Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

1121315171829

Kommentarer

  • Jag tycker alla matcher är bra matcher :)

  • aja sket i detta och startade upp ett lag i cyanid istället. Sprättade en öl (är trots allt nationaldagen) och har stillat behovet. :D

    Kul att se BloodBowl2 Vaknade till. Nu kommer jag tidigast kunna spela nästa vecka iaf, ska iäg och bygga på sommarstugan i helgen och i morgon är det torsdagsmys med frugan :P

  • Jo, jag har inga problem med det, jag möter gärna alla en gång innan det blir dubbelmöte :)

  • Senast vi hade en större säsong (typ 10+ lag iaf) så fick man då man spelat mot samtliga coacher en extra MVP som bonus för att man "spelat runt". Alltså en andra MVP som slumpades ut i samband med att man lyckats med bedriften.

    Vi har inte dryftat det här i uppstarten va?

  • på söndag möter jag med största sannolikhet Coach Tattarn och hans Lizardmens, och på tisdag kan jag mer än gärna möta Coach Stareater(bekräfta?) så om någon vill spela någon annan eftermiddag/kväll så är jag även då villig att försöka göra tid för spel :)

  • Jag spelar gärna på Tisdag. För över diskussionen till en "viskning".

  • Armor 6-7 lag söker motstånd vid skymningstid (20+) ikväll, tis, ons eller tors...

  • edited 10 juni 2012 13:36

    Djungeltelegrafen berättade just att Jonas aka tattarn körde sista flyttlasset igår och redan idag bjöd han över Danne på en fight med sina orcs, för tillfället står det 1-1 i den fighten.

    Med andra ord tattarn is back!

  • Djungeltelegrafen fortsätter att få information... Nu 2-1 till grodorna.... Första förlusten nära för orks. Spännande.

  • Spännande... Skall ju möte orcherna på tisdag så jag hoppas att de får ordentligt med spö och inte hinner återfå sin moral.

  • edited 10 juni 2012 15:39

    Jag söker fortfarande match till Tisdag, har tänkt mig matchstart ca 19:00 på fusk :)

  • edited 11 juni 2012 03:29

    Äntligen! Ödlorna vann över orcherna. Matchrapporten ser lite skum ut dock. Ödlorna är lite kort på spelare, och behöver nog fylla på med journeymen för att rapporten skall bli rätt. Dessutom har spelarna i laget väldigt... 'uniforma' namn.

  • mja, jag missa vem som fick mvp och vilka journeymännen hade för nummer därför uteblev det, ska be Tattarn lägga in det så kommer matchrapport snart.

  • edited 11 juni 2012 05:52

    Nu var tenta perioden över och eftersom Das Orks inte spelat sin tredje match mot Iron Brewers så söker jag motstånd, helst mot någon man inte mött än (om Seto inte vill ha tidig revansh). Kan kvällar tis-tors (äger ingen plan själv, finns en på FUSK man kan använda).

    Edit: Onsdag verkar jag vara upptagen på, så tisdag kväll eller torsdag kväll kan jag.

  • Termos: Kör gärna imorgon :) Om jag har räknat rätt får du 150k att spendera på Inducements

  • har varit borta 1 vecka, men kan köra när som!

  • Seta: Vi kör på det. Vart och när vill du spela? Kan spela när som helst efter 18.

  • Jag kommer drälla på FUSK så vi kör när du kommer helt enkelt :)

  • Bra Mack, My place @ 20.10 i morgon (tisdag).

  • Ok, Mack skämtade bara att han kunde "när som" så jag har ingen motståndare ikväll. Om någon känner suget efter lite blood bowl och kaffe så är mina araber mer än redo :D

  • Grodorna kommer på besök om några minuter så då "slapp" ni andra ställa upp :P

    Jag vet att ni inte vågar och att ursäkter som krulla håret etc kommer nu att dyka upp ;)

  • Sideliners - Runners, 3-1!

    Ser också att Corruptors slog Das Orks med 2-0, imponerande :)

  • Jaha, kan någon stoppa grodorna eller?

    Jävla hala stackare det där ....

  • Insåg igår att skyddsutrustningen på Lineorcs och Orc Blitzers är ganska dålig. För mina klolösa händer och tentakler rev igenom det som om det vore papper och stunnade de orker till höger och vänster. Matchrapport följer i BUBBLE under dagen.

  • Jag får inte till en match hemma hos mig ikväll/imorgon kväll?? Ingen som vill daska armor 6 och armor 7?

  • edited 13 juni 2012 04:19

    Basse: Jag kan inte tyvärr, men tidigt nästa vecka spelar jag gärna :)

    Jag har uppdaterat BUBBLE-systemet lite; nu syns Rewards som en liten guldsäck framför spelarnamnet i laglistan, både i systemet och när man skriver ut sitt roster

  • edited 13 juni 2012 07:14

    Efter 2 matchförluster har nu Das Orks haft ett krismöte angående våran strategi, efter många om och men har vi valt att ändra lite på våran startelva, den nya startelvan kommer se lite annorlunda ut då vi valt att låta någon/några spelare avgå samt har vi förstärkt våran linje med något som vi tror är precis vad laget behöver, premiär mot nästa motståndare kommer bli intressant.

  • edited 14 juni 2012 02:25

    Har uppdaterat BUBBLE igen; nu fungerar statistiksidan som den ska :)

    Zenith: Det fungerar inte att värva sig ur krisen... hoppas jag!

  • Jag väntar vidare på Iron Brewers jag. Mina fejkorker kommer visa var skåpet ska stå!

  • Kikade lite på statistiken och det verkar som om jag har det mest framgångsrika Nurgle-laget i BUBBLEs historia och jag som tyckte att det gick dåligt för mig :)

    Att lyssna på statistikens lögner kan verkligen boosta ens självförtroende.

    @Setomidor: Får rätt så ofta detta felet i min browser. Något relaterat till uppgraderingen? Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/web28656/domains/stridshammaren.se/public_html/forum/conf/config.php on line 57

Sign In or Register to comment.