Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

1151618202136

Kommentarer

  • Flingorna mötte Dildosarna och det såg enklare ut på pappret än det var i verkligheten utanför Berghem där jag bor. Rapport på bubbelsidan. I veckan drar jag till Örebro och Pennybowl kommande helg så därefter kan jag massakrera högalverna om de vågar ...

  • Läste precis igenom första posten och hakade upp mig på denna "Om man lyckas med bedriften att möta alla lag i serien under grundspelet belönas alla spelare i laget med en MVP" - trodde det bara var EN extra mvp efter matchen?

  • Jag tror i stort sett alla coacher kommer lyckas med denna bedriften. De som vill få en MVP på sina dudes kommer ringa och "stressa" alla som är på latsidan. Därav är det bara större sjukdomar som kommer vara hinder för att detta ska slutföras tror jag.

    =)

  • Eller att någon blir pappa, tar ledigt från ligan... :)

  • Om någon faktiskt hoppar av så kan ju den spelaren uteslutas från kravet för MVP-bonusen. Jag hade samma fundering som @zenith före ligan började.

  • Men får man den efter grundspelet eller efter matchen då man mött spelaren? laget får ju en GANSKA så stor boost om man skulle vara först med det.

  • När jag skrev om det hade jag tänkt direkt. Annars kan man köpa in spelare efteråt som kommer kunna ta del av "kakan" trots de inte har medverkat i prestationen ;)

  • Det kommer alltid vara någon som är först med boosten och det löser sig på det vanliga inducements-sättet.

  • @Nilssonharhund : kan du se vad jag skriver? Viskning eller sms?

    Eller ens det här? Börjar tro att en ohelig skyddsbarriär mellan de två chaos-syskonen uppstått

  • Jag kan bara spela ikväll denna vecka och är fantastiskt spelsugen, någon som har FFA-Fight och vill spela @ my place kl 19.45???

  • JAG VILL SPELA!!!

  • edited 13 mars 2013 14:22

    Om jag visste hur man gjorde fet text så hade jag skrivit samma sak

    JAG VILL OCKSÅ SPELA!!!

  • edited 13 mars 2013 14:22
    **fet text**
    
  • edited 13 mars 2013 14:57

    Min text ska vara fet och blinkande, fast den verkar ignorera blinkandet...

  • Jag spelar gärna OPA OPA, FREJ vart håller du hus?

  • Ny match avklarad

  • Efter dagens match kommer jag helt ge upp alla försök till klassiskt kaosspel till förmån för att spela som de kaosalver Undividedspelarna tycks vilja. #3 Lockheed Threehorn sprang med bollen i näven rakt igenom råttförsvaret via två 4+, en 3+ och en 2+ dodge för att leverera en short pass, bara för att den mottagande #8 Rude von Mistletoe skulle missbedöma avståndet till end zone och därmed snuva laget på en välbehövlig reducering i första halvlek.

  • Kaosgudarna är såklart med helt med i coach NilssonHarHunds tankegångar och tilldelade MU sin (förhoppningsvis bara första) agilityincrease efter matchen.

  • Måndag eftermiddag spelar UGD mot STL, kommer bli blodigt, hårt och kanske säsongens bästa match! UGD har tränat stenhårt på nya strategier och spelarna har fått nytt träningschema, dom kommer gå ut hårdare och snabbare än någonson.

  • Dåså, då har man Accurate Strong Arm på sin High Elf Thrower. Laget är komplett.

  • men, men, men.... Nerves of Steel för snabba kontringar då?

  • En fråga: Om man tyckte sig välja fel skill. Får man ändra på något sätt innan man spelat nästa match? Gällde #1

  • Jag fixar det åt dig @oft. Du kan välja en ny skill på din #1 om en liten stund.

  • Vielen danke :)

  • Jag och Frantic har syncat våra scheman, och vi räknar med en sammandrabbning mellan W.I.M.P och Carnivores tidigt 2014...

    Därför föreslår vi att fortsätta in i nästa omgång för att låsa upp fler matcher, och sen spela vår omgång när tillfälle ges. :)

  • Mmm... nästa omgång ... drömmer mig bort ...

    Med lite flyt kanske, kanske storebror (Mancunian Undivided) kan spela mot lillebror (Gollums Lakejer). Det finns en 2-dagars lucka efter helgen. Annars blir det om ytterligare en vecka =/

    Med det sagt så antyder jag att det är aningens snävt med så många förlottade matcher. Nu var det exakt 2 veckor sedan jag spelade en match och det kan ta över en vecka till innan nästa.

    Hade varit enklare om man kommit förbi förvald motståndare tidigare och kunnat spela lite fritt (med 5 matchers mellanrum innan man grudgar samma motståndare igen).

    zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz

  • Har väl snart gått 6 veckor sen ligastart, borde vart klart med prematches. :)

  • edited 18 mars 2013 08:52

    Ikväll spelar inga mindre än UGD vs STL at 1800.

  • Detta verkar vara en riktig football monday!

    På samma kanal sänds även Gollums Lakejer vs Mancunian Unndivided med matchstart 20.00. Det går även att få matchen "streamad"förutsatt att du har väldigt bra personal som kan plocka upp röksignaler. Så egentligen borde det heta "smokad" kanske?

    För övrigt anser jag matchreferatet från Crookback Mountain Womp Rats & Mancunian Undivided vara säsongens hittills klart mest läsvärda! Jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att det har chans att vinna årets Pölsa-pris (pulitzer i vanliga världen).

    Det vore ganska coolt om vi kunde ha omröstning om roligaste referatet efter varje säsong och få erkänning i form av något stunty pris :-)

Sign In or Register to comment.