Warhound Titan - hur utrustar jag den bäst?

edited 28 februari 2012 15:01 in Warhammer 40k

Sitter just nu och suktar efter en Warhound Titan från Forge World. Kommer att beställa en sådan innan sommaren, men har just nu beslutsångest över vad jag ska ta för beväpning på den. Det enda jag vet hittills är att det blir en Mars Pattern.

Vilken combo av vapen hade du valt... och varför?

Plasma Blastgun?
Vulcan Mega Bolter?
Turbo Laser?
Inferno Cannon?

Kommentarer

  • jag hade valt de som jag tycker är snyggast...allt är säkert bra ändå.

  • edited 28 februari 2012 15:57

    Personligen så skulle jag kombinera Turbo lasern med antingen Plasma Blastgun eller Inferno cannon eftersom Turbolasern autopennar alla fordon och Plasma Blastgun och Infernocannon är monster på att ta ner infanteri. Hur mycket kostar den ens i svenska kronor, har själv längtat efter en till mitt garde?

  • Min har dual turbo-lazer och en inferno gun.

    För att enligt fluffet till min mechanicus armé har titnerna alltid ett flamer vapen. Inferno gun är ett självklart val.

    Sen turbolasern för att panga stora bilar, och att "double-barreled turbo lazer" är ett coolt namn, och två styrka D skott är inte heller fy och skam.

    Men sätter du ska tänka är endast detta.

    "-Vad är coolt?" Tycker du att gigantiska plasmakanoner är coolt? Skaffa dom. Miniguns? Vulkan mega-bolter!

    Martin hade ett ganska bra svar :P

    Hela titanen med vapen går på ca 3500 kr, nackdelarna är att mouldsen börjar bli lite gamla.

    Fördelarna är att det är en jäkla warhound titan, och iochmed det hur häftig som helst.

    Bästa kittet är det coolaste kittet. Satsa hellre på att jaga warmachines än på att ta ned inf, för att kan ta ner inf i apocalypse.

  • Verkligen "Dagens I-landsproblem" att bestämma hur man ska beväpna sin Warhound Titan.... ^^

    Tror dock jag till slut kommit fram till hur jag måste göra...

    Warhound Titans operar ju i par... så då blir det att köpa en i vår och en till hösten. Får väl se om jag pinnar upp vapnen ordentligt med lite magneter så jag kan byta sinsemellan.

    Känns som att första vovven blir Turbo Laser och Plasma Blastgun och andra får bli en ren infanterislukare med Vulcan Megabolter och Inferno Cannon.

  • Så istället fär att välja tar du alla vapnen?

    Kan bara säga :P

  • :D

    Påstå inte att du kan komma på en bättre lösning!

  • En som är mer boring.

    Du köper alla vapen och magnetiserar.

Sign In or Register to comment.