Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

1192022242529

Kommentarer

  • Blir spännande att höra om ligans första bounty plockas ut under matchen. Khanmanks orcher såg ut att vara sugna på blod när vi spelade.

  • Jag spelar gärna under veckan, får inte bli "väldigt" sent på kvällen bara då jag börjar jobba 21:30

  • edited 1 september 2012 18:57

    Ska möta khanmank somsagt på tisdag kväll, men har måndag kväll efter kl 21 helt obokad. Så om någon känner suget att komma förbi på snuskigt mycket kaffe och lite bb är det bara att skriva en rad ;)

  • NFL drar igång på onsdag.

    Jag håller på att dra igång en NFL Fantasy league på ESPN.com Antal lag som max kan vara med är 10 stycken. Avgiften för att vara med är 200 SEK.

    Draften kommer att ske Tisdag 21:00 Prisfördelningen kommer att avgöras efter hur många som är med.

    Målet är att dela ut tre priser 1:a 60% av potten 2:a 30% av potten 3:a 10% av potten

    Jag kommer använda mig av snake draft. Om ni vill testa att göra en mockup draft (för att se hur programvaran fungerar etc) Skapa en användare på www.espn.com och testa. Det är samma som kommer att användas under själva draften.

    Detta är första året som jag kör ligan och hoppas på att vi blir 10 personer.

    För er som ej testat fantasy fotboll så draftar du ett lag där draften är 16 runder och detta sker liv genom att alla som är med är inloggade på espn.com (nej vi behöver inte samlas i ett o samma rum o dela svätt:)

    Sen baserat på hur dina spelare gör ifrån sig vecka till vecka (ESPN sköter allt) så tilldelas ditt lag poäng. Du har chansen att byta vilka spelare som är aktiva mellan omgångarna. Under varje omgång i kommer det lag du draftat att möte något annat lag i ligan. Det laget vars spelare genererar flest poäng vinner matchen.

    Efter grundspelet i NFL kommer sedan de två bästa lagen ifrån east och west division att möta varandra för playoff spel.

    Se detta som drömelvan som aftonbladet brukar köra typ. :)

    Skicka ett PM till mig eller ring/sms mig på 070-6550489 om du vill vara med.

    Mvh Åke

  • Någon som kan spela någon kväll framöver? Är grymt spelsugen så hör av er för att möta de korrumperade (eller var det korpulenta) kaos-krigarna.

  • Kanske till helgen?

  • Möter khanmank ikväll, ska till skellefteåmi helgen så jag kan inte :/

  • Ser ut som de Ruttnande Radonsanerarna kommer att möta de Stroppiga Skogsmullarna på söndag kväll.

  • Tackle Tidningen (TT) har från obekräftade källor hört att Stareater, Coach för Celephaï Corruptors har fått erbjudanden från flertalet storklubbar, däribland Slannchester United och Beastmen Bruins. Frågan är bara vilken klubb Stareater kommer att coacha nästa säsong.

    image image

  • Haha sweet.

    Har inte gjort loggan än men mitt nästa lag kan mycket väl bli "Red Kross" :D

  • Jag tar gärna en match på Onsdag, any takers? :)

  • Efter gårdagens hårda förlust så vill jag spela mer. Säger kanske om Onsdag. Måste kolla schemat.

  • Blir ingen match för mig på onsdag. Ser ut som hela veckan kommer att vara fullspäckad. Någon som är intresserad av en match nästa vecka?

  • edited 10 september 2012 14:42

    Jag idiotförklarar här med mig själv. Jag glömde att jag hade köpt ett till reroll och spelade matchen mot Die Baumkletterer aus Bochum med två rerolls istället för de tre jag hade. Ja, är man dum så får man lida... eller förlora med 1-4.

  • Man kan även hyra in en hobkock som man sen glömmer bort att använda. Bara 300 papp i sjön och ganska många potentiella rerolls. Tjohoo!

  • Umeåregionens brain trust, det är vi det...

  • Jag spelar gärna :) beror på tid dock.

  • Ska ränna på stan efter jobbet, så start 18:30-19 på Fusk vore perfekt

  • Blire av? Annars börjar jag söka motstånd snart för andra spel :)

  • Någon som kan komma till Sävar och spela lördag eller söndag kväll? Så mycket tårta som ni kan äta utlovas...

  • Är bortrest tyvärr :/

    Borde vi sätta igång slutspelet snart?

  • Tycker jag, ska vi säga att man har ffa fighter fram till 23:e

    Hur låter det och hur gör vi slutspelet?

  • Varför förlängde vi igentligen? 3 matcher som spelats, känns som vi kunde kört igång slutspelet redan.

  • edited 15 september 2012 14:06

    Bloodbowl2 lyfte frågan så jag tänkte att det var ok med mig, var ingen som protesterade mot beslutet. Men du har rätt, blev inte många fighter spelade under denna extra tid.

    Någon som vill spela till veckan?

    Två nya priser inropade också.

    Har en hundring kvar att försöka ropa in något mer. Så det är inte helt slut än.

    Vilka ska få priser? Play of the year är redan bokat, vilka 1:a 2:a och 3:e pris likaså, men övriga priser vilka ska få?

  • Föreslår Best offence, Best Defence och Most Casualties antingen räknat som totalt, eller procentuellt per match. Kanske något till jumbo platsen också. Allt beror på hur många priser det blir.

  • Det blev en match till spelad ikväll.

  • Jag kan ställa upp mot vem som helst i slutspelet med mina asfarliga orker men det måste bli efter nordsken som jag räknar att alla åker till. Fem anmälda nyss varav Jag, Stjärnätaren och Setomidoren väl är tre...

  • Och vi är tre som anmält oss på plats i Skellefteå så arrangören måste nog lära sig räkna lite bättre! ;0)

  • ... anmält oss på plats i Skellefteå...

    Var, på Legend? Statistiken visar bara de som betalt och anmält sig till BB via Nordskens hemsida.

Sign In or Register to comment.