Fellman Ogre arme

edited 13 oktober 2011 18:05 in Warhammer fantasy

I söandags fick jag äntligen testa min ogre arme som jag ska spela på fanatic (om jag hinner få den målad) Är som sagt lite begrensad i tid men vill gärna veta vad ni tror om listan och vad jag kan förendra till senare.

Slauthermaster lvl4 med Ironfist Armor of Desteny och ogre Blade 387p

FairBelly lvl2 Skrol Rock Eye GW 194p

Bruser bsb Sward of might Amulet och Endurans Ironfist Hewy armor 188p

6 Bulls Ironfist musiker standard Lok out gobbo 217p

6 Bulls Ironfist musiker standard Lok out gobbo 217p

8 Ironguts med FC Louk oute gobbo Standard of Diceplin 394p

6 Leadbelchers musiker 268p

2x1 Sabertusks 42p

Gorger 90p

2 Skrapluncers 260

Thundertusk 250

Kommentarer

  • edited 5 september 2011 18:55

    Lite av mina tankar återkommer om mina två testmatcher under söndagen och hur jag tyckte saker presterade

    Lvl4 och Fairbellyn går med Irongutsen så fier bellyn hamnar i andra ranken där han är lite säker

    Bsb oftast med en av Bull gruperna

    ledbelchers skuter fast cav chariots försker döda av de sita i en heter som mit arteleri lämnar mm

    Sabertusk är deverters

    Gorgern ambush / assassin / deverter

    Skraplunchers Arterleri plus chariots mums

    Thundertusk arteleri monster och AsL på alla fiender inom 6

  • du får väl ändå inte ha armour of destiny på din lvl 4a? Byt det till armour of preservation istället för bara 4+ wardet.

  • Jag säger däremot att det får han. Iron fist är en Sköld så då får magikern köpa magisk rustning eftersom han har möjligheten till mundan rustning.

  • edited 6 september 2011 06:56

    Först kom pins med "Stoppa sabbet" och "Slå inte min kompis". Nu kommer den senaste - "Lyssna på Lars!"

    @Fellman: Vore det inte nice med en Ironblaster? Känns som att du kan ta rank-n-file nog bra med 1 scraplauncher och Thundertusken. Vad gör du mot en drake, BT?

  • Jag antar att du är begränsad modellmässigt, så blir lite vanskligt att ge pointers, men iaf:

    Jag har spelat med nya OK-listan. Jag skulle ha kittat din bsb-bruiser såhär istället; AoPres, Ench. sh, HA. Då får han 3+/4++ save.

    Jag skulle inte ha tagit lvl 2 på firebellyn. Men såklart smaksak.

    Slaktmästaren skulle jag kitta annorlunda (AoD, CoC, Sw.O.Str, Ironfist), men ge honom iaf Ironcurse Icon om du vill köra honom med Ogre blade.

    Gorgern vettetusan om jag tycker är bra längre. Kan tidigast charge:a runda tre. Hela din armé borde vara i cc då, vilket gör att hans roll som war machine-hunter inte längre gäller.

    Jag antar att du bara har två sabretusk-modeller och därför inte kör med tre. 3x1 ST's kommer vara givna i precis alla mina OK-listor, vansinnigt bra diverters.

    Scraplaunchern ser jag ingen användning för i din lista.. Ironblaster all the way. Du borde även klämma in iaf 10 gnoblars med trappers för 50 pinnar. Så ut med scraplaunchers, in med Ironblaster, trappers + någon till Ogre.

  • @Eldborn Det stämmer förstås utmärkt! Såg inte att de kunde ha ironfist...

    Sedan är jag ju mer av den enklare skolan med "less is more" på magiska items. Skippa ogre blade t.ex.

    Sedan så är det ju slöseri att inte ha ett arcane item på din slaughtermaster! När det finns så många bra/billiga och bra! Släng in en powerstone/earthing rod/channeling staff :)

  • edited 6 september 2011 16:13

    barrskog: vad jag gör mot en drake gråter en skvätt ^^ skämt å sido efter fanatic moste jag nog kolla efter en lösning på det typ en kanon

    bgs: Du få ge hur mycke förslag som häls är bara begrensad i figurer till fanatic men har tänkt byga vidare efteråt och kommer behöva all hjälp jag kan få =)

    3+/4+ save är sjukt nice på karactärerna är bara lite fast i att jag vill ha hög styrka och döda saker

    holler med om att Ogreblad på slaktmästarn är onödigt då han bara har ws4 men det käns så mesigt om irongutsen slår hårdare och ska försöka testa runt lite

    Gorgern har jag nu och är lite bunden att spela till fantic sedan får vi se holler med om att han tappat i den här editionen

    Sabertusk är ett nödvändigt ont spelar två nu och kommer nog inte skaffa fler då dom är så förbannat panik tjänsliga moste hållas minst 6tum från varandra om det fins skytte på andra sidan annars förlorar du båda för kostnaden av en

