Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

1202123252629

Kommentarer

  • Skulle gärna vilja få in en match till innan slutspelet, fast det är lite knöligt med tid som vanligt. Någon som kan komma till Sävar kring 20.00 på onsdag för en match? Är hemma ensam och har inte så mycket för mig efter jag har nattat min lilla krigarprinsessa.

  • edited 17 september 2012 13:40

    Anmälda (enligt Nordskens officiella lista): 1. khanmank 2. Fluffe 3. Stareater 4. Elias L. 5. Olov S. 6. Setomidor

    Vore tacksam om ni kunde jaga på de som saknas.

  • edited 17 september 2012 14:05

    Fel tråd...

  • Ingen som kan spela på onsdag kväll i Sävar?

  • Inte jag tyvärr :/

  • Jag är i Sollentuna men annars...

  • Ser ut att bli en målarstund på onsdag kväll. Frågan är bara vilket lag jag skall börja måla...

  • Grodorna! Så någon har ett målat grodlag man kan bli apfrustrerad på. "Nu har jag dig din jä...boingboingboing" och 1-0 i baken...

  • Nog för att det lär bli "Nu ska jag visa vad grodor kan. Hopp, hopp, splatt... Oj, då." men grodor får det bli.

  • @Setomidor: Har en fråga angående OBBLM. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på efter matchen mot Night Prowlers när jag valde +MV istället för en regular skill på min pestigor. Har inte spelat någon match efteråt och nu undrar jag ifall det är möjligt som coach att ändra detta eller ifall det är "valt är valt, och kommer aldrig tillbaka"?

  • Det går absolut att ändra tills man spelat någon match med laget, har tagit bort +MV så att du kan välja igen :)

  • edited 23 september 2012 13:00

    Jag föreslår att vi kör slutspelet på följande vis. Högst rankad möter lägst rankad osv. Det ges 7 dagar för matchen att schemaläggas, inte nödvändigtvis spelas. Om någon av spelarna backar på det datumet så blir det concede. Matchen får omscheduleras hur många gånger som helst under de första sju dagarna. Vinnaren av matchen går vidare. Blir en match oavgjord blir det förlängning med 2x4 rundor till dess att matchen är avgjord. Det vill säga inget golden goal. Alla kick-off results i förlängningen är perfect defense och vädret är alltid nice.

  • Låter som en bra plan

  • Hur gör vi med de som inte betalat för ligan? Ska de få vara med om de betalar eller vara med iaf men inte ha tillgång till priser?

  • Jag säger att alla får vara med, men de som inte betalt innan sin första slutspelsmatch får inget pris.

  • Tycker jag med :)

    Ni som har betalat kan alltid göra en extra koll i första posten sämjan markerat att ni har betalat.

  • Ser att vi är 13 lag, hur gör vi då med the odd man out?

  • Tror inte mack kommer spela, skickar han ett sms idag och ser vad han säger.

  • Ok. När du vet mer får @Setomidor ta sitt ansvar och sätta upp ett matchschema för vem som skall spela mot vem. Kanske ordna något slags massutskick till de som inte läser forumet, för coacher behövde väl ange mail när de registrerade sig på BUBBLE?

  • Jao, om inte annat kan vi nog skicka ut SMS

  • Nu blir det att åka till Nordsken. Vi är då i alla fall fyra som kommer representera Umeå där.

    När vi kommer tillbaka så är det dags att dra igång slutspelet på riktigt. Sätta upp vem som spelar mot vem och vem man kommer att möta i omgången efter det och så vidare.

  • edited 30 september 2012 04:12

    Nu glömmer vi det här med Nordsken och lägger kaosdvärgarna längst ner i lådan.

    @frantic har du fått tag i Mack och kollat om han skall vara med?

  • Nä han har då inte svarat på mitt sms

  • Inget svar lika med nej till spel.

  • Kanske lite tidigt med tanke på att vi ännu inte kört slutspel; men vad tror ni om att vänta med nästa Bubble till efter DOUBT-turneringen och istället köra en liten liga med lag inför DOUBT? Samma regler som för den turneringen och ingen progression, men fritt för alla att byta och ändra lag inför matcherna så länge de är giltiga DOUBT-lag.

  • Jag är PÅ för min ärkefiendes idé. Trots att den var hans

  • edited 1 oktober 2012 06:33

    Definitivt intressant. Som Odd-Man-Out i turneringen tänker jag nog spela något exotiskt och något som man inte ser så ofta. Kan ju bli så att jag bara hoppar in i turnering vid manfall och så. Skulle vara intressant att test builds för t.ex. Goblins, Vampyrer, Kaospack, Undervärldare eller liknande i denna mini-liga.

  • Testa Chaos Pact då. De har ju potential, även om vissa inte klarar av att utnyttja sagda potential. Däribland jag :)

Sign In or Register to comment.