Turnering i Warhammer Fantasy - Inga restriktioner!

Vilhelmina Spelförening (ViSp) anordnar den 4:e augusti en turnering i Warhammer Fantasy. Vi spelar 1500 poäng utan restriktioner. Notera att regelbokens vanliga restriktioner fortfarande gäller. Turneringen spelas i Vilhelmina men startar sent nog så att spelglada umebor inte behöver stiga upp allt för tidigt för att köra sträckan på 23 mil.

Anmälning görs antingen i denna tråd eller genom att skicka ett mail till vispofficial@live.se. Bor ni i eller har vägarna förbi Umeå så kan ni även anmäla er på Fantasia (i Sagagallerian). Anmälningsavgiften ligger på 100:- och betalas in på PG: 160 99 49 - 1. OBS: För att vara anmälda krävs att ni betalat in anmälningsavgiften.

Varje scenario kommer att bygga på regelbokens samt att det tillkommer lite extra. Mer information om turneringen, scenarios och vägbeskrivning kommer senare.

Har ni ytterligare frågor kan ni ställa dem här eller maila vispofficial@live.se.

«1

Kommentarer

  • Hur många matcher? Hur länge håller det hela på?

  • Jag är taggad :-) Kul att ni vågar köra restriktions löst.

  • Vi har planerat 4 matcher från 11:00 till 21:00. Dock är hela schemat inte spikat än så jag återkommer med mer exakta tider när det är klart.

  • Jag ser verkligen fram emot detta =)

  • Någon info om scenario ?

  • Scenarion kommer att läggas upp här inom de närmaste dagarna.

  • edited 23 juli 2012 04:22

    Anmälda hittills:

    1. Jon Borg
    2. Andreas Bergsten
    3. Morgan Norman
    4. Martin Persson
    5. Viktor Hällqvist
    6. Mattias Staaf
    7. Andreas Bäckström
    8. Niklas Fällman
    9. Anders Osbäck
    10. Elias Palmarsson
    11. Daniel Tanderyd
    12. Erik Elinge
    13. Tobias Lönnberg

    3 anmälningar till är på G.

    Turneringen är ett drogfritt arrangemang. Målade modeller är också ett krav.

    Följande scenarios kommer att spelas, (med reservation för vissa modifikationer): Maximal poäng per match: 20.

    Match 1:
    Deployment: Som Battleline. (sidan 144 i regelboken) Spelare får 2 poäng för att hålla table quarters i slutet av varje player turn 3 och 5. Den som har flest enheter värda minst 100 pts var i en table quarter håller den. En enhet kan bara hålla en quarter. Man får också 2 poäng om man dödat motståndarens general samt 2 poäng om man har kvar sin egen general.

    Match 2:
    Deployment: Som Meeting Engagement (sidand 149 i regelboken) Använd victory points som vanligt. Skillnaden mellan spelarnas victory points jämförs med följande tabell:

    Siffrorna till höger är poängen som ges till vinnaren respektive förloraren.
    Diff.in VP winning/losing
    0 - 200 8/8
    201-350 9/7
    351-500 10/6
    501-650 11/5
    651-800 12/4
    801-950 13/3
    951-1100 14/2
    1251-1400 15/1
    1401+ 16/0

    Dessutom får du 4 poäng om du har fler enheter i motståndarens deplymentzone än han har i din.

    Match 3:
    Deployment: Som Dawn Attack (sidan 145 i regelboken) Placera två objektiv på vänster repektive höger sida på bordet 12" från närmsta kortsida och 24" från vardera långsida. Den spelare med flest enheter värda minst 100 pts var inom 3" av ett objektiv får 5 poäng i slutet av varje player turn 3 och 5.

    Match 4:
    Deployment: Som Blood and Glory (sidan 148 i regelboken) Scenariot liknar Blood and Glory. Varje arme har en Breaking Point på 2. Generalen har en Fortitude på 2 och varje standard har en fortitude på 1. Om din Fortitude blir lika med eller lägre än din breaking point så får motståndaren 8 poäng. Om din fortitude inte är under eller lika med din breaking point i slutet av matchen så får du 8 poäng. Se sidan 148 i regelboken för mer detaljer. Den som har flest standards i slutet av striden får 4 poäng. Till detta räknas även de fiendeflaggor du tagit genom att dödat dem i nästrid eller av Last Stand-regeln.

    Det var alla scenarion. Tidsschemat ser ut som följande:

    10:45 Information om dagen.
    11:00 Match 1.
    13:00 Lunch.
    14:00 Match 2.
    16:00 Match 3.
    18:00 Middag.
    19:30 Match 4.
    21:30 Resultat, prisutdelning och tacktal.

    Vi kommer att ha försäljning av korv, mackor, tilltugg och dryck på plats så ingen kommer att svälta. Ta med kontanter. Dessutom kommer vinnaren få ett speciellt pris!

    Statoil i Vilhelmina har öppet dygnet runt så ni kan alltid få tag i bensin, kaffe och godis när ni kör hem. Jag vet att åtminstone en bil kommer att avgå från Umeå, hör med en i anmälningslistan hur de tar sig till turneringen om ni är intresserade av att samåka på en liten road trip.

