Cultists i box?

edited 18 oktober 2012 11:13 in Warhammer 40k

Någon som har hört/vet något om chaos cultists kommer att säljas i egna lådor så småningom? Är ju lite besvärligt om man vill ha många och leta upp rester från starter-boxen.

Kommentarer

  • Klart de kommer. Frågan är bara när GW tror dom har mjölkat DV boxen klart.

  • då har dom mjölkat färdigt på lördag nästa vecka. Då kommer en 5 manna box med Cultist för 70:-

  • Är ju rätt okej pris faktiskt. 140 kr för 10 st. Förvisso kanske inte så mycket bitz men ändå.

  • Lär gå några sådana när man ska börja med Alfa Legion efter ljul =)

  • finns det några bilder på dem än?

  • edited 7 november 2012 15:51

    I WDn så det borde finnas bilder på intranätet

  • Personligen tycker jag det är en oerhört värdelös boxs. 5man, 70kr. Så ska du minst ha 10st, men du får varken någon löjtnat med, eller vapen val. Utan är samma snapfit modeler.

    I call bullshit.

  • Men... Det kommer säkert en 10 man låda i framtiden, det där är bara samma sak som de gjort med t.ex. Imperial guard/Orker och Eldar

  • @Slaci: Det är ju precis samma typ av låda som IG, Space marines, Tyranider, orker, CSM fast marines etc har. Dvs de små paketen som alltid är snapfit med några figurer i som man kan använda som testfigurer, som "utfyllnad" etc. Vet inte om jag tycker lådan är så dålig, den är inte tänkt som någon direkt "cultistlåda" så som Tactical squaden eller något...

  • Det kommer säkert mer i framtiden. För nuvarande tycker jag vi ska vara glada över att de faktiskt släppt en cultistlåda över huvudtaget så man kan förstärka sina enheter från DV.

  • Ni har rätt, kommer säkert en mer komplett 10mana, sergeant med weapon choices och då blir denna nuvarande nergraderas till "testa o måla!" låda, som de du nämnde.

    Men så drygt hur de ska dra ut på varenda enhet, och mjölka, och mjölka, och mjölka... De skulle säkert kunna uppdatera all enheter för alla lagen på typ 2-3 år, men eftersom de ska mjölka varenda krona ur alla genom att släppa dåliga val, val till andra lag etc innan de riktiga boxen'a kommer så ser de till att mer bli köpt, och det tar typ 10 år att uppdatera lagen. Förbannat less, de tjänar ju redan något ohyggligt mycket på produktions kostnad/sälj pris.

    Visst, dom är ett företag. Dom vill tjäna, ofc. Men deras hemsida är fan inte ens uppdaterad ordentligt, hälften av enheterna har ingen text, sett att vissa har de gamla bilderna tillockmed. GW som företag är fan rövhål. Dom släpper ingen release lista över 2013-2014, för dom vet ju klart vad som är planerat. Men då kanske folk inte skulle köpa chaos till sitt andraplats lag när nya eldars är bara 9månader bort eller så.

    Okay, jag spårade ohyggligt mycket där, men då fick jag lätta på mitt hjärta iallafall. ;D

Sign In or Register to comment.