagit över spelplanen. Trots det svåra bollbehandlandet så valde G.U.L.P´s tränare KristofferMcSorley att ta emot bollen efter en vunnen slantsingling.

    Detta gillades inte alls av hemma publiken som hade ett rejält övertag på läktare, vilket resulterade i att planen stormades och inte mindre än fem st G.U.L.P spelare låg och diade i gräset medans endast två alver gick bet.

    Detta ledde till att en hyffsad cage var tvungen att ta plats brevid en liggande Woody. En Woody som dagen i ära var riktigt spelsugen hade inga problem att resa på sig, ”gliiiiida” in en blitz på bollhållaren och göra den för några sekunder tidigare snygga cage:en att se ut som en ganska bedrövlig tillställning för G.U.L.P:anra med rötter överallt, ett galet träd och stora starka alver med guard till höger och vänster. Efter det var det bara för alverna att plocka upp bollen och enkelt transportera sig framåt för att göra 1-0 i runda 5. Lyckades inte G.U.L.P:arna med något alls? Jodå efter tre rundor var alla RR´s slut och runda 7 var första rundan som inte slutade i en turnover. Sedan ska Charantoos the Defiler (tjurskallen) ha lite cred för sitt försök att stångas med Woody. Allting slutade till att de slåg sina skallar ihop, men för Charantoos the Defiler´s del var det färdigspelat.

    Andra halvlek började med ett ganska snabbt mål från W.I.M.P och G.U.L.P hade faktiskt hela två RR´s kvar när de skulle få försöka gå till anfall runda 3. Men runda fem var dessa slut, trots det dåliga spelet från G.U.L.P denna kväll så var de faktiskt ganska nära att lyckas hyffsa till förlustsiffrorna till 2-1 i sista rundan med två blockdice (pil räcker för TD) blev för mycket, resultatet "attacker down" och "Both Down" gjorde faktist att den annars så frispråkige KristofferMcSorley klämde ur sig kvällens enda och svordom "Men helvete vad svårt det skulle vara". Men det sagt så var fighten över. Den kunde blivigt spännande, blodig och... och aldeles underbar. Nu blev den bara.... Bara.

  • edited 12 april 2013 10:55

    Efter mycket snack runt omkring i "Blood Bowl världen" om varför Setomidor har fått sparken så har någon från "anonymums" i sammarbete med "weakiliks" släppt en bild från Carnivores filarkiv.

    Bevis

    Tydligen är denna filmsnutt från en lagfest på "Kroxigorn" något som Seto har spelat in med sin mobilkamera och sedan hotat Carnivores om mera pengar, annars skulle den släppas.

    Efter en större summa pengar och hot om Godzilla så gav tydligen Seto filmen till dem innan han slutade. Men sanningen kommer alltid fram....

  • Blargh till TN(Tentakel-Nytt): "Jag såg matchen från läktarplats på Squirrel Arena. Det var ingen fröjd för ögat kan jag säga. Woody utklassade ju våran Big Guy. Aldrig förr har jag sett ett träd resa sig så snabbt ur jorden. Egentligen så skulle det ju varit jag som varit lagets ankare men nu blev det inte så. Ja ni såg ju hur det gick. Jag lovar en TD och en cas från min sida i nästa match. Nej förresten, vi säger 2 TDs från mig."

    Blargh verkar onekligen säker på seger i nästa match då han är tillbaka i uppställningen. Återstår att se vilket som blir nästa lag att få Nuffles reward med MVPs och komma ut på runda 2. GULP lär ligga på det laget ganska hårt för att få till en match.

  • @Frantic: Jag ser det mer som ett välförtjänt avgångsvederlag. :)

  • I morgon kväll så kommer Khanmank med sina fjantflingor på besök för att försöka tvåla till de redan inoljade alverna på ”Squirrel Stadium”...

    Place your bets! :D

  • jag avskyr ju båda lagen... lika och 5-5 i cas? 100 dariner och en begagnad jockstrap satsar jag

  • Tror på 2-1 till frantic och 5-1 till khanmank. Ena är cas och den andra är td, vilken som är vilken får ni själva gissa. Jag satsar ett move broken skelett.

