13/5 25pts warmachine / hordes turnering (steamroller).

Vad ?: 25pts warmachine / hordes steamroller. Var ? : Fusk lokaler. Pris : 50kr Tid : 12.00 (Ät lunch innan)

Målning: Hardcore painting required Armylist variant: Unrestricted characters Number of round variant: 4 rounds (4 matcher)

Victory variant: Baseline – Assassination Victory, Scenario Victory, Control Points Tiebreaker, Army Points Remaining Tiebreaker, Army Points Destroyed Tiebreaker.

Tid: Vi kommer att spela med timed turns. Nya spelare kommer att ha 12 min turer och dom andra kommer att ha 5 min turer. Detta för att ge dom nya lite handikapp och för att ge dom gamla rävarna lite utmaning.

Scenarion. Match 1: Killbox (som sr2011 fast med 10" killbox) Match 2 : Close quarters Match 3 : Overrun Match 4 : Process of elimination

Priser. Det kommer att delas ut följande priser. 1a 2a och 3e platts. 1a och 2a nya spelare.

Bästa och näst bästa nya spelare får plocka grejor på fantasia så att dom kan expandera sina arméer (detta betalas av spelavgiften) . Fantasia har fixat steamroller plakat till 1a, 2a och 3a.

Alla regler och scenarion finns att läsa här: http://privateerpress.com/files/SR2012_Rules_V1.3.pdf

«1

Kommentarer

  • Är det någon gräns på hur många som kan delta?

  • yeeees för death clock! då kan man tima ut sig själv som jag ofta gör :) blir awesome! slipper man få dumma dicedown som alltid lurar en på scenarion ^^

  • är detta en liten förturnering till liga turneringen eller är det själv liga turneringen?

  • Är det någon gräns på hur många som kan delta?

    Taket lär ligga vid 20 personer men blir vi mer än 12 pers blir jag förvånad :P

  • edited 21 april 2012 15:04

    Interesting. Lite annorlunda med "bara" 25pts, men sure - I'm game. Hur många matcher förväntas det bli? Dessutom, finns krav på målat?

  • Jag anmäler mig själv Erik (Shorty) och min Syster Ingrid.

  • Benjamin H anmäler sig!

  • Turneringen är självklart knuten till ligan. Jag var bara för tankspridd för att skriva det i OT. Kul med sådant pepp :-)

  • edited 24 april 2012 14:38

    Om den nu hänger ihop med ligan. Bör man vara/ha varit med i ligan för att vara med?

    Undrar dessutom fortfarande över antal matcher och om målat är ett krav (vilket jag antar)?

    Ursäkta att jag är besvärlig! :)

  • Det spelar inge roll om man har varit med i ligan. Alla spelare är välkoman. Återkommer om målning.

  • Anmäler Teo Klingstedt

  • 01: viggo3000

    02: Shorty

    03: Ingrid

    04: robizh

    05: Benjamin

    06: Teo

    Ny info i OT.

  • urk varför timed turns? :(

  • edited 3 maj 2012 13:45

    skulle nog säga att timed turns är sämre för nybörjare, blir mer spel mot klockan än att spela själva spelet. Speciellt om nybörjarna möter vi gamla rävar, har vi mer än 5 modeller så blir det bara spel mot klockan vilket gör det tämligen ointressant för båda parter kan jag tycka.

    Kan bli väldigt mycket campning eftersom man inte hinner med annat och då blir det inte så kul att spela för någon. Man lär sig då dessutom inget nytt som nybörjare vilket även det känns lite trist.

    My two cents :)

  • edited 4 maj 2012 08:40

    5min är gott om tid för 25pt. Vi spelade 35pt på 5 min på föreningen utan problem. Däremot så ska man kanske inte ska spela en ren infanterilista. 5 min turer är kul och kaotiskt. Dom nybörjare som är med har spelat så pass mycket att 12 min inte är något problem. Det är lättare att klocka ut sig på dödsklocka än att misslyckas med timed turns.

  • vet inte det jag eftersom vi som spelat längre fortfarande klockar ut oss sedan är det aldrig bra att man begränsar vad man får spela med. Gillar bara inte iden att spela mot klockan istället för att spela spelet men det är du som bestämmer :) Och sen är det väl du och typ 1 till som spelat 5 min turns på 35 pts :P

  • Vanliga tider är självklart bättre som standard men korta turer är kul som omväxling.

  • Skriv upp mig (Erik Sandström) på anmälningslistan. Antar att det funkar att "betala anmälningsavgift vid turneringstillfället"?

    Nu återstår bara att försöka hinna med att måla färdigt ett par warjacks som har blivit stående alldeles för länge.

  • 01: viggo3000

    02: Shorty

    03: Ingrid

    04: robizh

    05: Benjamin

    06: Teo

    07: Erik Sandström

  • jag är game :)

  • 01: viggo3000

    02: Shorty

    03: Ingrid

    04: robizh

    05: Benjamin

    06: Teo

    07: Erik Sandström

    08: sockerplast

    09: Bebbe

  • 01: viggo3000

    02: Shorty

    03: Ingrid

    04: robizh

    05: Benjamin

    06: Teo

    07: Erik Sandström

    08: sockerplast

    09: Bebbe

    10: Bedboy

    Tagga lite warmahordes nu pojkar och flickor :-)

  • Om det fortfarande går att anmäla sig så vill jag (Björn Svensson) gärna göra det. :)

  • borde inte vara något problem. dyk på upp söndag bara så finns det nog plats :)

  • När man för en gångs skull inte måste panikmåla för en turnering så har man rapport som man ska skriva och beräkningar som ska göras så sömn får man väl glömma som vanligt... Men skiter det sig inte rejält senare ikväll/inatt så kommer jag och spelar imorgon.

    Med Björn och mig bör det bli jämnt antal och även den största fuskturneringen i warmahordes hitills :).

    Var har vi Marcus då?

  • 01: viggo3000, Cygnar

    02: Shorty, Trollbloods

    03: Ingrid, Legion of everblight

    04: robizh, Skorn

    05: Benjamin, Trollbloods

    06: Teo, Cryx

    07: Erik Sandström, Khador

    08: sockerplast, Menoth ?

    09: Bebbe, Trollbloods

    10: Bedboy, Retribution

    11: Karzack, Menoth

    12: Rorin, Circle

    13 Markus, Mercs ?

    Kommer alla så är alla fraktioner förutom minions representerade :-)

  • This is gonna be awesome!

  • socker kommer med söta troll :D

Sign In or Register to comment.