Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

1161719212236

Kommentarer

  • Haha, hade inte läst de senaste referaten, men som Basse säger så var den mellan Womparna och Ratsen riktigt kul och fyndig :D

    Någon med FFA fight alt högalver som vill spela i veckan (dock ej tisdag)???

  • Kul att ni gillade det. Tycker själv att ni andra skriver så roliga referat så att man gärna går in en extra gång och läser på bubble.

  • Försöker lägga ut bounties, men hittar inte vart jag kan göra det.

  • @Oft - när spelar ni runda 5 så vi kan mötas runda 6?

  • Imorgon om inget dyker upp..

  • edited 18 mars 2013 23:41

    Det påminner mig. @oft Skicka din hemadress i en viskning så jag hittar rätt.

  • Grott-Posten: Extra, extra! Read all about it! Bomben som briserade!

    Bokstavligt talat. Läs matchrapporten: Gollums Lakejer vs Mancunian Undivided. Sida 32, just under de där gratis kupongerna för nageltrång.

  • Oj GULP aspirerar på ligans våldsammaste lag snart? :)

  • edited 19 mars 2013 11:37

    Riskkapitalisterna Moan, tillika MU:s huvudsponsor, hade efter gårdagskvällen krismöte med klubbledningen. På dagordningen klubbens prekära läge efter tre hårda sammandrabbningar i rad. Två (eller tre om man räknar antalet huvuden) av lagets stjärnor döda och tredje som med nöd och päron kunde fortsätta vifta på svansen. De kåpklädda herrarna i Moan var inte helt överväldigade av coach NilssonHarHunds vädjanden om fortsatt förtroende och fortsatta investeringar för att ersätta skadorna. Efter löfte om mer våld och böner om fler touchdowns gav dock ledningen klartecken till värvning av nya rookies, dessvärre inte i minotaurstorlek som fansen länge eftertraktat.

  • Alltså lol :D, jag har exakt 8 spelare kvar varav 2 NI en -1 AG och en -Ma + en mng... \o/ for skaven

    tv på 820k snacka om trasigt lag hehe

  • Det blev lite blodigt ikväll (1-6 i CAS, varav tre dödsfall), men vad spelar det för roll när Gutter Runnern bara springer in, plockar upp bollen och gör mål (3-1 i mål).

  • @Oft nästa match är det ju Goblins du möter :) en match att ta igen lite! när tror du att du kan spela för övrigt?

  • edited 20 mars 2013 15:27

    Kommer en utförligare rapport senare idag men när Basses ST4-Hobbo duckar sig själv till -1 MA så var det bara början på Gollums elände... Jättebäbisen i Flakes var vild fyra av åtta rundor i första men "gjorde" tre CAS till slut. Så kan det gå ..!

    Note to self: kom ihåg att du faktiskt HAR en apo också...

  • @Zenith haha "jah bless"; ligans lag med mest CAS -äntligen vila :). Vet inte, jag måste rådda undan lite arbete men jag kontaktar dig via pm snart.

  • Jag gjorde dig ju en tjänst och såg till att en av dina Gutter Runners har MNG och kommer att undvika en dunst med Motorsågar och inte så ensamma troll.

  • edited 20 mars 2013 10:29

    CASen ni ser är ju ett mörkertal, visar ju inte CAS som sågmannen gjort, eller bomb kastat :/ och inte heller mina crowdsurfs med Fanatiken.

  • Eftersom jag inte fick något svar på tidigare inlägg frågar jag igen, hur sätter jag ut bounties?

  • Nu är rapporten där. Nu drar jag ut på äventyr över påsken så jag kan ta mig an wimp-iga martyrer eller gladiatorer när jag kommit hem. Eftersom jag ska åka på spö rejält på GothCon däremellan kommer jag vara sur när jag kommit hem så det blir nog bra matcher. Piece out - som vi säger...

  • Har kommit till min runda 6, vilket är min FFA-match. Har mycket att göra för stunden här hemma men skickar ändå ut en trevare. De resterande delen av coaching staff, aka familjen, har upplyst mig om att det nu är fyra raka bortamatcher och att det är dags för en hemmamatch. Hör av er om ni kan tänka er att ta er till Sävar för att spela.

  • Sandra jobbar kväll i morgon och jag har inte spelat på hundra år. Någon som är sugen på en fight runt 19.45 tiden?

    Saker jag kan muta med är: Öl, Whisky, Kaffe, Saft och Vatten.

    Nog fan vattnas det i munnen på någon av er iaf ;)

  • Hade jag inte mött dig nyligen hade jag nappat direkt. Dricka öl i blood bowl champion-koppar och undersöka hur bra wood-elves pallar med fyra mighty blow tomb guardians. Får bli en annan gång, hoppas nån nappar.

  • @Oft sista rundan gogo, #6 sen FFA FOR THE PEOPLE.

  • Undivided spelar idag hemmamatch mot Martyrerna. Avspark 13:00 på Ye Ancient Strætford Stadium.

  • Fixar du förresten FFA tabellen i första posten med denna match?

  • Match spelad. Rapport författad.

  • edited 25 mars 2013 18:17

    Petade om matchresultatet till 2-1 istället för 2-0.

    Coach stareaters kommenter till matchen:

    "Efter fem stuns i matchen har vi lämnat in en protest om att Blackmoore Hunter II olagligt muterat ett tjockhudat dvärghuvud. Dessutom har vårt arbete med att undvika trippelpush gett utdelning. Denna match hade vi istället trippel both down och två dubbelpush med dödskalle. För övrigt har aldrig fyra Mighty Blow varit så oanvänd som i denna match. Inte ens med fem assists lyckades vi foula oss igenom en beastman-rustning. Kort och gott en inte allt för framgångsrik match av de offensiva spelarna."

  • @Stareater: Blackmoore Hunter II har den senaste tiden testat nya sponsorn Chaosbergs® prototyp av Betongkeps Magic Helmet™. Fungerar uppenbarligen utmärkt. Snart i en sportbutik nära dig.

    chaosberg logo

  • Jaaaa snart dags för öppna rundorna!

    Erik och Klas: både bor på mariehem, börja spela!!

    Lars du får göra ett ryck och få tag i Frej för att bulta upp varandra asap!

  • Det blir match mot Small Town Legends på onsdag och därmed är MU inne bland de öppna rundorna.

Sign In or Register to comment.