  • Jag kan ju omöjligen göra mer än 2 TD (jag har försökt) med mina seggossar och då Hemlighetsmakaren fegade ur tidigare ikväll så saknas ju de viktigaste i laget till kommande mesdrabbning så jag tror på förnedring i matchen. Men om jag kan putta omkull Woody anser jag mig ha vunnit - oavsett faktiskt resultat!

  • @Khanmank det är bra att du lärt dig se de små vinsterna och nöja dig med dem, det kanske besparar dig lite lidande under veckan som kommer ;)

  • edited 12 april 2013 07:59

    Jag köpte ju på mig en BlodBoll-plan i Göteborg: ! Goth Bowl X

  • edited 12 april 2013 10:55

    "Weakiliks" släpper ytterligare tidigare hemlighetsstämplade videos.

    Denna är från gårdagens träning hos Khorne Flakes, när de tränade kickoffs

    Khornflakes

  • OftOft
    edited 12 april 2013 11:34

    @Frantic Om det är nån som vinner mest kreativa trashtalk så måste det vara du. :)

    @Khanmark, riktigt fin plan är den i papp/laminerad? Praktiskt isåfall

  • Medan ni andra lag trash-talkar varandra så passar Mahrak Martyrs på att delta i den internationella Blood Bowl galan. Visar sig att Hapu som orsakat åtta Casulties, varav två dödsfall, denna säsong vann ett pris:

    Mummy Award

  • Inför nästa match mot De Nya Råttorna så har Skeletten i Mahrak Martyrs börjat med att öva på att ducka smällar från flera moståndare som hopar sig kring dem. Här är lite bildmaterial som läckt ut till pressen:

    Art of Dodging

  • @Hemlighållaren, hur ser det ut för dig nästa vecka? jag vill dö...möta dig ASAP

  • @Stareater Stort grattis till Hapu, men varför har den klänning på sig? Ska du möta W.I.M.P och vill passa in?

  • edited 12 april 2013 16:28

    Det blir nog att induca starplayers Glart Smashrip Jr. och Hakflem Skuttlespike eller nåt i den stilen, I framtida matcher. :)

    För att fortsätta ligan med 0 vinster, Det var nog ett misstag att avsluta Humanslaget när det precis hade kommit igång.

  • Planen är hoprullbar i sexigt bordsduksmaterial. Avtorkbar minsann! Lär behövas efter ett besök i WIMP-träsket

  • @Setomidor Det är en tunika, inte en klänning. Tunikor är väldigt maskulina kläder.

  • edited 12 april 2013 19:33

    Är det en sån Robin Hood har över sina gröna, maskulina, tights?

  • edited 12 april 2013 20:43

    Nej, mer en sån som egyptiska faraoer hade.

    Titta vilka manliga kläder:

    image

  • WIMP krossade Flingorna men inte som alla tror utan med 6-2 i CAS. Sen skrev Frantic in alla siffror i datoriteket och sen försvann alla siffrorna så han får väl lägga in dem igen. Förmin del känns det värst att jag fick mer stryk av skogsalver än av alla andra lag sammanlagt. Två nigglare och en död. Hade jag inte sparat en apo till jättebebisen hade han haft ST4 i fortsättningen men nu klarade han alltså den saken...

  • Hmm är de borta?

    De syns för mig....

    Kolla igen Mange.

  • Det funkar inte att rensa siffrorna khanmank för att dölja spåren. Frantic matar bara in dem igen.

  • edited 13 april 2013 00:14

    Nu har jag bara kvar att möta Emil sedan har jag tagit mig igenom alla coacher.

    Om vi skulle drabbas samman nu, kanske Morg gör debut i Bubble... 510k skiljer lagen åt i dagsläget....

  • edited 13 april 2013 05:51

    Pfff... Det är väl inte så ovanligt. Själv ska jag möta BloodBowl2 innan jag mött alla. Tror skillnaden där är 530K.

  • När jag kollade på iFånen fanns alla siffrorna igen. Bisarrt. Bara Hemligalverna kvar. Men i det här tempot lär jag vara nere på 7 man kvar efter matchen så jag satsar på en completion och sen får det nog vara bra. Jättebäbisen får agera troll och stå i ena hörnet så han inte stör mer.

Sign In or Register to comment.