Deamons of Khorn - Det "nya" Blood Bowl laget. Vad tror vi?

2

Kommentarer

  • Nu börjar det röra på sig. Grafikkortet funkar igen med sina annorlunda drivrutiner så nu ser jag banan också. Obesegrad trots all Frenzy och efter sju åtta matcher börjar datalaget arta sig bra. Snart dags för andra skill på samtliga gubbar och herregud vad mycket lättare det är med fyra Guard... Och tidigare nämnda Herald lärde sig att fega, han fick +AG ;P

  • khanmank; kan man se ditt lag online på något sätt utan att äga spelet själv? :)

  • bra fråga men tror inte att de lag jag bara lirar mot datorn blir sebara men jag kan ju lägga ut stats om intresse finnes. Sex guard nu...

  • Kanske ett screenshot?

  • Jag röstar för youtubeklipp av allt spelande. Speciellt där man får höra hur khanmank låter när hans heralder trippelskallar mot snotlings :)

  • edited 15 oktober 2012 07:39

    Sandra jobbar natt nu tre kvällar (nätter) irad så nu jevlar ska jag komma igång med laget, screens, sure thing :D

  • Nu har en Block/Guard dött. Vilken fjant! Som betalning hade jag ihjäl två vampyrer och pajade lite thralls för töntarna.

  • Haha, ja verkligen, vilken tönt.

    Själv startade jag om igår med samma team som tidigare.

    http://forumbilder.se/images/041620121118099e88.jpg

    Där jag fick möjligheten att återigen möta mörkalver. Denna gång turade jag rejält och kunde vinna med 1-0. Inga höjningar typ en cas och en best som körde Wild Animal varannan runda.

  • Tack för screenshottet :)

    Tror som innan att du kommer vilja ha Heralder bara för Guard, men från min sida är det ju rena spekulationer.

  • edited 16 oktober 2012 07:40

    @Stareater, kan mycket väl bli så, men vi får se hur höjningarna faller, lite dubbels och guardarna kommer iaf :D

    EDIT:

    Kommer fler screens från nästa fight :D

  • Kan nu meddela efter 12 fajter att man mest blir förvånad över att man INTE frenzar en block till när man petar lite med sina bloodletters.

    I rutan matchkomik kan jag rapportera om min Bloodthirster som gick lös på någon inhyrd fjant, Jordell Fartbreeze eller vad han hette och skallade sig själv blodig. Imponerande med tanke på hans AV 10. Rundan efter duckar Jordell och.. dör! Båda lagens TV typ halverades på 15sekunder och 3-0 senare var jag nöjd ändå.

  • Hahahahaaaa "Jordell Fartbreeze" hahahahahaaaa

    Skrattade så tårarna kom vid den repliken.

    Ser att det är ogres på tur för mitt lag, grrrr screencaps på en stund.

  • 2-0 till Khorny Killers mot Ogres,

    Fick börja ta emot bollen och kunde snabbt göra 1-0

    http://forumbilder.se/images/601720129211543a2.jpg

    Eftersom vi har så låg tr båda lagen så gick det ganska smärtfritt tills en bloodletter fick för sig att sätta på en snottling med lepra (spetälska eller Hansens sjukdom). Kunde bara sluta på ett sätt:

    http://forumbilder.se/images/97172012921450e99.jpg

    Målgest:

    http://forumbilder.se/images/58172012924033f32.jpg

    Ajuste, min best fick smaka kaka direkt i början av en Ogre, men lyckades med bedriften att regga sig själv (phew)

    Höjning efter fighten - Pit Fighter - +AG :D

  • Lol! :)

    Tack för bilderna :) Hur ser laget ut skillmässigt nu? +AG är ju inte alls fel...