    Fire bellyn komme nog få Rubey ring of fire för en till fire bal i rundan då det är det jag behöver honom till

    Skraplunchers avgudar jag jag vet att jag är känslig mot monster men skrapluncers ger mig en möjlighet att mjuka upp stedfast bloch innan jag chargar vilket jag tror är overdeligt därimot är det lite overkill med två + Tundertusk

    Hive mind: jo hellhart vore sjukt nice men den är oxå lite som fanatics den ger en massa även när man inte har den =) återkommer om det

    Tack för tippsen och Keep Em Koming

  • I söndags fick jag två teste mather med armen som jag tänkte jag skulle delamed mig av den första var mot Elias Tjernhages High Elfs innehålande

    2 lvl4 en Shadow och en Life en shadow lvl2 tror jag han kastade aldrig något

    Bsb

    30 Lorthen Segards Fv Warbanner

    15 Artchers Fc

    24 Whitelions

    24 Swardmasters

    3 Örnar

    Vi deployaded båd någon form av refuse flank där mna combat block strax höver om mitten och mitt arteleri till vänster tillsamnans med mina rederectors

    han deployade swardmasters mot vänstra bordsidan sedan Whitelios sedna Segardsen i skyd bakom lite imopible tereng osså arcersarna länst ut

    De första tre runderen gich bra mitt arteleri plus magi reduserade hans se gards till tre mansom försökte fly undan bakom whitelions mina rederektors inkade hans två combat block hoch höl dom på väsnterflanken borta från mit arteleri medans min skyndade upp för att hota archersarna medans ledbelchersarna sköt en örn till fjäderpate och gr lite ska da på swardmastersnarn. Enda oros månet så här långt var att jag deployat Thundertusken för långt bak så den inte kunde skuta under de första rundorna och att jag började få svårare och svårare att dispela hans buffs skom skydade hans block och en ireterande örn framför en skrapluncher.

    Jag harchar örnen som flyr och plaserar mins scrapluncer framför whitlionsarna smatidigt som mit irongut bloch gör mos av archerna. han chargar skarpaluncerns om flyr han rederectar mot ledbelcersarna som står för nära som jag väljer att fly med INGEN av enheterna rallar i min runda och blir sedan bortjagade av en örn, på tal om örnar så har en landat framför mina ironguts och hindara dem från att charaga hans sista tre Segards jag shansar och chargar med min Slaktmästare de fega alverna flyrtråts att dom bara rallar på dubbel Ett och strandar mins Slaktmasätare i sin runda reformar han sina Whitlions så dom n tittar mot mitt Irongutbloch och Slaktmästare han shargar min andar skrapluncer och slår den i bitar med swardmnasters som fastnar mot inposible tereng Suck. Mins acktmästare får ta en för laget och räddar mina ironguts och Firebelly från whitliionsarna vilket tursamt öpnar upp för mig att charga de kvarvarande Swardmastersarna med mina ironguts impacthits +Brethvwepon seanre så är dom döda och matchen slut.

    I slutendan van jag ca 13-7 i en match som kunde ha vänt och gått åt H-vete men den var irktigt rolig

    En intresant sak var hur rädda han var för Hellhart under de första tre runderna näsrmast bakade han för att få bort sia magiker från ett Item jag inte ens hadde Så den tog igen sina poeng =)

  • edited 7 september 2011 07:11

    Slutsatser

    Sabertusks MÅSTE hållas 6+ tum från varandar HELA tiden nu lyckades han bara göra ett wond på den ena annars hade jag nästan garanterat förlorat båda första rundan

    Skrapluncerna briljerade i den här matchen och dyra t3 alver är deras favorti typ swardmaster segards och archers men får probel mmot whitlions 3+sav och så fort han börjar få igenom tufnes buffar

    Thundertusken moste deployas betydligt närmare då den bara har renge 24 sedan moste jag kommaihig des armborst det plus S6 under hålet och d3wons på båda gör att den kan döda örnar och skada monster

    Ledbelchersarna briljerade i att döda örnar men hade lite problem i övrigt många jag känner har höjt dem till skyarna som de nästa Flamers men mina 258p tyckte jag inte levde upp till det inte ens mot T3 alver blir för lite treffar på långt håll så dom gör bara lite ströwonds.

