GW`s byggar tillbehör

edited 26 februari 2008 07:21 in Figurmålning etc
Jaha... hur är det med dom "nya grejjerna", tänker främst på hobby drill, bench vice, och razor saw.... kom på mig själv med att vilja ha en sådan såg, är den nått att ha? hur tjockt är bladet? finns det något liknande alternativ? 170:- spänn i lokala affären är lite saftigt för tillfället.
Och bench vice då.... själv har jag ett skruvstäd modell mindre. Jag litar inte riktigt på sugproppsfunktionen på gw`s, är den att lita på? kan man ta i lite i sidled?
o borren.... ser ju ut att bara ha blivit bättre än den gamla, händer att man får lite värk av den ibland....
Så.... feedback på ovan nämda tingestar..... någon :)

Kommentarer

  • Alla GW:s nya verktyg är fantastiskt bra. Jag är jättenöjd.

  • Varning för skruvstädet - det är i plast!?!? wtf? =P
    razor-saw funkar asbra för mig, var tvungen att köpa en ;P och den fungerar alldeles utmärkt
  • Tror att GW's såg funkar, själv använder jag en variant med tre utbytbara blad som dessutom var billigare, men den måste ju förståss beställas istället.

  • Sågen e suverän, men bench vice's sugpropp var i det värsta lagen så min sitter nu fastskruvad vid bordet, borren e guld värd och du borde skaffa lite extra borrar i olika storlekar, köp ett set på clasesjön.
  • clase-sjön känns som någonting väldigt dåligt :P. Jag antar att du menar Clas Ohlsson?
    Av vad jag sett verkar faktiskt det nya hobbysettet fungera riktigt bra. Jag håller med Nilssonharhund.
  • Klasse funkar väl, men om ni är i umeå eller ska beställa kan ni titta på Kjell & Co, de har lite mer småprylar och lite mer/bättre borrar.
  • Alright, om stridshammarens ärade medlemmar bara har positivt att säge, så måste man ju köpa grejjerna :)
    Får bli bönor o nudlar nästa vecka då :p
  • Skulle bara vilja säga att Kjell & Co har ett plastskruvstäd som ser identiskt ut men som kostar runt 40 istället, om man har tillgång till den affären.
    www.kjell.com
  • mmhh... det var ett bra tips, limma på en bit gummi i mosen osså, sen e den ju typ samma.
    vart kan man få tag på en alternativ gw såg?
  • edited 28 februari 2008 18:18
    Bättre modellaffärer troligtvis, själv föredrar jag http://www.modellhobby.se/ som ligger i luleå, men utmärkta leveranstider. De har tre varianter av rakbladssågar, bara de har nån i lager. Den jag köpte har tre olika blad och kostade 90:-, klart värd.
    Vi har även http://www.hobbyfixaren.com/ men är inte lika enkla att hitta hos.
  • K, tnx man. Får kolla upp det.
Sign In or Register to comment.