  • För mig så är det den enda höjningen jag har, körde lite chaos dvärgar igår nämligen så jag har bara spelat 2 matcher

  • Vill oxå ha chaos edition men valde att köpa ett paket gnoblars istället som jag konverterar till ett nytt BB-lag. Får snällt vänta tills nästa lön. Så sugen på ett chaos dwarf team. Schyssta bilder. ;)

  • Såg nu att de släppt en ny arena (vet jag läste om det men glömde bort det tills nu när mitt underworld team fick tampas mot lite odöda där.) Så jag tog en screen.

    http://forumbilder.se/images/e527201241213803f.jpg

  • Lustria? Snyggt!

  • Åh nej inte fler chaos-dwarfs! Jag gillar inte dem, de har ju flera jättearga gnuer med vampyrstats. Plus stenhårda dvärgar som inte går att ens knocka. Dessutom billiga spelare som kan foula varje turn.. Inte för att det kan påverka mina vinst-stats nämnvärt men ändå.. :)

  • Lirade kaosdvärg nyss mot den allsmäktga datorn. Jag har nog aldrig spelat så grisigt någon gång. En dirty player som foulade minst varannan runda och han dödade en, gjorde serious på en och badly på två. Ingen ko dock (?). Mutan jag hade i inducement ligger kvar i kassakistan... Det verkar klart värt det :)

  • Åh allt prat om chaos ed. Blir så suuugen.Den snotlingen som fällde en bloodletter måste ju få en staty avbildad av sig. Han e ju en hjälte (bland snots) ;) Kan tänka mig att han blev jagad av de andra i laget efteråt. Av de tre nya lagen tror jag nog att chaos dwarfs ligger mig varmast om hjärtat. De e ju rätt charmiga lr? ;)

  • Bara för att hålla liv i tråden kan jag nu meddela att mitt Khorne-lag är färdigt och bara spraylacken torkat kan det bli upp till fotobevis.

    Om man kan kolla igenom repriseringar av matcher ska jag kolla vad snotten hette och göra en staty av ngn snottefigur jag har i gömmorna. Jag har gnoblars över i alla fall.

  • edited 19 november 2012 06:21

    Med Dauntless (och Block och en tio skills till) så kan snotlings bli riktigt farliga. Synd bara att de inte kan ta mutationer.

    Såg någon på fumbbl som hade en underworld goblin med: Dauntless, Horns, Claws, Mighty Blow och Piling On. Vet inte hur länge man behöver spela för att skapa ett sånt monster, men det är en sann Star Player i min bok...

  • Ska bli spännande o se ditt Khorne lag khanmank. Kolla gärna upp vad snotten hette o hittar du ingen snot figur kan jag sponsra med en bara för att bidra till att en staty reses över denna super snot ;)

    Fick mig att minnas när man lirade 40K en gång i tiden o min gretchin minor hero fick in ett perfekt skott med sin lilla ärt bössa rakt mellan gluggarna på en terminator kapten. Vi pratade om det länge efteråt :)

    Har i mitt ogre lag en snot med block o ST+1 , tycker han är stjärnan i mitt lag med 2 cas o 4 Td`s. (jämfört med mina ogres som mest bara står o kliar sig i huvudet).

    Tror att snotlings klena fysik gör att de inte skulle klara av att mutera, men visst hade det varit coolt meden snot m 4 arms o claw ;)

  • edited 14 februari 2013 09:28

    ! Daemons of Khorne-laget

    Så blev de! Halvkass bild men den andra var ännu kassare :)

  • Bilden kan omöjligt vara lika dålig som länken (den fungerar inte ;) )

  • edited 21 november 2012 02:18

    Märkte det igår men orkade inte peta igång burken igen. Glömde nog göra den offentlig.

    EDIT: Nu då?

  • Nu funka det bättre, snyggt. Får vi hoppas att ingen bola snotling kommer o sänker dina demoner. ;)

  • Wow. Gamla bloodletters armar...

  • Letat efter snotten men jag har bara första halvlek av två matcher. Hur det nu är möjligt. Får kolla efter en snotte med cas helt enkelt. Nu år jakten igång!

Sign In or Register to comment.