Nya flyers!

edited 23 maj 2012 05:15 in Warhammer 40k
«1

Kommentarer

  • Perfekt. Synd på marine flygaren, ser lite... o-40kig ut.

  • Gillar Orkbombern och Necron flygen, Stormtalon ser ganska skum ut, men man vet ju aldrig innan man sett en på riktigt. Tack för länken!

  • Necron flyern är absolut coolast! Dock är det som någon på BOLS sa. Trots att det är en robot som styr hade den väl ändå kanske velat ha en cockpit canopy för skydd mot insekter som kommer flygande i ljudets hastighet.

    Ork flyern är orkig som förväntat.

    Jag gillar talonen även om den känns lite starcraftig. Men tycker ändå den är tuffare än storm raven.

  • Osynligt kraftfält. Det kanske inte ens är Necronen som styr.

  • så sjukt gryma :D kommer köra den till necron när den kommer ut :P

  • Ja, Necrons har ju åtminstone regler till sin. Det vore coolt om Dark Eldar fått sin sista flygare också. Och Tyranidernas väntar man ju fortfarande på.

  • Är det bara jag som funderat på den här flumbilden:

    Stormraven i grund. Sedan undertill har den, på var sitt "ben", en storm talon. Sedan istället för vingarna har den... tja, massa Ravenwing assault marines som håller fast i stormravenen och håller varandra i armkrok. På så sätt saknar man bara näbben så har man en hel korp... ^^

    Jag menar, dom heter rawenwing, klart dom ska vara vingar på en (storm)raven.

  • och jag som tyckte storm raven var ful...Ork/con flyers ser helt ok ut

  • Den verkar iaf ha hemsk beväpning, talonen!

  • Allteftersom dagen går ser stormtalonen bättre och bättre ut tycker jag. Dock ser den verkligen ut som en skimmer och inte en flygare. Orkflygaren var tokhäftig! Känns som att det är dags att utöka armén. Eller påbörja förbättring av färgschemat.

  • Största problemet med mig gällande stormtalon är att assault kanonen ser så stor ut relativt med det hela, och heavy boltern ser så stubby ut. Lider nästan lite av syndromet av för stora vapen på för litet fordon, men i överlag gillar jag ändå modellen/konceptet. Trots att den kan liknas vid en flygande potatis ^^

  • Sälv tycker jag orc flygen vinner tätt följd av necron flygaran men blev själv så sattasn peppad av Spece marin attack hällicoptern med jettmotr snacka om att strippa bort ALT onödigt bara för att få plats med mer vapen en bigmek hadde varit stålt

  • Jag tror man luras lite av de gigantiska/konstigt scannade bilderna. Talonen ser ännu mer "satt" ut eftersom sidorna är lite böjda. Jag tycker det ser bättre ut om man kollar in den suddiga talonen i bakgrunden på den översta bilden på högra sidan. Där ser assaultkanonen inte lika stor ut.

  • Jag tycker att Talonen faktiskt är ganska snygg, mycket snyggare än storm raven. Gillar bara inte landningsfötterna på assulcanonturreten

  • Va det bara jag som gillade SM flygaren? :-S Gillar att den känns sådär ja jag vet inte vad. Taggad på en lista med 3 stycken iaf haha.

  • Ser ut som något från Starcraft :)

    Hur officiella kommer dessa vara?

  • När jag läste i White Dwarfen så stod det inte, vad jag kunde ögna mig fram till, att dom va officiella men menar du får köra med Necron flyern iom den är i boken så man kan tycka att dom andra borde va officiella med.

    Någon som vet mer exakt? Dea exempelvis?

  • Det står ju klart och tydligt: Official update to Codex: Space Marines

  • Jag som inte vet så mycket, men som har en dark angel arme skulle gärna ha den där space marine flygaren till Sammael då han kör sin 14,14,10 land speeder. Hade vart rätt fet :)

  • suck....jag som är ett konverteringsfreak....men vad finns det att konvertera på ork flygarna? De är ju redan perfekta!

    Btw, Dakka jet är ju helt vrickat! Regelmässigt alltså... iofs dyrt för att vara så lätt att förstöra men ändå...

  • Bra att Orkerna får lite BS3 :)

  • Allt som flyger är ballt!

    SM flyern med stormravens kommer se fett ut

    orkflyers som supportar deffkoptas kommer bara se ballt ut sen necrons är necrons & den är bara ball!

    gillar alla tre skarpt :D

  • Orkflyers är ju helt fantastiska minst sagt.... och man vill ju ha en av varje...

    SM-flyern lider ju av samma guldfisk-design som sin storasyster Stormraven. Största missen som jag såg direkt är att de har ett roterande fäste för vapen (Assaultcannons) under cockpit... som de också har som landningsställ. Lägga all tyngd på en roterande led... snacka om att den bör ha BS2 ;D

  • Håller med osten :)

  • SM flyern med stormravens kommer se fett ut

    Är inte stormravens bara för Blood Angels? Och dessa är bara för Codex: Space Marines?

  • Tycker det är kul att SM-flyern ser lite annorlunda ut, inte för att jag ser fördelarna med designen rent tekniskt men jag kan ingen framtidsteknik.

    Orkflygaren ser ju ut som ett "vanligt flygplan" med den typiska ork touchen, är väl det som gör att den går hem.

    Necronflygaren är väl Starcraft om något

    http://www.eclypsia.com/public/templates/images/news/Tempest.jpg

  • Ska bara påpeka att i GW's What's New Today står det att "The Stormtalon is, to cut a long description short, a brutal little interceptor. While it may initially appear quite squat, it's actually longer than a Rhino, and its wingspan is certainly wider than one."

    Så ni som tycker att den verkar liten, tji fick ni. :-D

  • Ser ut som något från Starcraft :)

    Snarare något (en Orca) från Command & Conquer :)

    Orca gunship

  • Jag tror att om man ids så kan man hitta både "Talonen" och "scythes" ännu tidigare, jag undrar var den flygande halvmånen dök upp först?

  • Talonen blir faktiskt mycket snyggare nu då man kan se den på GWs "snurrbild". Gillar den mer och mer.

Sign In or Register to comment.