Apocalypse! Spelare sökes 19-20 Maj och 2-3 Juni

edited 15 april 2012 08:43 in Warhammer 40k

Som titeln säger så söker jag och en annan 40k spelare(Rekh på stridshammaren) efter mera folk till ett apocalypse game. Vi vill få ihop minst 12 000 points per sida men the more the merrier.

Vi vill försöka få ihop slaget över en helg (lördag "morgon" ---> söndag kväll...Ingen bestämd vecka än men det kommer bli efter vårens fanatic 2012)
Reglerna är som följer :
1000-5000 points/spelare - Du ska minst ha 1000 points för att delta och max 5000 med några restriktioner


Poäng restriktioner:

  • Per 2000 points så ska 1 force organisation chart användas. Så att man kommer tekniskt sett spela två stycken 2000 points armér om man väljer att ta med sig 4000 points.(Tar man med sig 3000 points så spelar man en 2000 armé och en 1000 armé och inte två stycken på 1500 points).

  • Om man uppnår 4000 points så får man även ha 1000 points i super heavies(eller apocalypse flyers) och apocalypse formations.

  • Per 300 points som spelaren inte använder i super heavies/formations(man måste ha minst ha en super heavy för detta) får spelaren ytterligare en stratgic asset (endast de i apocalypse/apocalypse reloaded ... ta kontakt med oss innan om ni har något självskrivet)

  • Hela ens armé måste komma från samma codex (borträknat super heavies, dock är det inte populärt att dyka upp med en ”eldar stompa”).

  • Ytterligare begränsningar kan tillkomma beroende på hur båda lagen ser ut.

Allmänna regler:

  • 1 gratis strategic asset per spelare som har 2000 points eller mer(kan tillkomma balansering mellan lagen).

  • Alla GW/FW formations/enheter är tillåtna, har ni något självskrivet ta kontakt med oss först.

  • Effekter såsom psychic powers, Blood chalice, Waaagh, synaps o.s.v. gäller endast för deras eget codex . Independant characters kan joina andra spelares enheter, men enheten får inte ta del av de bonusar karaktären medför(men däremot alla negativa effekter så som rage).

  • Victory conditions : Ta mer victory points än andra laget(objectives).

  • Allt infanteri kan hålla objektiv, men heavy support infanteri, fast attack infanteri, elite infanteri och enheter så som deathcompany som är infanteri men vanligtvis inte kan hålla objektiv får bara 50% av victory pointsen objektivet är värt. (”Hold at all costs” strategem tar bort denna begränsning)(det kan komma en fluff tolkning på vilka enheter som kan hålla objectiv... Lone wolves, Deathcompany etc brukar inte vara så intresserade av objectiv hållande).

  • Reduceras en enhet till mindre än 50% kan de inte hålla objektiv.

  • Endast infanteri kan contesta objectiv,

  • Deployment är 16” in pitch battle med standard apocalypse ”bid for first round” utan seize the initiative.

  • Lag kommer vara delade efter Order vs Destruction tema d.v.s. ”goda” vs onda.

  • Max 2 styrka D per spelare(Vortex vapen inräknat).

  • Allt ska vara målat (inget krav på basning men det är att föredra).

  • Kommer bli mycket fluffiga regler kring objectives och annat.

Om ni är intresserad lämna en kommentar i tråden med ditt namn, hur många poäng du kan bidra med från vilken lista samt om du lirar Order eller Destruction(om man spelar någon proxat lag, typ Chaos space wolves(eller vad än man hittat på) som inte passar särskilt bra in på Order sidan vice versa , skriv det i kommentaren).

Har ni frågor om upplägget skriv gärna de med.

Deltagare(de som visat intresse..Mest här för mig att hålla reda på allt:P):

Order:

Skepparn Black templars/IG

Rekh Space wolves

Klomster Mechanicum(eget codex)

Blodiga eric Blood angels

Kendal Blood Ravens(blood angels)

Eiden Grey knights

Ingvarsson Blood angels

Destruction:

Eldoriath Army of fallen

GarAng Tyranids

VB Tyranids

Skull taker Orks

Mother Brain Tyranids

«134

Kommentarer

  • edited 11 april 2012 14:15

    Jag är lätt på. Imperial guard och Black templars. 5000p kan jag lätt bidra med (en Baneblade och en Shadowsword med forgeworldregler inräknat). Rasmus är mitt namn.

  • Loggar in på hammaren.

    "Ser denna tråd."

    AWESOME!!!

    "Läser regler."

    Skit osså.

    Jag har imperiets sanna hammare, mechanicus! Med allt det innebär, eget codex, multipla titaner.

    Men jag får inte ha båda :( Titanerna alltså.

    Kommer upp i 3 st D vapen. Sen så är dom titanerna på nästan 4000 pts :/ Dock så är det dålig stil att komma med omålat, så jag kanske måste skippa.

