Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

1111214161736

Kommentarer

  • Tack Frantic@ o Hemlighållaren@ , kul att ni gillade den. Haft sjukt mycket att stå i senaste veckan. Har påbörjat 2 nya dug-outar eller "små söta dock hus" som tjejen så fint uttrycker det . Ska iväg strax möta ett chaos pact lag med mina orcher, så wish me luck, haft otur 3 senaste matcherna ;)

  • Lycka till mot Chaos Pact. Om de inte är utvecklade borde det inte bli något problem. Typ som att möta ett lag av human linemen.
    Dockhus-orientering på dug-outs var ingen dålig idé! Det skulle kunna bli riktigt coolt.

  • Lycka till @Nohistor. Det där med att leka med dockor eller kinderfigurer av metall har jag hört från min dotter flera gånger. =)

  • edited 16 februari 2013 23:52

    " Tu'day Im proud of bein'an ork" vann med 2-1 varav en var gjord tack vare throw team-mate :) Min black orc snubblade på sina sko snören när han försökte undvika en galen ogre o cas`a sig själv. Hans dark elf gjorde mål på 2 rundor( aldrig gillat de där smidiga typerna) annars inget större som hände, jo mitt troll fick först en niggl. som min apo räddade. Oh vad jag känner igen det där @Stareater ;)

  • Det här är inte okej. Högalverna i Gladiators leder ligan, har spelaren med mest passningar, mest touchdowns och mest casualties. Hoppas @BloodBowl2 tvålar till @hemlighallaren ordentligt i nästa runda.

  • edited 17 februari 2013 08:30

    Jag kanske får in starplayern The Mighty Zug! De är det skickligaste laget i ligan med andra ord. Men det behövs nog några matcher med höga casualties antal för att stoppa deras framfart. Jag tror inte det tar bara en match.

  • Bara Nuffle själv kan stoppa oss. Om inte tärningsgudn gör det först.

  • Jag vill bara påpeka att Gladiators HAR dödat någon också, men eftersom det var en Foul så räknas det inte riktigt.

  • edited 17 februari 2013 10:49

    Kollade in ditt lags roster och det ser ut som att det är värre än förväntat. Du har både en bra thrower och en grupp med exceptionellt bra passningsmottagare. :(

    Det är bara gratulera, eftersom ditt lag har blivit omöjligt bra efter bara 2 matcher.

  • @Frantic och @BloodBowl2 ni har inte kört er match ännu va? Är den inplanerad?

  • UGD har ännu en hemmamatch på onsdagkväll då vi gästas av DDD.

  • Kort utvärdering av "narrowing the tiers":

    Undead har gått från bra till totalt sämst, urtråkiga och bleka. 2 matcher med 2 hela CAS!!!! Räkna att jag släppt in 7 mål och fått pounda 4 spelare X 7 = 28 blocks.... förutom de vanliga blockarna vid varje halvleks start.

    Det har nog inte hjälpt att de blåa DOUBT-tärningarna anno 2013 har spottat mig i ansiktet otaliga gånger. Exempel: Klas gör 10 lyckade slag på rad blandat 2+ och 3+ och fortsätter sedan bara för att tills han trillar. Jag försöker göra ett (1!) slag men slår en 1a direkt och turnover. Jag gör en(1!) foul och åker givetvis DIREKT ut.

    osv

    osv

    NU blir det troligtvis Gollums Lakejer i form av Chaos Dvärgar

    ...jääääääääääääla skitspel...

  • Fast det är skönt att aldrig misslyckas med något.

  • edited 17 februari 2013 14:01

    Tycker det är lite tidigt att utvärdera Narrowing efter bara två matcher.

  • Jo vi spelar i morgon kväll :D

  • edited 17 februari 2013 19:52

    Låter inte som att det är narrowing-reglerna som spökar utan kanske nuffle doubt-tärningarna?

