NORDSKEN - Norrlands spelfestival (Blood Bowl)

2

Kommentarer

  • Om jag lyckas få tummen ur och måla så kommer jag ta mitt nya Nurgle-lag, fast känner jag mig själv kommer det nog inte bli så.

  • Deneb Stone. Devlan Mud. Klart :P

  • Nog för att jag är lat, men där var lite extremt till och med för mig. Tror dessutom att det är ett "minst tre färger"-krav vid turneringen.

  • Mitt troll var ju (Stone, Grey, Bone) + Mud samt lite metall :) Och Gobbogrönt på basen. 5-6 färger direkt ba!

  • Någon som har möjlighet att ta med ett "3D-terrängbord", dvs en riktig BB-pitch?

  • Har beställt Spikes till pokalen för över 300:- Bollen sitter nog som gjuten i handen när man fångar den ;)

  • Kan försöka komma ihåg min terräng-pitch men den är oerhört basic. Det är en spelplan, lika stor som papp-planen och har bara rutor och streck, inga dug outs gjorda än. Men det är ju mer än inget :)

  • Jag hoppas innerligt att A) Blood bowl släpps i nyversion under året, och B) det ingår en skitsnygg gjuten 3D-pitch :)

  • Jag håller med om A) och hoppas ännu mer på B)

  • Då lär jag definitivt börja med Blood Bowl.

  • edited 22 februari 2012 19:41

    Nu är världens snyggaste (?) pokal helt klar.

    Synpunkter? Vandringspris vinnande Blood Bowl-lag på Nordsken

  • Kunde inte gjort en bättre själv.

  • Jäklar vad cool

  • edited 3 mars 2012 00:00

    Sista chansen om någon vill tigga lift fram och tillbaka till Nordskens Blood Bowl-turnering (Från Umeå eller någonstans längs E4:an). Åker kl 9 idag.

  • Lycka till alla!

  • edited 4 mars 2012 11:39

    Slutresultat som jag kom ihåg dem:

    1:a Setomidor, Skaven 4.0.0

    2:a Olov, Norse 2.0.2

    3:a Stareater, Orc, 2.1.1

  • Inget slutspel eller finalspel?

    Annars grattis Setomidor, vilka skills valde du?

  • edited 4 mars 2012 08:06

    Tack!

    Var fyra matcher ren swiss, även om den tredje matchen var lite av en final då både jag och Olov som kom tvåa hade vunnit våra två första matcher och hade precis samma poäng. Jag vann matchen med 3-2, men forlorade CAS med 1-6, så jag fick 11 poäng från matchen och Olov fick 9.

    Jag spelade följande lag;

    Rat Ogre, Claws
    Blitzer, Tackle
    Blitzer, Guard
    4x Gutter
    5x Linerat
    Assistant Coach
    Cheerleader
    3 Rerolls

    MVP för hela turneringen måste vara Rat Ogren, i sista matchen mot Kharnmank's Orcs stod han för 3-4 crowd pushes, 2 CAS, 5-6 knockade spelare och massor av stuns :) I slutet av båda halvlekarna var det mindre än 5 Orcs kvar på planen.

  • edited 4 mars 2012 14:31

    Riktigt kul att lira lite BB igen. Första gången jag spelade på två år, så första två matcherna blev torsk. Efter det började se jag tacklezones igen, och kunde skrapa ihop en vinst och en draw de sista matcherna.

    Spelade Vampires med;
    Vampire, block dodge
    Vampire, dodge
    Vampire
    9x thralls

  • Barrskog, måste säga att det var vågligt att komma tillbaka och sedanköra vamps, respekt.

    Sentomidor - Man ska aldrig underskatta råttpesten, när den kommer slår den till med förödande effekt ;)

  • edited 5 mars 2012 16:40

    Jo tack jag märkte det... Inte alls bitter... Inte... Alls... Bitter...

    Jag försökte ju i alla fall peta ut stor-råttan men han vägrade liksom att fara av banan. Mycket osympatiskt av honom tycker jag.

    börjar fila på kaosdvärglaget igen

  • edited 6 mars 2012 02:57

    Du ska inte vara så bitter. Du gjorde oförskämt många armor breaks på mig. Två Färre cas och jag hade blivit tvåa. Du får väl räknas som bäste Orc eftersom du vann var Orc on Orc kramfest. Tror för övrigt jag spelar Orcer fel. Alla mina TouchDowns utom en var via en passning till min goblin fjant.

    Blir kanske fyra goblin receivers nästa gång.

  • @Frantic: Vampires är de enda laget jag spelat, så för mig är det helt naturligt att mina linemen suger och att det är 1/6 risk att de bra spelarna börjar äta på de dåliga :)

  • Aha ok där ser man, vad var det med för lag, två orcs, ett Skaven och vampyrer är vad jag vet om. Övriga då?

  • @Frantic: Vampires är de enda laget jag spelat, så för mig är det helt naturligt att mina linemen suger och att det är 1/6 risk att de bra spelarna börjar äta på de dåliga :)

    Jag är ganska säker på att jag spelat mot dig då du spelade Lizardmen :)

  • Top of my head:

    Skaven
    Norse
    Orcs
    Orcs
    Humans
    Lizards
    Vampires
    Lizards

    I ungefärlig placeringsordnings, har inte sett någon sluttabell

  • edited 6 mars 2012 13:53

    Det ser väldigt mycket ut som det jag kom ihåg. Slutsatsen man kan dra är att lizardmen inte är ett bra turneringslag? Tror den enda vinsten de bättre ödlorna hade var mot de andra ödlorna.

  • Lizards och båda chaoslagen går knappt spela i turneringsklimat med få skills då de inte har några skills från början på nyckelspelare.

  • Med 'båda' chaoslagen menar du pact och vanliga chaos men inte dvärgarna antar jag.

Sign In or Register to comment.