Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

1151618202129

Kommentarer

  • Hade självförtroende, Fast nu verkar du verkar ha skadat honom tillräckligt för att nu få inducements mot mig. :)

  • @Iron Brewers - är du tillbaka i Umeå eller fortfarande borta? :)

  • edited 17 juli 2012 11:55

    Har försökt maila @akerman för att få till en match men han svarar inte på dem i varje fall. Kanske funkar mobiltelefon bättre, vet att hans nummer finns på hans coach-sida i varje fall.

    @Chaan är säkert sugen på en match när det inte blev något mot @bloodbowl2 senast, fast han läser nog inte forumet så noga så det är bäst att maila eller ringa. Han flyr stan snart (om det inte var så att han åkte i måndags) så det kan vara ett bra läge att få till en match. Finns inte numret på coach-sidan så hör av er till mig så viskar jag det till er.

  • En helt galen match mellan Prehistoric Negotiators och Celephaï Corruptors där matchövertaget vände fram och tillbaka hela tiden.

    Första halvlek var en slaktfest där skinks åkte av banan till höger och vänster (i halvlek två fanns bara två kvar), men där ändå ödlorna lyckades få tag i bollen. Halvleken slutade med att Negotiators försökte fördröja en touchdown några rundor för att inte ta för mycket stryk när det skulle ställas upp igen, snubblar på en rerollad GFI och det blev inget mål.

    Halvlek två börjar med en blitz där corruptors trycker på och springer runt saurusarna på linjen. Kroxigoren slår both down och vägrar rerolla. Pestigoren Shantak springer lätt in med bollen i mål. Efter det så lyckas Negotiators trycka på i mitten. Krigare knuffas runt och en av dem åker av banan. Besten lyckas i ett strategiskt ögonblick bli dum, det blir en lucka och skink #11 lyckas med hjälp av ett par dodgar och GFI kvittera. Tre rundor kvar och Corruptors har ett övertag med nio spelare mot sex. Kick off blir en blitz igen. Ödlorna springer upp, men Shantak lyckas roffa åt sig bollen ändå. I ett försöka att komma undan den enda skinken som nu finn kvar på plan så gör han en GFI (med reroll) men snubblar. Saurus #2 ser chansen att glänsa. Han blitzar undan en krigare med en entärningsblock, plockar upp bollen och springer mot mållinjen. Han jagas av en krigare som basar honom, men han slår ner honom på yttligare en entärningsblock och gör en matchvinnande touchdown i runda åtta.

  • edited 17 juli 2012 15:35

    @Setomidor: Jag raisade en till Rotter, fast som tidigare går det inte att lägga till dem i BUBBLE av någon anledning. Skulle du kunna fixa det? Eller bara ändra så att #12 inte längre är en journeyman.

  • Fixat!

    Kul att det blir lite fler matcher, jag är bortrest ett par veckor nu men när jag kommer hem tar jag gärna ett par matcher till innan slutspelet börjar :)

  • Någon som känner för en match i början av nästa vecka? @BloodBowl2? @akerman? @Mack? @Khanmank? Om ingen av dem kan, någon som känner för en re-match?

  • Jag tar gärna och spelar en nyfiket mot de stinkande sophämtarna nästa vecka, ;)

  • De jag inte spelat mot än har förtur, men om ingen av de kan så har du en match.

    Förresten så ser jag att det regnar så du spelar ikväll alltså?

  • edited 19 juli 2012 08:08

    Såg att det spelats en match till och min enda kommentar är:

    Äntligen!!!

  • Vill spela! helst mot någon jag inte mött förrut!

  • Japp, nu är båda fighterna fördigspelade, ringde dig Zenith direkt efter fighten för att höra om du ville spela en till direkt men du hade slagit av mobilen.

    Så nu får vi ta det vid ett senare tilfälle.

  • ja, går inte ringa min mob atm

  • edited 19 juli 2012 11:01

    :( trist annars hade vi drabbats samman idag. Så jag körde två fighter mot datorn istället.

  • Lördagkväll @ My house, me you and a whole lot of Bloodbowl. Först till kvar! Ingen har företräde. Jag är brutalt spelsugen :D

  • edited 20 juli 2012 05:39

    Jag har nog inget för mig på lördag kväll, men jag är nog bunden till huset och passar den sovande lilltjejen. Betyder nog att jag kan matcha Frantics deal.

  • Ja, då höjer jag med att jag har tre krigare som ligger i sängen som kommer upp med jämna mellanrum för att nyfiket titta på. ;)

  • edited 20 juli 2012 05:59

    Mina krigare är på plan. Matilda brukar dock ha en tendens att smyga in under bordet, diskret smita upp på en stol och flytta eller stjäla lite figurer och sedan försvinna. Måste bara lära henne att det inte är mina figurer hon skall norpa åt sig. :)

  • Ok 3e gången gillt!

    Tattarn har bokat tid med mig i morgon.

    Ska det bli 1-2 eller 0-3 i matcher mellan araberna och ödlorna?!