  • edited 18 februari 2013 11:53

    En rad personer uppger att de sett coach Emil småleende med en extra fet plånbok de senaste dagarna, ryktet vill göra gällande att han inför onsdagens match mot de gröna smådjävlarna, har låtit DDDs spelare agera försökskaniner åt häxmästarna från Naggaroth. En ny produkt sägs vara på väg att lanseras för dig som vill komma åt dina motståndare (och deras familjer) före, under och efter matchen. (https://picasaweb.google.com/113311352472951303308/BloodBowl?authkey=Gv1sRgCJCY1P6u5fu1hgE#5846008893167475682)

  • @Emil som svar på dina metoder för att roida laget har mina fanatikers utvecklat ett nytt ämne som mina spelare kommer få ta före match: Green stuff

  • @NilssonHarHund: absolut men Mumier utan mighty blow är inte ett dugg läskigt har mina första 2 motståndare sagt. Så ja, Undead narrowades ner lite närmare de andra tier lagen då de själva inte tillhör första kategorin längre

  • Vad Basse försöker berätta är att laget sparkat honom pga dåliga resultat och att lagkassan sinat sedan han kom till laget.

    Basse gör som alla andra professionella coacher och skyller vitt och brett ifrån sig på massa oförklarligt nonsens samtidigt som han redan signat upp med en ny förening :)

  • "Being grabbed by someones mummy, that sounds slightly appouling."

  • Mahrak Martyrs har nu skrivit ett kontrakt med den Khemriska kläd- och ryggsäckstillverkaren Maglös. De har lovat att till efter nästa match förse laget med en Blitz-Ra i utbyte mot att alla spelare i laget använder deras maglösa matchtröjor.

    Maglös

  • Snabbsummering av kvällens sammandrabbning.

    W.I.M.P Fick börja att gå till anfall där det inte tar mer än två rundor innan dagens första cas samt TD var avklarad.

    Med gott mod kände alverna då att det kommer att bli en prommenad seger för på följande kickoff så var de snabbt framme och slog en Blitz. Det resulterade i att när väl bollen landade så togs den i en vacker lyra av alvernas #3 Lords. Det hade iofs kostat en RR för att komma fram till rutan men det var det värt tyckte coach Frantic.

    Det var i samband med lyran som Människorna vaknade. I stord vredesmod slog Samuel Sverre ihjäl den stackars Lords med en välriktad "SQUADUSH". Tur var att apothecaren visste hur "CPR" skulle göras på den storbystade alven.

    Efter det så tog Small Town Legends upp bollen och började forsera frammåt efter kanten, en liten miss i skyddandet av bollhållaren gjorde att Alverna kunde få lös bollen och springa in och göra 2-0 i slutet av första halvlek.

    Andra halvlek började med att RR flög all världens väg för Alverna och efter det var det turn overs som gällde vid första bästa action, vilket i sin tur ledde till att Small Town Legends enkelt kunde prommenera in med bollen i mål.

    Efter det var det alvernas tur att anfalla och människornas tur att fixa turnovers vid första bästa action, så det var utan någon direkt ansträgning W.I.M.P kunde sätta slutresultatet 3-1 i sin sista runda.

  • Sandra jobbar natt idag (skriver man så?) Nåväl det betyder att jag är ledig ikväll vid 21:00 tiden så om någon sitter inne med en FFA-Fight är jag mer än redo :D

  • edited 19 februari 2013 11:58

    Rykten sprids fort och efter att Holmes över natten fått 25% mer muskelmassa så stormade det in nya företag som ville börja sponsra W.I.M.P

    reklam

    "Efter långa förhandligar med flera olika sponsorer så bestämde vi oss för att skriva avtal med Dodge Gabbana eftersom vi känner lukten av succé".

  • Gud vad spännande det ska bli Round 6, när ligamästarna möts!

  • Jag antar att du menar min FFA-match? Fast inte ens jag vet vem jag kommer spela mot än

  • Vem kan jag skriva till om jag tagit fel skill, Seto?

  • För övrigt så är första vinsten för UGD ett faktum.

  • It's not just a dark day for DDD, it's the blackest day in blood bowl history for all dark elfs around the world. Sådant spel kommer att få konsekvenser, konstaterar coach Emil efter matchen.

Sign In or Register to comment.