DOUBT III - Priser och betällningar

2

Kommentarer

  • Tycker också new years doubt var bättre, mest för att den ser mer blood bowl ut.

  • Jag tycker den andra, för det är mer intuitivt att en snöflinga representerar ett tärningsöga. Det ska inte råda några som helst tveksamheter om man använder DOUBT-tärningarna i andra NAF-turneringar (och det är ju det vi vill?). Dessutom är den snyggare! ;)

    Skitsnygga tärningar Klas, du har svängt mig från tveksamt positiv till rabiat anhängare! Kan vi få båda tärningarna och göra en av dem till Limited Edition? (spot-prizes, etc?)

  • Hmm, Odium har en poäng där med tydligheten. Båda är som sagt trevliga. Om det går att trycka lite av varje vore väl det trevligast, fast då skulle jag helst se att man gjorde tärningsset med 6 tärnignar kanske, fem med snöflingan och en av den andra.

  • Kul att ni skriver det, för det var exakt vad jag siktade på med snöflingan. Jag har ofta i Gävle stört mig på olika Warmachine tärningar som man aldrig vet vad som är sexor eller ettor.

    Seto: Eftersom jag har originalfilen så går året att byta ut hur lätt som helst. Jag tror också att det inte är någon större poäng att köpa ett helt lager av tärningar, då de ändå är så billiga och enkla att beställa.

  • Om det inte blir jättemycket billigare att beställa många tärningar kan man väl lika gärna göra årsbestämda, då blir det ju lite roligare att fortsätta delta för att inte bryta serien :)

  • Riktigt snygga tärningar, kan jag byta till mig ett par för priset jag skänkte till turneringen?

  • Det skall nog gå att ordna. Har det väldigt slitigt på jobbet just nu så om någon annan har vägarna förbi att hämta upp frantics sponsring så skulle det vara toppen.

  • ok, helt plötsligt kändes min sponsring "värt det" :D

    Jag kanske ska ner på stan på fredag, om jag ska dit plockar jag upp det. Annars ska jag inte ner något alls i år faktiskt. Julklapparna beställer jag på nätet, billigare, enklare och förbaskat mycket smidigare.

  • Äh vågade vägra stan nu såhär i juletider. Istället för att åka ner satte jag mig en timme vid prisjakt och nu är alla julklappar beställda. :D

    Någon annan får hämta slantarna från Fantasia med andra ord.

  • Har fått ett paket från tyskland idag. Förutom det jag och Khanmank beställde så fanns det här i. Han hade tydligen råkat gjuta en goblin 4 för mycket av bara farten så vi fick en extra sån i sponsring också. Är inte världens bästa fotograf men något skall det gå att se på bilderna i varje fall.

    Till turneringsvinnaren:
    image

    Till Casalty King:
    image

    Till Super Scorer och någon mer:
    image

  • Fan, nu blir jag sugen på att sikta på CAS-king priset med mina Khemri... Bra jobbat med sponsorer och allt!

  • Jag blev också sugen på trollet. Fast jag hade lovat att jag skulle ta high elves så jag får spela väldigt kreativt för att få det priset.

  • Jag gjorde ju flest CAS på Northstar med Khemri...

  • Jag tycker en av prisgoblinerna ska gå till spelaren med sämst +/- CAS statistik. Den som blivit mest sönderslagen utan att ge stryk tillbaka förtjänar att en superhjältegoblin kommer till undsättning

  • Det tycker jag också.

  • Jo mest sönderslagna var inte en dum tanke att ge ett tröstpris till.

    Har ett förslag på "Skull Cap"-priset för senaste double/trippel skull. Det är arvegods och något jag vill ha tillbaka efter turneringen, men jag tycker den är så passande så jag måste ge den som förslag.

    image

  • Jag tycker den ser helt fruktansvärd ut. Lever den?

  • Nope. Det är en gammal mopedhjälm för vinterbruk

  • Var tvungen att ta mig ner till stan idag för att byta ut min MP3-spelare så jag gick in på Fantasia och pratade med Andreas.

    Han minns inte vart han hade lagt pärmen med vilka som betalat och undrade hur många vi var som var med. Jag skulle kolla upp det och maila honom så skulle han styra upp det. Det var iaf inga problem att hämta ut priser alt pengarna där.

    När jag kollar bubble 3 säsongen så var vi 8st spelare. Så vi borde ha 400kr att hämta ut för priser på Fantasia.

    Jag kommer maila Andreas idag så är han förberädd att någon kommer och collectar in dem.

  • Låter bra. Skall ändå förbi och tala om nycklar och annat sånt med honom efter nyår. Frågan är bara vad vi skall köpa för pengarna. Skulle kunna förskottera pengarna om det är så att vi vill försöka beställa något och hoppas att de kommer från i tid. Förslag på spot-priser tas gärna emot omedelbart annars hamnar pengarna i kassan till nästa doubt.

  • Spot-priser:
    -Folköl
    -Gorbys piroger alt. varm korv med bröd
    -Enstaka BB modeller (om Dea har i lager, misstänker inte)
    -BB manager card game (kanske för dyrt)
    -Markörer eller dylikt från Impact (eller i Cernit-lera...)

    Bäst kanske att ha lite i kassan för oförutsedda utgifter.

  • Gjorde en order på Impact igår på några tokens och en domargoblin. Om de inte hinner fram till turneringen så betalar jag dem och behåller dem själv. Har ett par modeller över som jag tänkt sälja så de kan jag ju i och för sig sälja till doubt som priser. Har åtminstone två skaven Blitzers för mycket och kan sälja dem båda för kanske 25 kr? Har dålig koll på marknadspriset, men det torde vara en ganska bra deal. En bra eller dålig idé?

    Tyvärr gäller ingen alkohol i lokalen annars hade folköl varit ett tokbra spot-pris.

  • Vi ser för övrigt ut att få några hundralappar i överskott i kassan så nästa doubt kommer nog få en bra start rent ekonomiskt.

  • Skönt att höra! När borde nästa turnering planeras in?

  • Om ni i lillebror tänker köra er turnering på sommarhalvåret så lär vi nog sikta in oss på vintern. Tror att det blir en devalvering av turneringens värde annars. Med det sagt så förhindrar det inte att fler turneringar dyker upp. De får nog bli lite mer av det mindre formatet och inte lanseras så hårt.

    Tycker dock att vi borde göra något gemensamt pris till den som lyckas samla ihop mest poäng på båda turneringarna, lite av ett "best of Norrland" men det vandringspriset får vi diskutera senare. Nu är det dags att fira jul.

    God jul alla.

  • Norrlands-coach Of The Year... Bra idé!

  • Nu återupplivar jag den här tråden, ber om ursäkt om det är olämpligt men jag undrar lite om eran tärningsbeställning från Chessex Hemlighållaren.

    Fick du tärningarna fraktade från UK eller från US? Jag beställde specialtärningar och fick dem från US med vad de innebär i frakt och tull. :( I min kommunikation lät det inte som att det gick att få dem fraktade från UK så jag bet i det sura äpplet...

  • Jag är rätt säker på att han som gör specialtärningarna bor i USA. Det går nog inte att komma ifrån. Jag fick dem helt klart från USA, men jag märkte inga problem med det. Kanske tog lite extra tid, men det är svårt att veta eftersom han inte mailar när de är klara ändå. Det tog kanske 3-4 veckor totalt.

Sign In or Register to comment.