    Vi ses den 4:e. Skriv gärna frågor här eller skicka dem till vispofficial@live.se så svarar jag på dem.

  • Tabellen blev misslyckad när jag skickade meddelandet, men den är väldigt lik den som används på Fantasia Fanatic.

  • Göttiga scenarion :-)

  • edited 23 juli 2012 05:16

    Fixade till ditt inlägg lite. Dubbelt mellanslag för radbrytning.

    Mvh/ Niclas
    Stridshammaren Crew

  • Tänkte angående samåkning från Umeå, vem är det man ska kontakta?

  • Kolla med Dea eller Fällman.

  • Gårr det bra att betala anmälningsavgiften på platts ?

  • Det går bra så länge du lovar att du kommer. ;-)

  • edited 1 augusti 2012 00:51

    kommer! Benjamin Hyvönen

  • Är dom slutgiltiga scenariona dom som är uppladdade ?

  • Det har krockat med jobb och jag (Daniel Tanderyd) kommer inte att kunna komma.

  • Skulle ni kunna uppdatera anmälningslistan? Skulle vara roligt om man kan se hur många som kommer ;)

  • Uppdatering:

    1.Jon Borg

    2.Andreas Bergsten

    3.Morgan Norman

    4.Martin Persson

    5.Viktor Hällqvist

    6.Mattias Staaf

    7.Andreas Bäckström

    8.Niklas Fällman

    9.Anders Osbäck

    11.Markus Malmbo

    10.Elias Palmarsson

    12.Erik Elinge

    13.Tobias Lönnberg

    14.Benjamin Hyvönen

    15.Erik Öhman

    16.Filip Zingmark

    Och ja, scenarion som ligger här kommer att användas i turneringen.

    Dessutom ska jag nämna att TURNERINGEN HÅLLER TILL PÅ HEMBERGSSKOLANS GYMNASTIKSAL. Den ligger på Bondegatan 19, en stor grå nybyggd byggnad, ni kan inte missa den. Vägbeskrivning: Kommer ni från Umeå, kör höger i korsningen vid Statoil och fortsätt efter den. Sedan lär ni se byggnaden, dock måste man köra åt vänster i korsningen längst upp och sedan höger i nästa korsning och höger igen. Sedan fortsätter ni rakt fram och är framme.

    Ni har ju smartphones och iPhones så det lär ju gå bra. ;-) Kommer ni vilse, ring mig på 076-111 88 60. Ses imorgon.

  • Fins väll inte mer än två hus i Vilelmina så det grå långhuset i mitten där hövdingen bor ska väll inte bli så svårt att hitta ^^

  • The Fellman: Ugh! Jag HÖVDING! Du visa respekt! Vi inte barbarer vara! Vi civiliserade! Ugh!

  • Jag vet inte hur det är i Vilelmina, men i Vilhelmina så finns det några fler hus än två... det är jag då i alla fall säker på. Men jag tror nog att ni alla ska hitta till den grå klumpen, det är bara att fråga vem som helst efter Vilhelminas fulaste byggnad. (Ingången är dessutom dold på ovansidan av huset (nja, inte taket... men nästan) så den kan vara lite svår att hitta...

  • Finns det platser för en sistaminutenanmälan? Om det finns så vill jag, Elias Tjärnhage, anmäla mig. ( jag kommer att betala på plats)

  • betalar också på plats^^

  • Jag vill också göra en sistaminutenanmälan och anmäla mig själv, Andreas Eriksson. (Kommer betala på plats)

  • edited 5 augusti 2012 05:10

    Bra jobbat ViSp som drog ihop en skit bra turnering hadde jätte roligt

    Blir lika glad varge gån man är på en restrektionsfri turnering och spelarna visar att det funkar och att man vist kan ha turenringar så utan att det bara blir massa gris

    Fead back, konstruktiv kretick och lite tankar komemr när jag vaknat

  • Rolig turnering :-) Den kändes väldigt ordentligt arangerad trotts att det var en "mini" turnering.

    The wanderer: Förlåt för mobbingen dina tjockisar fick utstå den sista matchen. Jag rekomenderar sololja.

    Ang turneringen.

    • Bra luftig lokal.
    • Bra utbud på saker att köpa att äta.
    • Scenario spel utan victory points.
    • Fyra matcher.
    • En dag.
    • Restriktionsfritt.

    • Scenaripapperna skulle kunna ha speltestats.

    • Det är långt till vilhelmina. Jag kommer faktist inte på fler negative punkter :-P
  • edited 5 augusti 2012 06:14

    Tack för en trevlig tillställning^^

    bra saker:

    lokal

    kiosk

    fantastiskt trevliga wilhelminia bor

    rejäla priser :)

    mindre bra:

    även fast det var kul att måsta slåss om vilket bord man skulle spela på så år det nog bättre att numrera dem. mindre rörigt då :)

    scenariona var annorlunda och kul, men skulle behöva finslipning.

    bra jobbat och på återseende!

Sign In or Register to comment.