Bolters conversions: Bolter till Meltagun

edited 9 mars 2012 17:08 in Figurmålning etc

Som titeln antyder vill jag konverterar boltguns till meltaguns. Tänkte något i stil med att byta pipan med något lite längre och större. några ideér/kommentarer?

Kommentarer

  • Om du inte (som jag) har något religiöst/politiskt/sexuellt emot metall så är det sjukt prisvärt att bara köpa dem i metall direkt från GW. För 6.65 pund (74.88 kronor) får du 5 meltaguns. Jämför det med timpenningen det kostar dig att svettas och försöka bygga egna som antagligen inte kommer att se lika bra ut.

    Ja suck, ni som klarar av att ha metallfigurer har allt ett gott liv!

  • sluta gnäll trukson, metall är ju mysigt!

    Även jag skulle rekommendera att köpa färdigt men är du absolut inställd på att konvertera skulle du ju kunna prova att använda såna där trevliga plaströr/pinnar som finns att köpa på fantasia och bygga nån slags melta pipa. Jag skulle även rekommendera att göra något åt magasinet byta ut den mot någon slags bränsletank eller nåt, kanske kan även en sådan byggas av ovan nämnda pinnar...

  • Tjo!

    Jag tror precis som MipCap att lite klippa-klistra action och plastic tube kommer att ta dig dit. Bara du fixar till de karakteristiska horisontella skårorna i pipan så tror jag att alla kommer att se att det ett meltavapen. jag är vidare lite intresserad av de religiösa grunder som ligger till grund för föraktet mot metall =)

  • Tack för tipsen alla! Borde jag tillägga att det är till sisters of battle jag ska konvertera;)

    Med mitt förra påstående som stöd kan jag fastställa att metal inte är något problem xD

  • Jag har konverterat meltaguns på IG Steel Legion och konstaterar bara att det enda som blir bra är en meltagun - inte eget "försöka få det att likna". Det tar som sagt tid och om man inte är ruskigt bra på att forma sin green-stuff, blir det inte helt lysande. Jag valde att använda originalvapen som ersatt mina lasguns på berörda modeller och det blev bra.

    Enda alternativet är att göra en egen avgjutning, men det kräver dock att ha en meltagun att gjuta av först.

  • En till för plaströr här. Pipan och någon form av magasin kommer göra att det ser hyggligt ut. Då det är systrar det rör sig om borde det inte vara så svårt att dölja att det är en bolter i grunden, hälften är väl redan täckt av modellen.

  • Metallmeltor i fempack måste vara den bästa lösningen.

  • Hade det inte varit BattleSisters, så hade jag också föreslagit metallmeltor i fempack, men töserna kramar ju sina bössor så fruktansvärt...

    Jag är rädd att den enda snygga lösningen som inte innefattar väldigt mycket arbete blir att köpa lösa systrar med meltor. Tyvärr så kostar de 80:- per figur.

  • Jo, när det gäller systrar är det nog mer jobb att få dit en metall melta än vad det är att bygga en egen, men du kan ju alltid sno pipan från färdiga meltagunsvilket förmodligen är lättare än att bygga av plaströr, annars är ju pärs idé med färdiga melta systrar i min mening mycket bra, då tre boltersystrar kostar 130 blir det bara 37kr extra/ syster att köpa färdigt -kostnad för material och tid till konvertering.

Sign In or Register to comment.