Inbjudan till Helstorm Legends 40k turnering på Nordsken

edited 19 januari 2012 14:26 in Turneringar / konvent

Tänkte lägga ut lite information om 40K turneringen som ska hållas på nordsken spelfestival 3-4 Mars i Skellefteå. Norsken är en spelfestival som kommer erbjuda ett stort LAN, 40k turnering, brädspelsturneringar och Magic turnering.

I länkarna nedan hittar ni allt ni behöver som information om turneringen och eventet i stort och hur ni anmäler er.

Turnerings info regler mm

Forumtråd där ni kan diskutera turneringen

Nordskens hemsidan med anmälning och övrig info om arrangemanget

Kommentarer

  • @Witch King Innan du sätter ut länk till annat forum, kolla så man inte behöver vara medlem för att se innehållet. Skapar bara irritation för dom som inte vill bli medlem bara för att se matchschemat.

    @Krukke Hur många anmälda är det hittills? Inte hittat någon info om detta på nordskens sida.

  • Jag tar mig friheten att kopiera in schemat som Witch King länkade till. Själv ska jag dit, väntar bara på att min inbetalning registrerats så ska jag boka in mig på 40k. Av vad jag förstått så vet inte arrangörerna hur många det blir pga hur anmälningen för hela eventet är utformad.

    "Matchresultat ska rapporteras så fort man spelat klart matcherna dock senast 5 minuter efter matchtidens slut enligt schemat nedan. Jätteviktigt att denna regel hålls för att vi ska kunna hålla schemat.

    Lördag

    09.00 - 09.45 - Registrering och introduktion

    09.45 - 12.30 - Match 1

    12.30 - 14.00 - Lunch

    14.00 - 16.30 - Match 2

    16.30 - 16.45 - Paus

    16.45 - 19.15 - Match 3


    Söndag

    08.30 - 08.45 - Samling och Information

    08.45 - 11.15 - Match 4

    11.15 - 12.30 - Kort lunch

    12.30 - 15.00 - Match 5

    15.00 - 15.15 - Ihopplockning av SAMTLIGA prylar (vi utrymmer konventet kl. 16.00)

    15.15 - 15.45 - Prisutdelning"

  • Passa på att anmäla er innan den 15:e Februari för sen kostar det en 50-lapp extra enligt Nordskens bestämmelser!

  • Finns det ingen möjlighet att ta reda på hur många som kommer till turneringen?

  • Just nu är det 2 anmälda så skynda på och anmäl er så vi kan få ihop turneringen.

  • edited 8 februari 2012 04:52

    Desto fler, desto roligare och desto färre, desto större chans att ta hem de fina priserna! (Vandringspriser och valfri Battleforce (ca 900kr) mm)

    Dock skulle jag inte vara speciellt orolig att det blir speciellt få som spelar. Det är bara det att Skellefte-borna är ganska sega på att anmäla sig. Folk är bara rädda för att anmäla sig när det är så få som gjort det. Jag tror det hänger på de här större kompisgängen/föreningarna att anmäla sig i flock och att sprida ordet vidare.

  • Det är lite synd att det går över två dagar. Skulle nog ha åkt om det skulle vara över en dag, var det inte så planerat i början?

  • Nej planerna har varit 5 matcher och 2 dagar.

Sign In or Register to comment.