    På www.betyourlife.nu så visar det sig att Jihad trots sina förluster bara har 3x pengarna vilket kan ses som väldigt lågt. Måste vara deras senaste seger mot de blåa trikåklädda högslverna som gör att oddsättarna ser någon form av förbättring i spelet för araberna.

  • Jag har ett temporärt nummer som ni kan nå mig på nu 070- 614 63 04, bara fråga efter mig.

  • Har du lite att göra ikväll vid 22 tiden skulle du komma över så möter jag dig då danne (1-1 i matcher, kanske dags att se vilka som är bäst mellan das orks och Jihad) :D

  • Blev två fighter för araberna ikväll och två vinster också.

    Lite utlägg varför araberna var omutbara kommer i morgon, nu behöver coach vila... :P

  • Här kommer den korta versionen.

    Jihad vs. Negotiators

    Jihad låg alltid steget före både målmässigt som casmässigt, men såfort det såg ut som araberna hade andrum så reducerade eller kvitterade Negotiators. Mot slutet när det bara var en liten skink kvar på planen blev det för mycket för ödlorna som fick för den här säsongen sin första förlust mot araberna.

    Jihad vs. Das Orks

    Jihad som hade ångan uppe från sin förra match tog tag i taktpinnen direkt och gjorde 1-0 redan efter 3 rundor trots det regniga vädret så verkade bollbehandlingen inte alls vara nåot problem för araberna. Efter regn kommer solsken heter det och så var det även den här gången, när väl Orks skulle få ta emot bollen så blev det bländande solsken på himlen. Detta hade dock ingen betydelse för matchen. Efter en del rerollande av Das Orks var det inte bättre än så att när det väl blev bollbehandlingens tur så tappades den vid fötterna vilket gjorde att araberna var snabbt på plats och kunde ta och göra 2-0 precis innan periodpaus. Trots Riot vilket var Orks en extra runda att få göra TD så höll araberna undan och en jämn spelande andra period ledde till att matchen slutade 3-1 till araberna som nu leder med 2-1 i matcher mot Orks.

  • edited 24 juli 2012 13:47

    Matchrapport: Roll the Die Saints - Celephaï Corruptors

    En väldig publikfattig där Corruptors hade ett stort övertag på läktaren trots att de hade bortaplan.

    Innan matchen började såg det ut att bli en ordentlig snöstorm och Saint valde därför taktiskt att låta Corruptors ta mot bollen först i hopp om att vädret skulle bli bättre, men de hade bara sparkat i bollen innan solen kom fram igen. Corruptors sätter standarden med att göra två casualties på två rundor och avancera framåt i mitten. Detta vägdes dock lite upp av att besten misslyckades med fyra 2+ slag för really stupid i rad. Med numerärt överläge avancerade Corruptors framåt lite åt gången och Shantak gör en touchdown i runda åtta.

    Andra halvlek började med att alverna också ville visa att de kan göra touchdowns. Lite snabbt passande och handovers på egen plan förvillade Corruptors-försvaret och plötsligt dodgade Will Smith lös från krigaren som punktmarkerade honom på kanten och fångar en långpass från Drew Brees på andra sidan mållinjen. Klassisk högalvisk två-turn-touchdown enligt deras spelbok. Corruptors får nu chansen att åter igen spela anfall i runda tre. Roll the Die Saints belutar sig för att få bort besten Nath-Horthath från plan. Först knuffas han omkull för att sedan gang-foulas av fem alver. Hans rustning håller dock och nästa runda reser han sig upp (andra lyckade Really-Stupid slaget i matchen) och håller fast sex av de sju kvarvarande Saintsspelarna med sina tentakler. Med så många spelare intrasslade kan Shantak rätt ohotat göra 2-1. Alverna har nu tre rundor på sig att gör en kvittering och de sätter upp för yttligare en patenterad alvisk långpass, men när Nick Toon försöker blitza sig lös från sin bevakning dyker bara dödskallar upp och rerollsen är slut. Corruptors lyckas blitza lös bollen från Drew Brees och lite turligt landar bollen framför fötterna på Atal. På två rundor och med fyra GFI's lyckas han i matchens sista runda fastställa slutresultatet 3-1.

  • Fick lite pengar över efter nyförvärv så de får gå till lite skottpengar på en del nordmän:

    Rakharo: 10K
    Simoon: 10K
    Meili Madeyes: 10K

  • Tjoflöjt!

    Kom Bloodbowl2 ihåg att slå winnings från våran fight innan eran drog igång?

  • Jepp. Tror det blev minimala 30K, fast jag är inte helt säker.

  • @Setomidor: tror jag hittat en bug I bubble. Har vunnit 4 matcher och spelat en oavgjord. I dessa matcher har jag vunnit fan factor och jag har inte förlorat ff i någon match. Detta borde summera till ff 5, men bubble får det bara till 4. När du får tid får du gärna kika,på det.

  • Någon som är sugen på en sammandrabbning ikväll? Gärna någon jag inte redan mött.

Sign In or Register to comment.