Erbjuder tvättning/strippning av modeller

edited 3 december 2012 16:14 in Figurmålning etc

Hejsan alla!

Uppdaterar tråden med lite nya uppgifter...

Tvättning/strippning enligt följande:

  • Jag tar en uppstartsavgift på 50 kronor, sedan ett löpande pris på 70kronor per liter. OBS! Volymen gäller någorlunda löst packade modeller.
  • Jag tvättar modeller, inte baser! Dessa kommer i största utsträckning förbli orörda då t-röd ej löser upp de lim som vanligtvis används på dessa. Man kan med fördel lämna in modeller utan baser
  • Löst limmade delar kan i vissa fall lossna. Dessa limmas inte tillbaka utan det får ni göra själva.
  • Gubbarna lämnas och hämtas hos mig då de är färdiga (kan oftast ske dagen efter)

Varför:

Om inte "för att slippa slava med skiten själv" är skäl nog så har jag all skyddsutrustning man behöver för att utföra jobbet säkert. Den tvättanläggning jag har tillgång till är av industrityp och kan därför ge ett extremt bra resultat i kombination med borste. Är man miljömupp så kan jag motivera med att alla förbrukade material lämnas på återvinning...

Hur:

Modellerna strippas med T-röd och ultraljud. Modellerna ligger aldrig i T-röd mer än 30min. Sedan går jag på problemområden med borste. Man kan med denna metod få bort 99% av färgen och de ställen där de sitter kvar färg är oftast där det kommit lim. Då T-röd inte påverkar "green-stuff" är det ingen fara med moddade gubbar.

Exempel på tvättade modeller finns här

Är man intresserad så kan man skicka ett PM!

/Andreas

Kommentarer

  • Tja, vad kostar det? Tar du betalt per modell, per volymenhet eller per viktenhet?

    Jag kan tänkas ha ett par hundra plastgoblins som behöver lite kärlek.

  • Hej hej, Jag vet inte riktigt hur man ska ta betalt. Har inte funderat så mycket på det utan tänkte mer kolla ifall det fanns något intresse för det. Funderade ett tag att man kunde ta betalt baserat på army-value in game men jag vet på tok för lite om alla olika spel för att de ska va smidigt...

    Vad skulle de va värt att få dom tvättade?

    Vi kan säkert komma fram till något bra sätt att värdera tvättning på... Nån annan kanske har något förslag?

  • En rimlig summa får väl anses vara:

    (Pris) = (material) + (arbetstid)*(timlön)

    Jag vet inte vad andra säger, men jag skulle kunna tänka mig att betala för en timlön på 100:-

    Om du kan göra en drös gobbos t.ex. på 2-3h så skulle det kunna kosta ~300 kr. Kan vara rimligt för Olovs mängd goblins.

    Sen kanske man vill lägga sig lägre för att få fler att nappa, men det är ju upp till dig.

  • edited 30 oktober 2012 08:27

    Inte omöjligt att jag är intresserad också framöver, beroende lite på.

    Som Hive mind säger tror jag att du måste uppskatta hur mycket tid som går åt till att tvätta 100 goblins, och bestämma vad du vill ha för timlön för att orka ta dig an andras modeller. Tar du betalt i army-value får du nog tvätta många goblins och få alver.

  • Tror också på metoden att ta betalt för tiden och materialet, mest rättvisa metoden för alla inblandade.

  • Olov, du säger "ett par hundra" hur många snackar vi om =D

  • Ska kolla. Har just fått hem en drös OnG-plast i blandat skick. Återkommer med ett estimat när jag räknat. men som sagt det är goblins; Dom fyller nog inte en tiolitershink mer än till drygt hälften...

  • Oj! Ja de va ett par gubbar de. För 400:- skulle ja kunna ta mig an din hink. Förresten, vet du med vilka färger (märken) modellerna är målade i?

  • Verkar som intresset svalnade efter att jag lagt ett pris. Kanske måste justera mitt pris till 300:- för att se om det finns något fortsatt intresse eller om folk är nöjda med att skrubba sina gubbar själva...

  • Du ska få leka lite med mina gubbar, men vi kan ta det när du har tid runt månadsskiftet.

  • Jag är mest troligt intresserad av tjänsten i Januari

  • Jag är intresserad. Tänker mig att det mesta är målat i citadelfärger fast nog inte i senaste utgåvan. Jag har jhu inte målat nå av det själv så det är lite svårt att veta.

    Om jag skulle kunna sätta ihop en hink med grönskinn om ca 5 liter så skulle vi kunna göra ett försök. Jag tänker mig att vi kanske kan träffas på FUSK någon kväll närmare månadsskiftet.

    300 låter bra. Om det går fint så kan du säkert gå upp i pris.

  • Hur är prissättningen vid små kvantiteter? Har lite över ett dussin med Blood Bowl miniatyrer och hade väl tänkt skrubba dem själv, men det finns roligare saker att göra än att sniffa på t-röd, så jag tänkte bara kolla vad det skulle kosta.

  • Blumpen: Låter bra de, bara höra av sig när det passar.

    Dante82: Ok, bara att återkomma när det blir aktuellt. Jag kommer uppdatera tråden med avseende på pris och tidsåtgång efter att jag utvärderat tvätten av Olovs gubbar.

    Olov: Förstår att det kan vara svårt att veta färgmärket men det vore intressant att veta då jag kanske kan anpassa tvättprocessen baserad på vilka färger det är målat med. Bara att höra av sig när det passar dig så kan vi träffas på FUSK.

    Stareater: Jag vet inte riktigt var priset kommer landa. Jag tror vi gör så att jag kör Olovs gubbar så får vi se hur det går. Jag kommer efter det kunna ge ett pris för mindre kvantiteter.

  • WeaS skulle det funka om jag lämnar mina tyranider till dig på lördag eller söndag? du kan skicka ett PM om det går bra och vilken tid som passar dig bäst, skicka nummer så kan jag ringa dig.

  • Går bara bra de, vi kan ta de på lördag... PM skickat!

  • edited 3 december 2012 16:13

    Har uppdaterat tråden med ny info! Då jag kommer flytta gäller detta erbjudande först och främst december ut. Sedan får vi se hur vi kan lösa det ifall intresse fortfarande finns.
    /Andreas

  • Om någon undrar så är min armé en av de han strippat och jag är väldigt nöjd med resultatet. Även fordonen blev bra.

  • Tjenare!

    Erbjuder du fortfarande tvätt?

    Har lite blandat ork infanteri, bikes, en trukk å en battlewagon som jag köpt begagnade som jag gärna skulle få rena från färg.

  • Den gode mannen har tyvärr flyttat långt in i inlandet och övergett sin lukrativa karriär som färgstrippare :)

Sign In or Register to comment.