  • Det rule of cool som gäller:D We can work something out:P

    Ska se vad vi får för folk först, blir det runt 15-20k per lag kan din mechanicum titan spam ha en plats på bordet ^_^

    uppe i typ 20k(endast imperium dock) än så länge

  • Jag vill vara med om detta! Jag har cirka 5000+p Blood Angels

  • Awesome, Kanske blir imperiet vs imperiet som det ser ut nu:P

  • edited 11 april 2012 19:41

    Skulle vara sjukt awesome kul att delta, problemet för mig är att jag inte har någon ledig helg först sista helgen av maj o.O

    Annars hade jag kunnat ställt upp med min Army of Fallen på destructions sida (även om jag använder lojalistregler) tillsammans med en flyer och doomsday device. Sen att jag måste måla allt är inte så mycket ett problem som en motivation för att få allt målat. Kommer lätt upp i 5000p med dom.

  • @ Klomster: Bygg klart din Warlord så får båda sidorna ha varsin: Vore mäktigt:P

  • edited 12 april 2012 03:09

    Kan förmodligen komma med 2ooo poängs tyranider. Har dock ingen erfarenhet med apocalypse och måste fråga om hjälp när det kommer till formationer. Någon som kan peta mig i rätt riktning för tyranid formations?

    Jag hade redan tänkt börja med apocalypse så det blir en bra knuff i rätt riktning! kan jag proxa en Carnifex som cruching och twin devs så jag får tre och kan köra screamer killer?

    Thom var namnet

  • kan nog få ihop 5000p tyranider om jag får använda min hirophant bio titan dock ligger den på 1250p...

  • @ GarAng kolla med Dea(andreas på fantasia) om du får kolla i deras Apocalypse bok, där finns samtliga formations

    @ VB, tror vi kan klämma in en bio titan på något sätt ^_^

  • Gah, vilken press ni sätter på mig :P

    Ska se vad jag kan göra.

  • edited 13 april 2012 05:35

    kan få ihop 3000pts blood agels som max. men bara så ni vet tiden kommer inte räcka.

  • edited 13 april 2012 12:59

    Blir detta av kommer det bli EPIC!

    BTW, jag kan oftast inte sista helgen i månaden, jobbet kräver att jag är närvarande då.

  • Så Blodiga Eric kan inte sista helgen i maj, och eldoriath kan först den sista helgen i maj,

    Hur ser den första helgen i juni ut då? (2-3)

  • Då är jag i Belgien...

  • Så garang kan inte då, Blodiga eric inte veckan innan och eloriath veckorna innan det, känns som detta kan bli uppskjutet en bit.

    @GarAng : Hur länge blir du kvar i belgien?

  • Jag stannar där tills fredagen helgen efter tror jag... Ska kolla upp mer noggrant

  • Annars om det blir för mycket points och/eller inte alla kan så kan man köra flera gånger.

    Inte som att man kan ha för mycket apocalypse :P

  • Skarin här, kommer upp i ca 4500p tyranider. Så länge det inte skjuts upp till augusti så kan jag utan problem. Detta kommer bli awesome. :P

  • Jag är på! Jag har ungefär 3000 poäng med orker.

  • edited 14 april 2012 14:39

    Klomster for president! Dock vet jag inte vad folket säger... Är mer än 1 apoc match av intresse?

  • För att citera Klomster, "inte som att man kan ha för mycket apocalypse"

  • Apocalypse är alltid intressant!

  • Så en apocalypse näst sista helgen i maj(19-20) och en apocalypse första helgen i juni(2-3) då... ska höra med fellman om vi kan nalla bord på fusk då.

  • Det låter utmärkt!

  • Åh huga, då måste jag bestämma vilken gång jag vill köra.......

    Eller så kör jag båda :P

  • edited 15 april 2012 08:48

    Då kör vi på de tiderna, Ordnar lagen sådär en vecka innan (ut i fall fler bestämmer sig för att anmäla sig)

    Skulle underlätta för mig om ni viskade era listor(hur många points det är totalt, vad för strategic assets ni vill lira med, vilka formations och vad det gör, vilka av de två tillfällena ni vill lira samt om ni är order eller destruction) till mig

    (Kom ihåg restriktionerna)

    Vi synns den 19 maj då

  • tjao jag skulle gärna vara med om jag hinner klart ,med min sompa och orcer

  • edited 15 april 2012 18:03

    Kan inte bli för mycket apocalypse, och då får man en stark motivation för att måla upp det sista =)

    Första helgen i juni ska fungera utmärkt för mig.

  • Bumpar tråden då jag fortfarande har behov av att se vad folk ska lira med på vilka tillfällen...

    Samt 1-2 till destruction spelare vore bra.

    Underlätta detta för mig och skicka in listor ^_^

Sign In or Register to comment.