    Fire bellyn gillade jag men vet i gudaran om han ska va lvl2 funderar på rubey ring of fire för att kuna Kamekase kaste en liten fireball

    Och Hellhart var det besta madic itemet jag inte köpt precis som fanatics så hadde den en stor inverkan på spelet utan att jag behövde betala poeng för dem bara vetskapen att dom kunde va där räckte

    Gillar The great Mav magin älskar att kuan kasta the maw på 4 tärningar med en god shange att lyckas och minimal att få miscast och den hade varit ricktigt skön om det inte vore för några saker tex

    en riktigt dassig singnatur spel Stubborn jag vill kasta spels som hjälper mig vinna närstrider inte hjälpa mig när jag förlorar dem

    Bonbraker 2d6 st2 noarmort sav funkade i sjunde när det var massa ridare men nu nja

    Panikspelen fungerar kasnke ibland på svara varianten när den får reng36 och du kan targeta saker utanför inspiering presenc

    men de övriga tre buff magirena gillar jag osså The Maw

  • edited 13 oktober 2011 18:07

    Funderar på att bygga om min lista lite efter turenringen det är med mer bulls men kan inte bestemma mig för karaktärs uppsätninen här kommer alternativen

    aningen

    Lvl 4 Gut Armor of desteny Sward of might Skroll 380

    Fire Belly Gw Hellhart 179

    Bsb Ironfist Ha Amulet of Preservation Rockeye 188

    747

    eller

    Lvl4 Death Armor of desteny Sward of might Skroll 380

    Butcher lvl2 Gut Gw Hellhart 194

    Bsb Ironfist Ha Amulet of Preservation 183

    757

    Listan i övrigt är

    7 Ironfist bulls Muskier Standard Lock out gnoblar 249

    6 Ironfist bulls Muskier Standard Lock out gnoblar 217

    6 Ironfist bulls Muskier Standard Lock out gnoblar 217

    683

    4 Leadbelchers Musiker 182

    2 Mournfangs Musiker Standard 160

    2 Mournfangs Musiker Standard 160

    Gorger 90

    Sabertusk 21

    Sabertusk 21

    634

    Stonhorn 250

    Ironblaster 170

    420

    Båda går in på 2500

    Förslag/Ideer?

  • edited 13 oktober 2011 18:23

    jag tror att karaktärs uppsätning 1 är bättre men den andra är häftigare i övrigt om du väljer karaktärs uppsätning nr 1 så tycker jag gorgern ska bort och in med 1 mournfang och en sabere tusk det om fire bellyn är lvl 2 om den är lvl 1 tabort gorgern och en standard i ngn av bull enheterna och in med en mournfang och gör han till lvl 2: och i båda listorna byta armor of destiny till bsbn och ge lvl 4an roc eye och talisman of preservation och ge bsbn great wepon han ska endå stå i andra ranken

  • Du har för få Iron Blasters :P

    Jag föreslår att du kör på första uppsättningen fast ge lvl 2 till fire belly:n vilket ger större chans till flaming sword (Flaming Sword is the poor man's Mindrazor!). Ingen karaktär i listan kan egentligen slåss så jag skulle slänga in Great Weapon på bsb:n istället för Iron Fist, han har ändå 4+ ward save. Sword of might är inte värt det, ge han iron fist eller additional hand weapon istället.

    Skulle nog ha försökt få in gnoblars i listan men det är kanske bara jag. Ser bra ut i övrigt. Kanske ta bort en Bull enhet för att beefa upp dom andra och sätta övriga poäng på Mornfangs/Gnoblars/Scrap Launcher?

  • Instämmer med föregående talare.

    Jag skulle gå ut på en lina och säga att banners på dina morncav är lite onödigt då de är i storlek flanksupport alt. jaga mindre enheter. I båda fallen är flagga onödigt då det flankar, så har dina bulls flagga, och då du jagar småskit så är de överlägsna ändå. Tänk på att flaggkillen dör ifall du breakar...

    Jag skulle nog försöka få in death lvl.4:an då han kan försöka få in -S/T då du smäller av med leadbelchers. Kan vara schysst.

    Kör med gorger! Cool kille som man inte ser så ofta nuförtin'. Testa, annars kan han ju få åka.

  • Tror att Gorgern fungerar bra, schysst för att sega ner enheter man inte vill slåss med för tillfället och för att jaga war machines.

  • edited 14 oktober 2011 06:43

    Prins Termos: Du har för få Iron Blasters :P Jo stog och vägde mellan den och Mournfangsen och två Ironblaster käns så fegt/bra men ja den är troligen bätre. Ska testa med två enheter som förljer med Stonhortnen och en sabertusk på flanke.

    Hive mind: bra poeng om cavets flaggor om jag tar bort dem och rock eye så borde fire bellyn kunna bli lvl2 som Prins Termos rekomenderade.

    Är sjukt sugen att testa Deth Killen i Uppsala skulle även vilja se om man Death mend Solblight och Doom anda darkens kan göra två skraplkunchers värda

    Gorgern är min nemmesis han blev så cool att han är svår att göra sig av med även när poengen tryter funderada faktiskt ett tag på att ge honom en partner om jag hadde poengen han har ända fungerat helt ok

    På Maw lvl 4 har jag börjat bli sugen på att testa Fencer Blads Greadey Fists och skroll då han kan hela sig med sin magi om han blir träffad

    Andara enheter jag är sugen på att testa är Tyranten, Thundertusken, 4 Maneaters med Pistoler Flaming och Posion och Saber tasuks i 2or för att minska panik bubblorna och ha något som kan charga rederektors.

    Några ideer om dessa?

Sign In or Register to comment.