Bubble Season 7 - Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden!

191012141536

Kommentarer

  • En glad nyhet kommer sällan ensam. Nu meddelar klubbem genom sin hemsida att klubbens första stora sponsor har klivit in för att hjälpa laget genom säsongen.

    sponsor

  • :D

    Jag kommer vara bortrest och i stort sett offline de närmsta två veckorna, lycka till med alla matcher! Min nästa match är mot Gladiators, och om ni (mot förmodan?) måste vänta in mig är det helt OK att gå vidare :)

    Arrivederci!

  • En vecka per match borde väl alla klara sen i open league bör man ju få köra så mycket man vill/kan.

  • Sådär ja, vilken underbar match! Alverna Foul-mördade ett skelett, utan reprimander :D Så ska ligor startas.

  • Haha, tack för tipset, ska se om jag kan göra något liknande mot människorna jag ska möta i nästa omgång. :D

  • @Khanmank och @Oft när har ni tänkt spela eran match? :) vill köra igång min andra runda mot Khorne Flakes!

  • edited 8 februari 2013 17:37

    Vi försöker få till en match imorgon lördag. Må bäste icke-pälsbeklädd vinna ..!

  • Men för i hel****!!! Just nu hatar jag Paint, Word, Powerpoint, min mus och mina knubbiga fingrar!!!

    GRRR!! JAG SKA FÅ TILL LOGGAN INOM EN SNAR FRAMTID!

  • alltså seriöst, GIMP var typ 100ggr mera svårmanövrerat för nybörjare än ett flygplan. Kan ju inte ens ändra färger på ett enkelt sätt med skiten!

  • Jo, Gimp är ett kraftfullt verktyg man kan göra väldigt mycket med, men intuitivt är inte ordet jag skulle använda...

  • logga

    Ingen dålig badge om du frågar mig Basse, well paintat :D

  • edited 9 februari 2013 11:31

    Nu är det fasiken dags att uppdatera coach-infon på BUBBLE. Riktigt namn och nummer och mailadress tycker jag är ett fukkin' minumum. Försöker pusha matchen till söndag om Oft godkänner det hela. Må fortfarande bäste pälsbefriade vinna!

    Edit: Råttorna ska piska Khorne-skinn på söndag. Khorne ska lägga sig platt för Gobbosarna på tisdag!!

  • Bäst att @BloodBowl2 och @emilEmilsson schedulerar sin match innan söndag, annars blir det concede.

  • Planen är att vi lirar imorn 19.00. Vet ni om det är folk på FUSK så vi kan vara där? Har ju lite små troll här hemma som kan få svårt att sova om vi är här. Annars får vi väl ta det hos @BloodBowl2

  • Med lite admin-fu uppdaterade jag förstainlägget i den här tråden med info om vem som är FFA i de olika omgångarna. Lite för vital info att gömma undan på sidan 4.

  • Lägg gärna till en flagga över vilka som har spelat sin FFA också. Så de slipper bli bombade med meddelanden av folk som vill spela matcher. Hände mig förra året.

  • Snygg logga Basse!

  • Sådär då kanske. Länk till matchrapporten och en utskriven motståndare.

  • Tack @NilssonHarHund - Det är fritt fram att styra upp första posten för att göra allting enklare, gäller @Setomidor också. -"It´s all får the greater good"! :D

  • edited 10 februari 2013 17:48

    Jag håller med Setomidor.

  • edited 10 februari 2013 23:56

    @Frantic: är bara vanlig användare numera så jag kan inte ändra i andras poster :)

    @Oft/@Khanmank: slog ni improvements för era spelare? Ni verkar glömt fylla i slagen i rapporten

    Jag har lite dålig koll på datum/klockslag, men blev det någon match mellan Emil och Frej?

  • edited 11 februari 2013 07:31

    Ja det blev det. Han vann.

  • edited 11 februari 2013 07:16

    @BloodBowl2

    Nu är inte Bubble färdigställt, men som det ser ut just nu så fick du hämnas lite iaf med 3 SI ;). Sedan att du slog BLOCK på ditt OGRE gjorde ju inte saken sämre. I mina ögon känns det som en "bra" förlust :P

    När till veckan kan du spela? Själv så är jag i göteborg på onsdag samt Ö-vik lördag (dag) i övrig tid så borde jag kunna spela när det passar dig. :D

  • edited 11 februari 2013 07:40

    Söndag, på dagen kanske, eller kvällen?

  • edited 11 februari 2013 10:19

    @BloodBowl2 Jag vill inte vara en spoiler, men din oger gjorde bara en cas, och båda casen du åsamkade mig var badly hurt ingen SI...

  • Hehe, kan vara lätt att klicka i fel, tror Blocken på Ogre gjorde BloodBwol2 lite lullig :D

    Söndag har jag dömning men under dagen i Umeå så då får det bli på kvällen, men du kan inte spela på torsdag kväll? Sandra jobbar så när ungarna ligger vid 19:45 tiden har jag väldigt lite att göra, hur ser det ut tidsmessigt för dig då?

  • edited 11 februari 2013 15:57

    Torsdag går ganska bra, men match nästa vecka skulle gå ännu bättre, vad säger du?

  • edited 11 februari 2013 15:58

    Han konockad en kille i 1:a halvlek men det räknas ju inte som cas, jag hade två lineelfs KO´d och två som blev BH en av Ogern och en av en linemen. Det får jag till två cas Men jag ska gå in och komplettera rapporten i kväll, har inga anteckningar med på jobbet. :o)

  • De stelfrusna 70000 åskådare som tagit sig ut i snöstormen, fick se en underhållande match med ensidigt målgörande. För att hålla värmen startade DDDs fans ett snöbollskrig som urartade och STLs Blitzer nr3 fick lämna planen på bår redan innan 1:a kciken tagit mark. När sedan STL nr8 även han fick kasta in handken efter en tuff tackling i T2, låg banan öppen för 1-0 till DDD. Det ena STL lyckades åstakomma under 1:a halvlek var en badly hurt linje alv som fick smaka Oger-power, innan DDD lyckades stjäla åt sig bollen och göra 2-0 innan paus. 2:a Halvlek präglades av STLs oförmåga att håll i bollen och DDDs förmåga att alltid var först på den studsande trasan. Ytterligare en BHad alv var en föga tröst, när DDD även gör 3-0 och 4-0. Efter 3-0 lättade även blåsten och snön, så resten av matchen kunde spelas av utan störningar.

  • Jäklar vad det verkar har snöat på arenorna senaste tiden. Båda mina matcher har spelats i blizzard.

Sign In or Register to comment.