Chaos Space Marines: Tankar kring nya boken

2»

Kommentarer

  • Maulern har samma problem som de flesta melée walkers: Få attacker + Rätt veka mot granater nuförtiden.

    Däremot så är en mauler excellent som en "mittfältare" i en skytte armé, Den är oerhört snabb och oerhört bra mot fler wounds modeller under toughness 5. ...sen är den relativt billig för vad den gör.

    Däremot har den tyvärr nästan ett behov av att ha en telepath sorcerer med sig som hoppas på antingen Invisibility för att göra den mera hållbar+ träffa bättre på nära håll, Terrify För att motverka att den blir tar-pittad utav billiga fearless enheter(nids...)

    Forgefiends... Love em, dock just mot armour 14 är en forge fiend relativt dålig då den endast glansar på 6or(Träffar i snitt 4 och med daemonforge aktiverat så tar den och snittar sådära 1 och 1/3 glansar...2/3 glansar utan). de når endast 36" :(... Dock mot armour 12 eller sämre är det svårt att hitta nått som är bättre + att dess 8 skott är relativt bra på att knäcka flyers.

    Alla Daemon Engines har också bra special rules som gör dem tåligare(it will not die, 5+ inv), Daemonforge som gör dem något läskigare samt Fear vilket är bra till och från. Dessa special rules var nog tie-breakern för mig som gör att jag föredrar daemon engines över vanliga tanks... och Melée dreadnoughts kommer inte ens i närheten av en Mauler PGA siege crawler+fleet.

    Defilern är inte jätte het som Tompa säger... den är dyr, Men jag ser ändå potential med dess battle cannon och någorlunda närstrids förmåga. Skulle inte ta den, men ändå inte helt såga den.

  • Inhandlade en Forgefiend idag, skall lägga till en predator på det. Men en model i taget. Eftersom jag generellt möter t.ex. på en 1300p arme, 4st Armor14 stridsvagnar ur en Guard Krieg arme så kände jag att st8 just dont cut it. Så en melee beast med en predator som parter och en havoc grupp med 4st lanchers så bör jag att iallafall repa stridsvagnarnas lack.

    Möjligen.

  • Annars om du möter gardister bakom Ergis defens lin så skulle jag testa draken med eldkastare kan du klösa stritsvagnar elelr ergisen med din swop när du flyger över

  • Hellsicke vad ni Chaosdyrkare sitter och konspirerar. Jag ser dig nog Slaci!

  • Menade maulerfiend innan btw. Mm, jag tänkte på det. Rusta upp några bikers, en mauler fiend och en Drake så bör dom ligga och ducka under sina aegis cowerd line :P

  • @Slaci: ...Men de 4 havocsen är väl både dyrare per s8-skott än en forgefiend? Forgefienden går väl på 175 med 8 st skott, när havocsen går på 135 med 4 missile launchers?

  • Det mest prisvärda heavyt chaos har är ju havocs med 4 autocannons, 115 poäng. Satsa på det istället för raketer.

  • Anledningen jag har haft havocs är för att de är delar jag haft typ. Började som en skrot&bitz arme, rester av ett forna lag från jag var 13 som byggts på och inhandlats av ebay&kompisar.

Sign In or Register to comment.