Ny armé till Fantasia Fanatci XXI?

edited 26 mars 2012 07:58 in Turneringar / konvent

Vilka gör helt nya armeer och hur mycket har ni kvar? Nyfiken småstressad och termagaunt hatande Ola som undrar

Tyranider för egen del och har väl en sådär 50 tyranider till som ska målas och dom är inte kul att måla ens litegrann ha ha

Just ja.. en zoanthrope ska målas också samt en tyranofex. then Im al done. Ska hinnas hoppas jag

«1

Kommentarer

  • Jag har 2Rhinos, 1Vindicator, 2Lone wolves samt 13Mariner kvar att måla.

    Jag gör dock ingen ny arme men när jag började med denna lista så hade jag 25% målade gubbar utav dem som jag skall ha.

  • har 20 assault marines kvar att snygga till(airbrushade delen klar redan) samt en baal predator,

    sen ska 38 infanterister samt en dreadnought och storm raven basas

    Det blir blood ravens i år:D

  • I huvudsak nya Necrons. Det var mindre än jag trodde av mina gamla Necrons som jag nu vill använda i listan. Jag har en Ghost Ark kvar att sätta ihop, och en Annihilation Barge och en Destroyer Lord kvar att måla.

    Sedan så funderar jag på att beställa en packe nya Wraiths från Puppetswar.eu så att jag kan få dem helt WYSIWYG .

  • edited 27 mars 2012 04:49

    2 Rock lobbers
    arachnarok
    15 boys
    12 black orcs

    Borde gå finfint :) Man kan måla annat än påskägg under påsken!

  • 2 Chimeras 4 Psykers 1 Commisar 3 Sisters of battle 1 Grand Master

    Borde hinna med god marginal allt är grundat och det är lagt basfärg på dem också.

  • I princip en hel wood elf-armé kvar att måla. Allt är grundat och vissa modeller har en färg.

    Jag ska inte ändra mig i sista sekund och byta till en redan färdigmålad armé, INTE!

  • 1 Gorger, 2 Firebellys, 1 Giant och 4 Iron Guts. Är lugna puckar att fixa ihop

  • 19 Ungors kvar att måla (varav 10 kvar att köpa) ~20 Gors 3 Chariots

    Normal målningstakt är runt 20modeller per år, börjar kännas tungt

  • Allt utom tactical marines.... Som tur är spelar jag Dark Angels så jag kan bara spraya lite grönt på mina änglar och de är i princip klara!

  • Oj vart ska man börja.. 3 speeders kvar att måla till en Dark Angel arme åt en polare, 30+ chaos dwars med warmachines o monster åt en annan kompis, en hel necron arme åt mig själv (inge modeller har anlänt än) alternativt 2 terminators till min BT arme ifall jag inte hinner med necrons.

    Börjar nästan känna mig lite stressad.

  • Go go go go DooMarn ha ha..

  • Just nu räcker det gott att försöka hinna klart med en Land Raider till GothCon. Om den uppför sig kanske den får åka norrut också.

  • Den uppför sig garanterat inte.. låt den stanna hemma i söder vettja ;)

  • Alternativet i så fall är ju Dundervargar. Bara så du vet. En drak-Redeemer är ju inte direkt urful heller...

  • edited 2 april 2012 12:59

    ska måla 26 Thunders ca 10 miners till mina dvärgar, inget mer en det, vilket känns väldigt skönt =)

  • edited 3 april 2012 05:19

    En Rhino konvertering och en Grand Master halvmålade kvar nu kanske man skulle göra ett ryck i kväll så man har påsken fri.

  • edited 3 april 2012 10:54

    Marius Leitdorf

    Captain BSB

    Battle Wizard

    Master Engineer

    Witch Hunter

    Warrior Priest

    3 Demi-gryph Knights

    1 Celestial Hurricanium

    5 Unit fillers

    ~50 state troops

    Nästan 5000 målade poäng i bara Empire, och aldrig det man faktiskt behöver...

  • Jag trodde Demi-glyph knights gör sin entré i kommande arméboken som släpps på lördag. Får man spela med den på FF?

  • Nej de tillåts inte på kommande FF.

  • edited 3 april 2012 15:27

    3 gigantickspiders

    ca 20 spider riders

    ett halv färdigt troll

    en jätte

    fixa till min aracnarok

    konvertera doom diver

    konvertera magiker på spindel

    konvertera general på spindel

    bsb på spindel

    plus fixning av ca 20 spider riders

    osså har man en flickvän som man vill va med :c FUUUUU!!!

  • Inte spela med den nya Empire boken!? Men fy! Happ, då blir det Dark Elves då...

    Saker som ska målas: Inget! Hurra?

    Men vad har jag spenderat flera hundra på i unit fillers för då...

  • Kanske dom går att använda ngn annan gång? I en liknande turnering, t.ex i höst?

  • Heh, jo nog blir det att spela dom till hösten isf, inte som att jag lär kasta bort armén bara för att jag inte får spela med nya boken nu i april ;)

  • änteligen har man bara 25 marauders kvar :)

  • skönt för dig =)

  • En Fire Prism och basningen av hela armén är det som återstår.

  • Färdig sen i Fredags. just när man hade kommit igång så tog det slut med målning

  • 2400pts chaos dwarfs ska målas :-)

  • 2400pts chaos dwarfs ska målas :-)

    [Göteborg]Tall Order...[/Göteborg]

Sign In or Register to comment.