Det Bästa Dark Eldar HQ:et?

edited 28 december 2012 16:57 in Warhammer 40k

Vilket är det bästa Dark Eldar HQ valet och varför?

Kommentarer

  • En väldigt svår fråga att svara på.... Men man kan nog sammanfatta det lite såhär*:

    Unnamed characters: Archon > Succubus då archonen kan ha upgrades så som shadow field, blaster, soultrap och huskblade, För ett billigt HQ så är en haemonculus the way to go då han är billig(duh) och ger ett paintoken.

    Named characters är dock svårare att ranka. både vect(lite för dyr + vågat att lita på hans 4+ sieze the initiative) och Sathonyxx(med ett gäng helions) är stablila val.

    Sen har vi de ovanligare men fortfarande viable valen så som Duke, lilith, Lady malys(Intressanta abilities), drashar(dyr...) och dendär master haemonculusen... alla dessa har deras funktioner, men oftast kommer man undan billigare och bättre med ett unnamed HQ i samma roll.

    Sen har vi the decapitator... Stay clear of him...

    *Jag kan förstås ha fel uppfattning om saker och ting... Men se detta som mitt sätt att se på saken:P

  • Det beror lite på vad du vill. * Haemonculus gör ju Wracks till troops, vilket är bra nog. Personligen är jag mer förtjust i coven sidan. Haemy Ancient upplever de flesta är för dyr än vanlig haemy, men jag tycker nog de är intressanta med scissorhands... * Baronen gör Helions till troops, vilket jag också gillar. Han ger även +1 till dig när man slår om vem som börjar. Han har även en bra synergi till Beast units, vilket inte är att förglömma. *"vanlig" Archon kan du toola lite som du vill, allt från cc till shooty, stabil. * Vect, dyr men bra * Duke ger uppenbara fördelar för en wych temad armé, har även andra fördelar. Not my cup ot tea.

    Resten är, enligt mig, inte så mycket att ha. Det man söker är Hq som ger någon synergi till resten av armén, tycker jag.

  • Eldrad är till Eldar, inte Dark Eldar

  • iof... en in allierad eldrad har sin plats i en dark eldar armé ^_^

  • En succubus med Venom blade är ett väldigt prisvärt alternativ, högt I är ju helt plötsligt ganska bra... :)

  • Nja en succubus har sitt höga ws som är bra. En archon har ju också högt I och Ws. Har dessutom MYCKET mer att välja bland i utrustning.

  • Archonen är väl i princip det enda sätt DE har att ge granater till Incubi?

  • typ... konstigt att incubi inte har assault grenades... står till och med att deras tormenters i hjälmarna får de som blir träffade att krypa ihop och ta skydd från dem...guess not

Sign In or Register to comment.