1 *%*.€ poäng!!! (Fanatic)

edited 28 september 2012 12:54 in Warhammer 40k

Grrr, först skall jag säga att jag själv höll med turneringsansvariga gällande poänggränsen. Jag tycker att det räcker med allierade och inte dubbla FOC. Jag vill inte hitta några skyldiga.

Däremot! Jag sitter och sliter mitt hår med mina listor. Hela tiden märker jag av den sista poängen. Så mycket att jag får revidera listor hela tiden.

Jag sitter och funderar om detta har varit ett problem för andra? Jag har sett lösningar på 1999 +1. Kanske är det något?

Go Fanatic!!!

Kommentarer

  • Jag kör orker så jag fyller upp slutpoängen med ammo runts. Det har inte varit några problem för mig.

  • Demoner här och det blir lite 5pts uppgraderingar hit och dit som ryker/plussas på.

  • Spelar Systrar och jag fick bråka med udda enheter, Storm Bolters och searchlights innan jag blev nöjd.

  • Själv saknar jag tiden då man fick något för 1pts :)

    Av någon anledning blir det viktigt att få in alla poäng.

  • Kan inte relatera till problemet

  • Listan jag skulle spelat är på 1998 poäng. Det går om man vill. :)

  • Jag märker av det ganska mycket, hamnar oftast på 1990-1995 eftersom jag inte gillar assymetri i mina listor och inte vill slänga på en 5p-uppgradering på en modell om inte andra likadana modeller har det. Önskar vi kunde köra 1999+1 poäng på nästa FF.

  • Spelar Tyranids. Har knåpat litegrann, men generellt hamnar jag på 1995. Tycker själv snarare att vi borde gå ner till 1750 eller 1850, inte upp till 1999+1.

  • 1999 exakt. Hur jag än räknar mina necronlistor så hamnar jag av någon anledning alltid där, oavsett det gamla eller nya codexet :)

  • Ja, jag förstår inte att alla ni som bara får 1995 poäng ens orkar komma och spela... jag menar, med ett sånt handikapp har ni ju knappt någon chans ;-p

  • edited 1 oktober 2012 11:39

    haha, underbar tråd. Själv har jag inte haft några problem med 1999p gränsen. Det ända som kan vara jobbigt är som N.I.B. sa, assymetri i listan. lol

    tummen upp på Losts kommentar.

  • Om jag har två units med 10 Termagants och en med 11 så måste jag ta en Xanax för att kunna spela ^^

  • Upptäckte just att Vanilla marines har searchlight i grund, medan Blood Angels måste betala 1p för dem. Som gjort för att fylla upp till udda tal. Det visar också tydligt hur brutna vanilla marines är jämfört änglarna.

    Tema: Små poäng gör jävligt stor skillnad.

    Not.

Sign In or Register to comment.